Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimia kun poikaystävä ei ikinä suostu maksamaan osuuttaan?

Epätietoinen
20.11.2021 |

Olen parisuhteessa miehen kanssa jolla on hyvät tulot, meillä molemmilla on. Emme asu yhdessä mutta vietämme paljon vapaa-aikaa toistemme luona. Hänen tullessa käymään, pidän huolen, että kotona on ruokaa. Hänen luokse mennessä minua pyydetään usein, joko suoraan tai rivien välistä, käymään kaupassa ja tuomaan milloin mitäkin. Jääkaappi tuntuu aina olevan tyhjä.
Joskus kun olen hänen luonaan ja sanon meneväni lähikauppaan ostamaan meille vaikka karkkia, niin mukaan isketään ostoslista jossa voi olla mm. fooliopaperia, konepesuainetta...eli siis perusasioita joita hän tarvitsee kotonaan. Joskus olen huomannut hänen pyytävän minua ostamaan asioita joita hänellä jo on (eilen hän pyysi minua ostamaan paketin kahvia vaikka kaapissa oli lähes täysi paketti).
Samoin jos tilaamme ruokaa, niin minä joudun sen maksamaan Miehelle ei kai tule missään vaiheessa oloa, että hänkin voisi joskus maksaa, vaikka nyt ihan kohteliaisuudesta.
Summat eivät ole isoja mutta alkaa periaatteesta harmittamaan ja surettamaan.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Onko asia hyvä ottaa puheeksi?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin puheeksi ja jos mies ei näe mitään väärää toiminnassaan tai ole halukas muuttamaan sitä, eroaisin. Ettekö puhu mistään? Itse olisin ainakin kysynyt, että miksi käski tuomaan kahvin, kun kaapissa on paketti.

Vierailija
2/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on -5/5 ;D Laita sille piikki lähikauppaansa, niin ei tarvitse koko ajan pyytää. Käyt kuittaamassa kerran kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että olet löytänyt juuri sellaisen miehen ja parisuhteen, jonka itse haluat. :)

Vierailija
4/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puheeksi heti. Mitä enemmän aikaa kuluu, sen vaikeammaksi se tulee. Asia hiertää sua kokoajan enemmän, tilanne eskaloituu, katkeroidut ja eroatte riidoissa. Kukaan ihminen ei ole täydellinen, vaan jokaisen tulee vaihtaa käytöstään jollain tasolla, jotta yhteiselo onnistuu. Eli pitää sopeutua, jommankumman. Tässä asiassa miehen pitää sopeutua sun asettamiin reiluihin ehtoihin.

Vierailija
5/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahne hyväksikäyttäjä, joka tarvitsee rahansa johonkin muuhun. Onko jostain riippuvainen, pelit jne...

Vierailija
6/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lompakkolassen itsellesi löytänyt.

Juokse!

Vierailija
7/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että olet löytänyt juuri sellaisen miehen ja parisuhteen, jonka itse haluat. :)

Naimisiin ja vauvojen tekoon! Ei tule olemaan ainakaan rahaongelmia, lapsilisätkin voi laittaa siististi miehen tilille.

Vierailija
8/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mahtaisi tapahtua, jos kysyisit ihan suoraan mieheltä itseltään, että mitä meinaa tuollaisella käytöksellä?

Vierailija
9/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unelmavävy, pääsee anoppikin makselemaan.

Vierailija
10/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin noin päin!

Viisas mies. Sen sijaan, että yrittäisi puhua järkeä rahanahneille naisille, hän toimii kuten rahanahneet naiset. Pitää itsekkin tehdä noin!

Vierailija
11/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti hyvä tulot eli summa tuntuu hänestä mitättömältä? Mulle ainakaan joku 20 e ei ole mikään mainitsemisen arvoinen juttu. Jos mies ei vaikka tykkää käydä kaupassa? Tai on sosiaalisesti estynyt?

Sano vaikka, että olet vähän vanhanaikanen ja haluaisit, että mies joskus maksaisi/tarjoaisi.

Vierailija
12/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin noin päin!

Viisas mies. Sen sijaan, että yrittäisi puhua järkeä rahanahneille naisille, hän toimii kuten rahanahneet naiset. Pitää itsekkin tehdä noin!

Miehillä tämä käytös juuri tuntuu olevan yleisempää kuin naisilla, mistä lie syystä. Jotenkin kummallista että useat miehet kehtaavat loisia jopa opiskelijanaistensa lompakolla, vaikka itse olisivat töissä.

Vierailija
13/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan, että nainen tarvitsee miehen taloudellista apua.

Sano, että olet heikko.

Sano, että olet nainen.

Vierailija
14/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi tajuta jättää jo tossa vaiheessa.

Vierailija
15/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos itse pyytäisit miestä ensi kerralla tuomaan mukanaan vähän sitä sun tätä kun tulee luoksesi ja katsoisit mitä tapahtuu. 

Ensi kerralla jos mies antaa jonkun listan kaupasta tuotavista tavaroista, pyydät niihin tarvittavat rahat.

Vierailija
16/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt että miten toimia?

Voi pyhä yksinkertaisuus. On kaksi tapaa ainakin jotka heti nousevat mieleen:

a) ostat ruokaa, karkkia mitä nyt ostatkin vain itsellesi. Tee selväksi että kulut jaetaan ja jos ei, se ei sitten syö joka ei osallistu.

b) näytät sille missä on viis hirttä poikki.

Ei sen vaikeampaa. Tottahan saat siitä sellaisen verenimijän että alta pois kun aina kiltisti suostut!

Tuollaiseen aikaasi haaskaat. Meillä jokaisella on vain yksi elämä, uusintaa ei saa eikä yhtäkään hetkeä takaisin. Älä siis haaskaa sitä ainoaasi mokomaan hyväksikäyttäjään.

Vierailija
17/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että jätät suhteen heti.

Monta vastaavaa tapausta sivusta seuranneena ja kerran itsekin yhtenä osapuolena sanon, että tuo tuskin paranee.

Vierailija
18/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin vaan, että haepa ihan itse täydennystä kaappeihisi.

Vierailija
19/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mahdollista, että asia ei ole jo tullut puheeksi? Esim. kun tilaatte ruokaa. Viestiikö mies jotenkin sanattomasti, että sinä muuten maksat tämän?

Vierailija
20/33 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi tajuta jättää jo tossa vaiheessa.

Mies joka rakastaa, haluaa huolehtia naisestaan myös taloudellisesti.