Pilaan ihoni(rupien repiminen) Apua!
Yksinkertainen ja inhottava ongelma. Ihoni on melko kuiva ja siihen ilmestyy välillä pieniä näppyjä jotka raavin verille-> ilmestyy rupi jonka revin uudestaan ha uudestaan auki! Ihohan tässä menee pilalle!
Mitä hittoa sitä keksis että sais näppinsä pidettyä erossa ja iho sais parantua rauhassa!
Kommentit (5)
Mä raavin yleensä jalkoja ja käynkin niihin käsiksi just esim nukkumaan mennessä kun nukun vaan pikkareissa.
Ap
Tee raapiminen mahdollisimman vaikeaksi, ja lupaa vielä itsellesi joku oikeasti ihana palkinto jos voit olla raapimatta alkuun vaikka viikon. Äläkä masennu jos tulee retkahdus - jatkat vaan kohti sitä palkintoa (siirrä vaikka aina eteenpäin, niin että pitää olla viikko raapimatta ennen kuin saat sen palkinnon). Tämä kyllä toimii jos itse haluat lopettaa raapimisen.
mä revin yhtä rupea varmaan yli puoli vuotta. itsehillintää se vaati aivan mielettömästi että sain lopetettua. yritin ajatella kuinka ällöttävä tapani on, ja miten noloa olisi jos joku saisi tietää. olihan se rumannäköinenkin kun kesällä oli näkösällä se.
nyt pari vuotta myöhemminkin on komea arpi nilkassa ja harmittaa.
Mullakin on yks rupi jota oon viime kesästä raapinu! Heräsin tajuamaan tämän kun kaveri pyysi uimaan ja ajattelin etten tosiaankaan voi mennä noin ruman ruven kanssa.
Tota palkitsemista täytyy nyt yrittää.
Millä ihmeellä sitte siinä kohtaa kun se tarve ruven repimiseen tulee, sais itsensä lopettamaan...
Ap
Mulla sama syndrooma, aloin käyttämään pitkähihaista paitaa, nyt on ainakin käsivarret turvassa!