Saako sairaanhoitaja mennä flunssaisena töihin?
Kommentit (9)
Saa ja pitää, jos ei ole kuin perusflunssa eikä kuumetta. Ette kai kuvittele että sieltä joka kerta voi pois olla jos nenä vähän vuotaa?
Ei saa. Mutta mun kokemuksen mukaan hoitajat ovat ammattiryhmä, joka vähiten flunssista välittää tai ylipäätään toisten terveydestä.
Kristiina xx kirjoitti:
Saa mennä jos on vain nuhaa ja tuntee itsensä työkykyiseksi.
Aika monessa työpaikassa hoitoalalla nuhan takia ei saa olla pois, suhtaudutaan hyvin kielteisesti. Tai ainakin ennen koronaa oli näin, jopa yli 37 asteen lämpö, kurkkukipu ja yskä ei aina vakuuttanut pomoja, vaan piti mennä töihin. Terveydenhuoltoalalla on widdumaisimmat ja kylmimmät pomot mitä tiedän.
En tiedä.
Jokaisella työpaikalla on omat sääntönsä noihin, samoin kun siihen voiko sairaudesta vain ilmoittaa soittamalla, vai pitääkö olla lääkärintodistus kaikista poissaoloista.
Ei saisi, ei missään nimessä. Onneksi hoitajat ovatkin superterveitä ihmisiä, muuten oltaisiin lirissä koko ajan kun ei ole päteviä sijaisia ja on muutenkin alimitoitettu henkilökunta.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Saa mennä jos on vain nuhaa ja tuntee itsensä työkykyiseksi.
Aika monessa työpaikassa hoitoalalla nuhan takia ei saa olla pois, suhtaudutaan hyvin kielteisesti. Tai ainakin ennen koronaa oli näin, jopa yli 37 asteen lämpö, kurkkukipu ja yskä ei aina vakuuttanut pomoja, vaan piti mennä töihin. Terveydenhuoltoalalla on widdumaisimmat ja kylmimmät pomot mitä tiedän.
Juuri tämän vuoksi olen liioitellut kuumeen esimerkiksi. Sitten voi armollisesti olla sen kolme päivää pois. Jos kertoo että vähän lämpöä ja nuha ynnä muuta niin aina oli vaatimus: viimeistään huomenna töihin. Koronan tultua flunssassa ei ole kenenkään tarvinnut töihin tulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Mutta mun kokemuksen mukaan hoitajat ovat ammattiryhmä, joka vähiten flunssista välittää tai ylipäätään toisten terveydestä.
Olen huomannut saman, eräskin sairaanhoitaja juuri flunssaan sairastuttuaan lähti viikonlopuksi tosta noin vaan kyläilemään. Minulle ei tulisi mieleenkään lähteä ihmisiä sairastuttamaan.
Ei.