Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko Kelan asumistuen tarkistuksessa normaalisti kestää?

Vierailija
20.11.2021 |

Lähetin sen viime viikolla ja vielä ei taida olla mitään tapahtunut

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä varmasti vielä kuulu. Menee monta viikkoa.

Vierailija
2/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 6 viikkoa veikkaisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti vähä yli kuukauden.

Vierailija
4/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti n. kuukauden.

Vierailija
5/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt nyt kolme viikkoa.

Normi lienee neljä viikkoa.

Vierailija
6/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmisen viikkoa taitaa olla tyyillinen aika.

Vierailija
7/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti melkein 6 viikkoa. Soittamalla kelaan voi ehkä nopeuttaa käsittelyä.

Vierailija
8/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kesti melkein 6 viikkoa. Soittamalla kelaan voi ehkä nopeuttaa käsittelyä.

"Pahoitteluni HERRA/ROUVA että hakemuksenne on myöhässä, minäpä tästä laitankin sen heti pinon päälle koska olette tärkeämpi kuin muut"

Vierailija
9/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-8 viikkoa menee

Vierailija
10/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa.

Vierailija
11/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on joskus kestänyt n.3 viikkoa, tänä vuonna siinä meni 4 päivää.

Vierailija
12/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa meni mulla. Se on myös aika, johon mennessä tarkistusilmoitus pitää toimittaa.

Vierailija
13/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivuilla on suuntaa-antavat käsittelyajat. Tapauskohtaistahan tuo on. Jos kyseessä perus vuositarkastus eikä mikään ole muuttunut, menee luonnollisesti vähemmän aikaa kuin tapauksessa, jossa on muutoksia tapahtunut. 

Vierailija
14/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy katsomassa Kelan sivuilta sen hakemuksen alta, siellä kerrottu arvioitu käsittelyaika, ja kestää juuri sen, ei yhtään aiemmin. 

Vierailija
15/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy katsomassa Kelan sivuilta sen hakemuksen alta, siellä kerrottu arvioitu käsittelyaika, ja kestää juuri sen, ei yhtään aiemmin. 

Väärin. Joskus tulee nopeamminkin, joskus taas kestää paljon kauemmin. Itselläni esim. oli työttömyyskorvauksen kohdalla käsittelyaika 13-15 päivää, mutta oikeasi meni melkein 3kk. Asumistukipäätös taasen tuli alle viikossa, vaikka arvioiduksi käsittelyajaksi oli muistaakseni merkitty 7-10 päivää. 

Vierailija
16/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kuitenkin vanhan päätöksen mukaista asumistukea niin kauan kuin käsittely kestää. Kun uusi päätös on tullut, saat mahdolliset saamatta jääneet tuet, jos uusi tuki on korkeampi kuin vanha.

Vierailija
17/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Joskus tulee nopeamminkin, joskus taas kestää paljon kauemmin. Itselläni esim. oli työttömyyskorvauksen kohdalla käsittelyaika 13-15 päivää, mutta oikeasi meni melkein 3kk. Asumistukipäätös taasen tuli alle viikossa, vaikka arvioiduksi käsittelyajaksi oli muistaakseni merkitty 7-10 päivää. 

Kela pitää kiinni käsittelyajoita jos suinkin vaikka sitten joutuisivat istumaan kädet ristissä. Sillä on merkitystä määrärahojen jaossa ettei ole tahallista. 

Vierailija
18/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela pitää kiinni käsittelyajoita jos suinkin vaikka sitten joutuisivat istumaan kädet ristissä. Sillä on merkitystä määrärahojen jaossa ettei ole tahallista. 

Miksi yrität väittää tietäväsi asiat paremmin kuin sellainen, joka on itse nähnyt, kauanko menee?

Vierailija
19/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee paljonko on asiat muuttuneet ja paljonko sinne lätkii uusia liitteitä. Jos ei mikään ole muuttunut niin asia hoituu nopeasti.

Vierailija
20/25 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi kerran niin, että laitoin hakemuksen ja ennen kuin ehdin edes Kelan sivuilta poistua virkailija jo soitti ja kyseli liitettä (jonka olin laittanut siihen hakemukseen mukaan). Nauratti, kun oli kerrankin niin innokas käsittelijä, ettei liite ollut ehtinyt edes päivittyä heille, kun jo kyseli sen perään :D Päätös tuli samana päivänä.