Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joskus saa kohtauksen ennen nukahtamista?

Vierailija
20.11.2021 |

Joskus on käynyt niin että kun menee nukkumaan niin siinä hereillä olon ja nukkumisen rajamailla yhtäkkiä säpsähtää ja pomppaa sängyssä istumaan, aivan kuin rinnassa muljahtaa, viime yönä kävi sellainen tilanne ennen nukahtamista että aivan kuin joku olisi lyönyt kattilan pohjat yhteen, päässä tuntui sellainen ääni ja pomppasin ylös. Onneksi nämä ovat hyvin harvinaisia mutta mistä johtuu? Missään muussa tilanteessa ei tule tuollaisia.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^en ole ap, vaan... 11-13 ja 15-16

Vierailija
22/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus lihakset nytkähtää, jotenkin päivän lihasjännitykset purkautuu, juuri ennen nukahtamista.

Ja pääsee pieni paukku,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voisin kuvitella, että kuvauksesi kattiloiden lyömisestä yhteen on "osuva"... :D osuvampi kuin "räjähdys" (Explosuve Head Syndrome)

Vierailija
24/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole tuttua, mutta minä juuri nukahtamisvaiheessa saatan nähdä hyvin todentuntuisesti kaikkea esim hämähäkin, käärmeen, kameran, tuntuu kuin työtovereita olisi huoneessa kun olen alasti,

Vierailija
25/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

o__O

Vierailija
26/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilijä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heräilijä kirjoitti:

Räjähtävän pään syndrooma, hurjasta nimestään huolimatta ihan harmiton ilmiö, joskin voi säikäyttää ekoilla kerroilla. Liittyy usein stressiin ja/tai joihinkin lääkkeisiin. Mulla on vakioherätysäänenä ovikellon sointi aamuyöstä, pari kertaa oon jo vetäny vaatteita päälle ennen kuin oon tajunnut, että kuulin olemattomia.

Tuntui siltä että olisi saanut sähköiskun aivoissa, vähän aikaa jo mietti sen jälkeen että nytkö tuli lähtö. Mutta erikoista että nuo molemmat oireet on tapahtunut vain nukkumaan menon jälkeen illalla.

Syötkö mitään mielialaan vaikuttavia tai psykotrooppisia lääkkeitä? SSRI:t ainakin voi tehdä sähköiskumaisia tuntemuksia aivoihin. Toisaalta niitä tulisi varmasti muissakin tilanteissa kuin nukahtaessa. Uskon edelleen, että kyseessä on tuo räjähtävän pään syndrooma tai se "hypnic jerk" tai niiden välimuoto. Osaan itse melkein jo odottaa pidempien stressipätkien mukana noita yöllisiä ovikellon pimputuksia sun muita haamuääniä. Niiden lisäksi mulla on välillä just noita lihasnykäyksiä ja pari kertaa on ollut unihalvaus. Joskus joku lääke aiheutti sellaista, että unohdin hengittää/en pystynyt nielaisemaan ja heräsin siihen tunteeseen jatkuvasti. Se tapahtui myös juuri nukahtamishetkellä ja kiskaisi aina nopeasti valveille.

En syö lääkkeitä. Toinen korva joskus humisee ja usein ei mutta tuskinpa liittyy asiaan.