Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marin HVK kohusta: ”Hänhän irtisanoutui itse”

Vierailija
20.11.2021 |

Niin irtisanoutui, sen jälkeen kun pääministeri oli julkisesti sanonut, ettei Lounelma nauti enää pääministerin luottamusta.

Sanna Marin ei kyllä enää nauti minun luottamustani tällaisen vastuunpakoilun ja totuuden kiertelyn jälkeen. Koskaan ei tunnu hänessä olevan MITÄÄN vikaa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008419766.html

Kommentit (174)

Vierailija
121/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori nainen käyttää valtaa Suomessa niin setämiehet ovat hirveän järkyttyneitä..... Jos joku vanhempi miespääministeri olisi ilmaissut tyytymättömyytensä Louneman toimintaan, niin kukaan ei puhuisi mitään.

Minun mielestä tämän otsikon juttu on Marinin epärehellisyys. Appelsin kirjoitti tästä Iltasanomissa. Puolustajat voivat toki kääntää asian haluamaansa suuntaan

Niin kuin kääntävätkin. Marinin puolustajat kun ovat yhtä härskiä porukkaa kuin Marin itse.

Vierailija
122/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin hitlerkin sanoi valtansa päivinä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounema erosi itse, sanoi Marin. Niin erosi, koska hänellä ei ollut muuta mahdollisuutta, kun pääministeri oli julkisesti ilmoittanut, ettei hän nauti pääministerin luottamusta.

Appelsin kirjoitti, että jos Marin olisi siinä maskisekoilussa pyytänyt anteeksi virheitä, niin olisi taatusti annettu, koska tilanne oli mikä koronan yllättäessä.

Pääministeri ei nauti enää minun luottamusta ja toivon, että hallitus hajoaa. Naissukupuolella ei saisi mennä eteenpäin, jos kyvyt ei muuten riitä.

Vierailija
124/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka arvostaa tällaista uhriutuvaa virkamiestä? Joka on itse eronnut tehtävistään?

Tyttiä varmaan arvostat kovasti😎

Vierailija
125/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori nainen käyttää valtaa Suomessa niin setämiehet ovat hirveän järkyttyneitä..... Jos joku vanhempi miespääministeri olisi ilmaissut tyytymättömyytensä Louneman toimintaan, niin kukaan ei puhuisi mitään.

Minun mielestä tämän otsikon juttu on Marinin epärehellisyys. Appelsin kirjoitti tästä Iltasanomissa. Puolustajat voivat toki kääntää asian haluamaansa suuntaan

Niin kuin kääntävätkin. Marinin puolustajat kun ovat yhtä härskiä porukkaa kuin Marin itse.

Totta. Itsekkäitä pyrkyreitä. Näitä riittää työpaikoilla.

Vierailija
126/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin alkaa vaikuttaa päivä päivältä vastenmielisemmältä ihmiseltä.

Marin alkaa vaikuttaa päivä päivältä samanlaiselta kuin Tytti Yli-Viikari. Marinkaan ei ole itse tehnyt koskaan mitään väärin ja minkäänlaista pahoittelua tai anteeksipyyntöä on turha odottaa.

Näin on.

Vierailija
127/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä jotenkin erittäin töykeästi sanottu. Mitähän olisi mahtanut tapahtua jos vaikka Katainen olisi noin töksäyttänyt.

Vierailija
128/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin alkaa muistuttaa sketsihahmoa.

Vierailija
129/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka arvostaa tällaista uhriutuvaa virkamiestä? Joka on itse eronnut tehtävistään?

Tyttiä varmaan arvostat kovasti😎

Kuka voi toimia Louneman asemassa, kun pääministeri on vetänyt luottamuksensa pois?

Mies toimi ryhdikkäästi ja oikein. Miettikääpä, mikä sotku olisi seurannut, jos olisi kynsin hampain pitänyt paikastaan kiinni. Asemansa puolesta Suomen 1. tai 2. vaikutusvaltaisin henkilö ei luota!

Toivon, että tämä asia käsitellään oikeudenmukaisesti. 

Marin on pyrkyri ja jyrää sukupuolellaan ja ulkonäöllään.

Vierailija
130/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo paljon Marinin arvomaailmasta tai sen puutteesta, että ajatellaan tuollaisen julkisen arvostelun jälkeen tehtävissä jatkamisen olevan mahdollista. Vai pitäisikö puhua poliitikoille vakiintuneesta käytännöstä?

Vierailija
131/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi on. Irtisanoutui itse, kun ei kestänyt painetta. Mitä Marin nyt teki väärin, kun puhui totta.

Noin käy kun mies on heikko ja nainen vahva. Tämä on nykypäivää, mutta osa elää vielä menneessä.

Marin ei ole vahvuutta ainakaan tässä asiassa osoittanut, päin vastoin. Raukkamainen teko.

Omien virheitten myöntäminen on vahvuutta. Niinkuin Appelsin kirjoitti, korona pyyhkäisi yllättäen ja Marin oli toki kovassa paineessa ja jokainen olisi ymmärtänyt, jos hän olisi virheensä myöntänyt. Mutta valheellisuutta ei tarvitsekaan ymmärtää.

Vierailija
132/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marin alkaa muistuttaa sketsihahmoa.

Sääli vain, että tyylilaji on tässä tragikoomisuus puhtaan komiikan sijasta.

Vierailija
133/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinille ei kelvannut koronanyrkki. Ei kelvannut kun yksityiset toimijat ottivat yhteyttä, voivat hankkia maskeja koska oli jo liikesuhteet maskivalmistajiin. Haiskahti kai liikaa oikeistolaisellen, joten päätti painostaa hvkta jonka toimenkuvaan homma ei kuulu. Hvk teki myös onnistuneita maskikauppoja. Marin on huono pääministeri. Häpeällistä ettei muka muista omaa julkista ilmoitustaan epäluottamuksesta Lounemaata kohtaan. Hävettää naisena ja miten yhtä osaamaton hovinsa pönkittää tätä. Huhhuh.

Vierailija
134/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että erosi, täysin senkärangaton ja munaton mies. Jos koki tulleensa väärin kohdelluksi ja virastonsa vääräksi kohteeksi hankintoja suorittamaan, niin olisi noussut ylös ja tuonut kantansa esiin silloin. Kiire ei myöskään ole mikään selitys sille, että syöksytään suinpäin hämäräheikkien tarjousten perään.

Mutta eihän tällaisten valtion suojissa toimivien Hvk-laitosten kannata kritisoida omaa toimintaansa, saattaa toimisto ja oma tärkeä duuni vaarantua.

Vierailija
135/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellei Lounema olisi eronnut mokattuaan raskaasti hankintapäätöksessä, hänet olisi erotettu ja pantu virkarikossyytteeseen.

Mutta huono on persun muisti ja vielä huonompi lukutaito. Ottaa silmän käteen ja tavaa tästä:

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tompackalen/huoltovarmuuskeskuksen-toi…

Huono on luku- ja ymmärryskyky kiljusilakallakin. Esitutkinta suoritettiin ja syyttämättäjättämispäätös tehtiin niin Louneman kuin muidenkin epäilyksen alla olevien henkilöiden osalta.

Niin, jännä millä perusteilla… Säälistä tunaroivia johtajaparkoja kohtaanko vai poliittisista syistä nyt, kun PM oli jo ajautunut huonoon valoon. ”En mää parka voinu muuta ku tilata hämäräheikeiltä naamarätei, ku ministääri pakotti. Nyyh.”

Vierailija
136/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounema on kertonut, ettei hän kokenut tehtävistään eroamiselle olevan vaihtoehtoja.

Louneman mukaan työ- ja elinkeinoministeriön kansliapäällikkönä toiminut Jari Gustafsson kertoi hänelle puhelimitse, että HVK:n johtaja tullaan vaihtamaan valtioneuvoston istunnon päätöksellä, ellei Lounema itse eroa.

Eroa edelsi myös pääministeri Marinin ilmoitus siitä, ettei Lounema nauti enää hänen luottamustaan.

”Jos tuollaisessa tehtävässä kuin HVK:n toimitusjohtajana on, johon valtioneuvoston yleisistunto nimittää, niin jos sitten pääministeri, joka toimii valtioneuvoston istunnon puheenjohtajana, ilmoittaa, ettei ole luottamusta, kyllä silloin pitää ymmärtää, ettei sitä ole”, Lounema sanoo IS:n jutussa.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008420464.html

Vierailija
137/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin: pääministeri on menettänyt luottamuksensa Lounelmaan

Gustafsson: Nyt Lounelma eroat tai pääministeri erottaa sut

Lounelma: eroan

Marin: *pesee käsiään* Hänhän erosi itse

Vierailija
138/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin on kylmän ja epämiellyttävän oloinen henkilönä ja taitaa olla myös kiusaaja pahimmasta päästä. Teflonia pinnalla, selviytyy kohusta toiseen eikä mikään tunnu vaikuttavan hänen asemaan.

Vierailija
139/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä yllätä enää mikään Marinin sanominen ja tekeminen. Marin itse ei osaa kantaa vastuuta yhtään minkäänlaisesta asiasta, joten sitä vaan sitten ihmetellään kun jotkut kummallisesti vaan yhtäkkiä eroaa tehtävistään. Ihme juttu tosiaan. Täysin epäpätevä.

Vierailija
140/174 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot oli joko erota tai erotetaan.

Itse valitsisin noista sen ensimmäisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi