Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomailla asujat! Onko vessoissa wc-suihkua?

Vierailija
10.02.2015 |

Eli sitä bideesuihkua wc-pöntön vieressä? Siis valmiina asunnossa, jossa asutte, ei teidän laittamana. Jos on, niin mikä maa? Ja missä maissa ei ollut, saa luetella niitäkin. Mietin, kun ei ole missään maailmalla tullut moista vastaan, että onko tämäkin erinomainen keksintö suomalainen erikoisuus?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Albaniassa on taas jokaikisessä vessassa jossa olen käynyt on ollut bideeallas. Kaikissa vessoissa ei toisaalta ole ollut wc-paperia vaan aina pestään vedellä. 

Vierailija
22/36 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irakin Kurdistanissa olen parissa asunnossa nähnyt bideesuihkun. Tavallisempi näky on kuitenkin pieni kastelukannu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Pohjois-Irlannissa eikä ollut Englannissakaan. 

Vierailija
24/36 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa ja muuallakin kaakkois-aasiassa on lähes joka vessassa missä on ylipäätään pytty.

Vierailija
25/36 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä asunnossa ei moista hienoutta ollut, kyse suomalaisesta opiskelija-asunnosta. Bidee- suihkun virkaa toimitti lasten muovinen Hello Kitty- kastelukannu.

Vierailija
26/36 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt täällä bideesuihkua mutta en mene vannomaan ettei niitä jossain olisi. Sen sijaan meidän kylppärissä on sellainen bideeallas, ihan turha tietenkin. Takapuoleni pesen tarvittaessa suihkussa tai kylpyammeessa. En Suomessakaan ole bideesuihkua käyttänyt koskaan eli en sitä kaipaa. Itävalta.

Vierailija
27/36 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Tavannut vessan käsisuihkuja Suomess, Ruotsissa ja Sveitsissä. Muistan kaivaneeni niitä Briteissä, Ausseissa ja usassa.

Ja todellakin käytän sitä, ja kaipaan. Eik ole mitään niin vastenmielistä kuin ajatus mennä käylpyyn pesemättömällä alapäällä ja stten lillua sielä pesuvedessä... Kun sellaista ei ole ollut, olen kyttänyt kannua tai vesipulloa

Vierailija
28/36 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollantilaisissa kampissa ei ole. Kaikissa vessoissa ei ole edes lavuaaria! Anoppilan vessan lavuaari on kooltaan 20x30 cm, siis olkomitoilta. Pese siina kadet sitten.

Vierailija
29/36 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:26"]Edellisessä asunnossa ei moista hienoutta ollut, kyse suomalaisesta opiskelija-asunnosta. Bidee- suihkun virkaa toimitti lasten muovinen Hello Kitty- kastelukannu.
[/quote]

:'D

Vierailija
30/36 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran törmäsin muuten johonkin tee-se-itse -jenkin videoon YouTubessa jossa tyyppi asensi itselleen käsisuihkun. Kytki sen kylläkin pelkkään kylmävesiputkeen ja koko kommenttiboksi oli täynnä asialle naureskelevia suomalaisia. Tyyppi itse oli sitä mieltä, että joku lämminvesi alapään huuhtomiseen olisi naurettavaa tuhlausta :D

Vierailija
31/36 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesulappuja olen Brittein saarilla käyttänyt. Sítä oppii huomaamaan että se on tyhjää paremoi. Ostan itse uuden yleensä...

Vierailija
32/36 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa oli juu ainakin ihan sellasessa muuten melko vaatimattomassakin bungalowissa. Jännä juttu etten oo edes ajatellut tätä. Ens viikolla Ruotsissa ja parin viikon päästä Turkissa ajattelin kyllä pitää tätä silmällä nyt :D

Vierailija
33/36 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

USa, ei ole veskissä mutta keittiössä on pesualtaalle asennettu ulos vedettävä letkullinen käsisuihku :)

Vierailija
34/36 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:07"]

Muslimimaissa on pitkanokkainen vesikannu, sielta kai tama suihkuidea on lahtoisin. En kylla ymmarra miten saa itsensa kuivaksi sen kayton jalkeen. Kayttaako koko perhe (ja vieraat) samaa alapaapyyhetta? Yok.

[/quote] Tahan kuivauskysymykseen ei ole kukaan vastannut vai onko niin paivanselvaa etta ei kuivata ollenkaan?

Vierailija
35/36 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa on usein kodeissa bideallas, mutta siinä ei ole käteen otettavaa suihkua.

Vierailija
36/36 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:07"]

Muslimimaissa on pitkanokkainen vesikannu, sielta kai tama suihkuidea on lahtoisin. En kylla ymmarra miten saa itsensa kuivaksi sen kayton jalkeen. Kayttaako koko perhe (ja vieraat) samaa alapaapyyhetta? Yok.

[/quote] Tahan kuivauskysymykseen ei ole kukaan vastannut vai onko niin paivanselvaa etta ei kuivata ollenkaan?

[/quote]

omat pyyhkeet tietenkin. Vieraat voi taputella paperilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan