Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhuksen muistihäiriöt keskustelun aikana

Vierailija
11.02.2015 |

Mitä mahtaa olla se, kun vanhus (78v.) keskustelun aikana kyselee uudestaan ja uudestaan juuri puhutuista asioista, muttei muuten vaikuta yhtään muistamattomalta, vaan ihan skarpilta? Kuulo on hyvä. Jos sanon vaikka, että olen just tulossa töistä ja puhumme siitä lyhyesti, hän kysyy kohta mistä olen tulossa. Tätä on yhä useammin. Muuten hän huolehtii kaikista asioista, eikä mitään muistiongelmaa ole havaittavissa missään muussa suhteessa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimuisti taitaa pätkiä.

Vierailija
2/9 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei oikeasti kiinnosta sinun asiasi, mutta yrittää pitää keskustelua yllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se lähimuistin pätkiminen on oireena? Alkava dementia vai mistä voisi olla kyse? Huolestuttaa. ap

Vierailija
4/9 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 07:56"]

[/quote]

En ihan allekirjoittaisi tätä, kun hän kyselee kovasti asioistani, on aina kysellyt. Nyt on vain tullut tämä uutena, että toistelee kysymyksiään juuri puhutuista asioista. ap

Vierailija
5/9 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin neurologilla ja lähtisin itse mukaan. Jos on alkava dementia/Alzheimer, niin lääkityksellä pystytään ehkä pitkittämään puhkeamista.

Vierailija
6/9 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 07:56"]

[/quote]

Siis ei ole kysymys minun asioiden unohtamisesta mitenkään erityisesti, vaan juuri puhutun unohtamisesta, oli se mitä vain. Hän saattaa kysyä, onko joku sukulainen saanut jo vauvansa ja kohta kysyy asiaa uudestaan, vaikka jo kerroin vauvan syntyneen.

Tuo käynti neurologilla on varmaan nyt välttämätön. ap

Vierailija
7/9 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistipolilla käynti, tai pyydät kotia muistihoitajan joka tekee testin kotona. Sitten vielä lääkärikäynti. Lääkkeillä saa jarrutettua etenemistä. Oma mummoni alkoi ilkeilemään ja unohteli mistä oltiin äsken puhuttu. Lääkityksellä loppui ilkeily ja on nyt pärjännyt omassa kodissaan 15 vuotta lääkkeillä. Ilman niitä olisi varmaan jo hoitokodissa.

Vierailija
8/9 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti vastauksista! ap

Vierailija
9/9 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme alapeukuttaja täällä on ollut liikkeellä täysin asiallisessa keskustelussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä