Marin HVK kohusta: ”Hänhän irtisanoutui itse”
Niin irtisanoutui, sen jälkeen kun pääministeri oli julkisesti sanonut, ettei Lounelma nauti enää pääministerin luottamusta.
Sanna Marin ei kyllä enää nauti minun luottamustani tällaisen vastuunpakoilun ja totuuden kiertelyn jälkeen. Koskaan ei tunnu hänessä olevan MITÄÄN vikaa.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Marin alkaa vaikuttaa päivä päivältä vastenmielisemmältä ihmiseltä.
Marin alkaa vaikuttaa päivä päivältä samanlaiselta kuin Tytti Yli-Viikari. Marinkaan ei ole itse tehnyt koskaan mitään väärin ja minkäänlaista pahoittelua tai anteeksipyyntöä on turha odottaa.
Postigate: Sirpa Paatero (SDP) ei eronnut
Maskigate: Tuula Haatainen (SDP) ei eronnut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin alkaa vaikuttaa päivä päivältä vastenmielisemmältä ihmiseltä.
Marin alkaa vaikuttaa päivä päivältä samanlaiselta kuin Tytti Yli-Viikari. Marinkaan ei ole itse tehnyt koskaan mitään väärin ja minkäänlaista pahoittelua tai anteeksipyyntöä on turha odottaa.
Kuka on Marinin mesenaatti? Joku vanhempi mies kuten Yli-Viikarilla varmaan.
Tosi on. Irtisanoutui itse, kun ei kestänyt painetta. Mitä Marin nyt teki väärin, kun puhui totta.
Marin tutki Marinin toimia HVK-kohussa, eikä löytänyt mitään huomautettavaa.
terveisin, Marin
Vierailija kirjoitti:
Tosi on. Irtisanoutui itse, kun ei kestänyt painetta. Mitä Marin nyt teki väärin, kun puhui totta.
Noin käy kun mies on heikko ja nainen vahva. Tämä on nykypäivää, mutta osa elää vielä menneessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Lounemalla ollut varmaan mitään juridista velvollisuutta erota. Olisi hän varmaan vain voinut pitää kynsin hampain kiinni virastaan.
Oliko hän sitten hoitanut työnsä hyvin siellä HVK:ssa? No ei tosiaankaan ollut.
Nyt kun on noita viestejä lukenut, niin oli ilmoittanut ministeriöön että heillä ei ole kykyä hoitaa tällaisia asioita ja saatavuus on niin heikko, että on vaara että tulee ostettua mitä sattuu.
Joten ei olisi pitänyt tietenkään myöskään tilata mitään.
Jolloin hän olisi saanut potkut heti.
HVK:lle annettiin hallitukselta MÄÄRÄYS tilata ja järjestää maskit HETI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Lounemalla ollut varmaan mitään juridista velvollisuutta erota. Olisi hän varmaan vain voinut pitää kynsin hampain kiinni virastaan.
Nyt kun on noita viestejä lukenut, niin oli ilmoittanut ministeriöön että heillä ei ole kykyä hoitaa tällaisia asioita ja saatavuus on niin heikko, että on vaara että tulee ostettua mitä sattuu.
No ei niin, mutta hallitus painosti silti tilaamaan
Painostaa voi, mutta johtavaa virkamiestä ei voi mitenkään pakottaa tilaamaan yhtään mitään. Jos vähänkään tunnet miten systeemi toimii.
Virkamies on 100% vastuussa vastaavalle ministerille. Hän tekee mitä ministeri sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
HVK:n olisi pitänyt ulkoistaa homma niille, jotka tietävät tuollaisista asioista. Suomessa on yrityksiä jotka käyvät jatkuvasti kauppaa Kiinan kanssa. Heillä on Kiinaan jo valmiit verkostot ja olisivat osanneet neuvoja tässä asiassa paljon.
Mutta HVK ottikin yhteyttä epärehelliseen toimijaan, joka sotki petokselleen kaupat totaallisesti.
HVK:ssa ei ollut osaamista tälläiselle asialle, kuten pääjohtaja jo aivan alussa totesi ja kertoi.
Mihinköhän siellä HVK:ssa ylipäätänsä on mitään osaamista? Varastot täynnä vanhentunutta tavaraa. Ja miksei Sipilä ole kertonut omaa osuuttaan?
Sipilällä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Sanna Marin oli pääministeri. Hänen tehtävänä on pysyä ajan tasalla KAIKESTA mitä virastoissa tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä käskeä vaikka saksalaiset sotilaat valloittamaan puoli maailmaa, mutta se on toinen asia onko annettu käyttöön tehtävän vaatimia resursseja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä käskeä vaikka saksalaiset sotilaat valloittamaan puoli maailmaa, mutta se on toinen asia onko annettu käyttöön tehtävän vaatimia resursseja :D
HVK oli samassa tilanteessa kuin saksalaiset sotilaat. Joko teet kuin Hitler sanoo tai käräsit seuraukset. Onnistua et voi!
Kuvitelkaapa tuo Marinin tyly kommentti Sipilän tai jonkun muun oikeistolaisen pääministerin sanomaksi.
Te kaikki Marinin puolustajat olisitte ihan varmasti vaatineet pääministerin eroa.
HVK teki virheen, kun ei tajunnut, että vaikka poliitikko vaatii taas kerran paniikissaan jotain, hän ei tule KOSKAAN ottamaan vastuuta virheestä. Eli virkamiehen on itse oltava skarppina eikä painostuksen saa antaa vaikuttaa.
Sellaista poliitikkoa ei olekaan, joka tulisi kertomaan, että tämä virhe tapahtui kun minä määräsin näin.
Vierailija kirjoitti:
HVK teki virheen, kun ei tajunnut, että vaikka poliitikko vaatii taas kerran paniikissaan jotain, hän ei tule KOSKAAN ottamaan vastuuta virheestä. Eli virkamiehen on itse oltava skarppina eikä painostuksen saa antaa vaikuttaa.
Sellaista poliitikkoa ei olekaan, joka tulisi kertomaan, että tämä virhe tapahtui kun minä määräsin näin.
Pasi Tuominen kieltäytyi Haaviston painostuksesta, mutta aikamoisen mankelin läpi joutui.
Ja Haavisto vain pyyhkäisi pölyt olaltaan ja jatkoi yhtä omahyväisesti eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pasi Tuominen kieltäytyi Haaviston painostuksesta, mutta aikamoisen mankelin läpi joutui.
Ja Haavisto vain pyyhkäisi pölyt olaltaan ja jatkoi yhtä omahyväisesti eteenpäin.
Haavisto onkin pehmo, Marin ei
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaapa tuo Marinin tyly kommentti Sipilän tai jonkun muun oikeistolaisen pääministerin sanomaksi.
Te kaikki Marinin puolustajat olisitte ihan varmasti vaatineet pääministerin eroa.
Niinpä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin käy kun mies on heikko ja nainen vahva. Tämä on nykypäivää, mutta osa elää vielä menneessä.
Marin ei ole vahvuutta ainakaan tässä asiassa osoittanut, päin vastoin. Raukkamainen teko.
Vierailija kirjoitti:
Nuori nainen käyttää valtaa Suomessa niin setämiehet ovat hirveän järkyttyneitä..... Jos joku vanhempi miespääministeri olisi ilmaissut tyytymättömyytensä Louneman toimintaan, niin kukaan ei puhuisi mitään.
Älä jauha paskaa. Sanna on saanut hyvin paljon sekoilla vain koska on nuori nainen. Mieti mikä paskamyrsky olisi noussut miespääministerin sekoillessa jatkuvasti kuten Sanna tekee.
Vierailija kirjoitti:
Nuori nainen käyttää valtaa Suomessa niin setämiehet ovat hirveän järkyttyneitä..... Jos joku vanhempi miespääministeri olisi ilmaissut tyytymättömyytensä Louneman toimintaan, niin kukaan ei puhuisi mitään.
Minun mielestä tämän otsikon juttu on Marinin epärehellisyys. Appelsin kirjoitti tästä Iltasanomissa. Puolustajat voivat toki kääntää asian haluamaansa suuntaan.
Koska aiemmat hallitukset olivat saaneet pidettyä sen todella alhaalla.