Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti asuu 6v lapsen kanssa yksiössä

Vierailija
11.02.2015 |

Asunto tosi pieni. Asunnosta olohuone, pieni eteinen ja mini keittiö. Nukkuvat vierekkäin parisängyssä. Minusta outoa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Järkyttävä kyylä?! Mitä helvettiä ap:lle kuuluu, miten ihmiset asuvat, jos lapsi voi muuten hyvin? Taitaa olla aika köyhä elämä?

Vierailija
22/38 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tiedä elämästä mitään. Meillä asui 3-henkinen perhe 25 neliön yksiössä ja mahduimme hyvin ja olimme onnellisia, kun oli eka oma asunto, johon lainan saimme. Siihen aikaan kun ei ollut asumistukia eikä kotihoitotukia eikä muuta, niin oli vaan pakko elää tulojen mukaan.

mene kasvamaan lapsukainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kamalaa että ihmiset elävät varojensa mukaan! Kyllä pitäisi ottaa pikavippi ja muuttaa isoon asuntoon.

Vierailija
24/38 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän äidin, joka asuu poikensa (10v ja 8v) kanssa yksiössä. Heidän nukkumajärjestelyistään en tiedä, kun en ole asunnossa koskaan käynyt. Nyt perheeseen on lisäksi syntymässä kolmaskin lapsi. Aiemmin he asuivat poikien isän kanssa yhdessä suuressa omakotitalossa, onnettomina, riitaisina, pojat oireilivat. Nyt on kaikki hyvin.

Vierailija
25/38 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan isoäitini 4-henkinen perhe asuivat kaikki yhdessä huoneessa! Ja se huone ei ollut mitenkään suuri...

Vierailija
26/38 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsella oma huone ja oma sänky, ollut jo vuosia. Lapsi nukkuu silti minun vieressäni kuten aina, koska itse haluaa. Ikä 7 v.

Nukun miesystäväni vieressä, kun lapsi on isänsä luona. Silloin lapsi nukkuu isänsä vieressä, vaikka olisi sielläkin oma huone :)

Vierailija
27/38 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni asuu vuoroviikot rivarikaksiossa kahden kouluikäisen pojan kanssa. He nukkuvat joka toisen viikon samassa makuuhuoneessa. Kaikki viihtyvät ja heillä on tosi mukavaa yhdessä.
Jos itse eroaisin, minulla olisi sama tilanne mutta yksiö.

Vierailija
28/38 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä on outoa ap? Se että äiti nukkuu pienen lapsensa kanssa samassa sängyssä vai se että kaksi ihmistä asuu yksiössä? Jos äiti/lapsi ei kärsi tilanteesta niin mitä haet takaa??? 

Kehitysmaissa ihmiset asuvat vielä ahtaammin ja se 6-vuotias ei ois alottamassa syksyllä koulua vaan luultavasti lähtis jonnekin tehtaalle ompelemaan 12h/vrk.

Vierailija
29/38 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh! Mäkin asun kahden ala-asteikäisen tyttäreni kanssa vuoden avioeron jälkeen 30m2 yksiössä ennen kun saatiin omakotitalomme myytyä. Nukkuttiin kaikka mun sängyssä ja läksyt tehtiin keittiönpöydän ääressä. Lapsilla oli kummallakin omat lipastot tavaroilleen. Tyttöjen kanssa muistellaan vieläkin aikaa lämmöllä, viihdyttiin nin hyvin. Kaikki oli kotona koko ajan lähellä eikä tarvinnu huudella.

Vierailija
30/38 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minä kasvoin 6-vuotiaaksi huone+keittiö -mallisessa asunnossa, missä meitä asui vanhemmat ja 3 lasta. Tilanne parani asteittan, kunnes sain viimein oman huoneen 16-vuotiaana, mistä sain nauttia pari vuotta, kunnes lähdin opiskelemaan... ja taas jaoin huoneen vaihtuvien kämppisten kanssa. Vasta 23-vuotiaana minulla oli taas oma huone. Tasan ei käy nallekarkit, mutta en koe kärsineeni ihan hirveästi.

Vierailija
31/38 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotiaana nukuin veljen vieressä olohuoneen sivustavedettävässä sohvassa. Samassa kylässä asui 6-lapsinen perhe, jonka 2 pienintä nukkuivat myös olohuoneessa kuten vanhempansa. Isommilla lapsilla oli yhteinen huone, missä 3 sänkyä, ja kamarin ilmastointirei'illä varustetussa vaatekomerossa nukkui tyytyväisenä vanhin lapsi, jolla näin oli oma "huone".

Vierailija
32/38 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisennys=alkovi.
Meillä oli 6 henkinen perhe ja asuntona huone ja keittiö. Ei ollut sisä wc.tä. Vesi piti kantaa ämpäreillä kaivosta jne. Kukaan ei valittanut vaan ihan tyytyväisenä elettiin :)

Vierailija
33/38 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 09:46"]Hmm..lapsella pitää aloittajan mukaan olla omahuone..no mites jos on enemmän lapsia pitääkö kaikilla olla omahuone.. Meitä on arjessa 5 ja makuuhuoneita peräti1,sekä alkoovi ja hyvin mahdutaan.
[/quote]
Oma huone ei ole yhdyssana, vaikka kuinka toistaisit sitä. Ja se on alkovi ei alkoovi tai alko-ovi.....

Vierailija
34/38 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt,kun toinen tyttö nyt muuttaa kotoa,että pitäisikö pienemmän kans muuttaa kolmiosta yksiöön... Onko se laillista. Antaako vuokrafirmat yksiön kahdelle. Itse tarvitsen tosi vähän tilaa. Lapsi menee 2 luokalle.

Vierailija
35/38 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 09:28"]

Asunto tosi pieni. Asunnosta olohuone, pieni eteinen ja mini keittiö. Nukkuvat vierekkäin parisängyssä. Minusta outoa.

Oman sängyn tarvitsee, kun menee kouluun - ettei sitten kiusata ja kun on jo aika iso. Parvisänky tai joku muu vastaava järjestely.

Jos muuten lasta hoidetaan asiallisesti, niin eihän tuo pelkkä pienuus haittaa - mutta varmasti jokainen haluaisi isommankin asunnon. Rahasta kaiketi kiinni. kerroppas miten siitä kiusataan,jos ei oo omaa sänkyä:D meille ei pääse kaverit edes sisällw niin mistä ne tietää mitä meillä on tai ei ole.

Vierailija
36/38 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä ole. Meneppäs vaikka käymään vähän ulkona välillä.

Vierailija
37/38 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan yksiössä saattoi asua koko perhe. Vielä 80-luvulla ihan normia että nuori perhe aloitteli elämäänsä sellaisessa.

Vierailija
38/38 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm..lapsella pitää aloittajan mukaan olla omahuone..no mites jos on enemmän lapsia pitääkö kaikilla olla omahuone.. Meitä on arjessa 5 ja makuuhuoneita peräti1,sekä alkoovi ja hyvin mahdutaan.

Meitäkin on 6 ja olosuhteiden pakosta asutaan nyt asunnossa, jossa on 1 makuuhuone, olohuone, pienen pieni wc ja keittokomero. Hyvin me mahdutaan vaikka ei tää ihanteellista ole. Lapset (8, 5, 3 ja 3) nukkuu makkarissa kahdessa parisängyssä ja meillä on olohuoneessa vuodesohva. 5kk jo asuttu näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan