Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika ei osaa vieläkään lukea.t.ammattivalittaja

Vierailija
10.02.2015 |

Ja ikää jo kohta 6v4kk.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ehtiihän sitä. Ja kun tietää että minä ja vanhempanikin ollaan opittu lukemaan niin tietää että takuulla poikakin oppii.ap

Vierailija
22/26 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi ei oppinut itsestään lukemaan, vaikka luin hänelle todella paljon. Ihan vauvasta alkaen. Itse olen himolukija, joten kirjoista meillä ei ole ollut pulaa ja niitä on aina luettu myös ääneen. Mun lapsuudenkodissa luettiin myös paljon ääneen, isä luki varsinkin meille. Ja me sisarukset luimme toisillemme. Jos joku oli sairas, niin hänelle luettiin, jos tietty halusi. Silti itsekin opin lukemaan vasta koulussa, mutta nopsaan. Tai en itse muista sitä, mutta joululomalla itkin, koska lä'hikirjastosta sai lainata kerralla vain 10 kirjaa. Se ei riittänyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole vielä kiire oppiakkaan.

Vierailija
24/26 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:33"]

Mun lapsi ei oppinut itsestään lukemaan, vaikka luin hänelle todella paljon. Ihan vauvasta alkaen. Itse olen himolukija, joten kirjoista meillä ei ole ollut pulaa ja niitä on aina luettu myös ääneen. Mun lapsuudenkodissa luettiin myös paljon ääneen, isä luki varsinkin meille. Ja me sisarukset luimme toisillemme. Jos joku oli sairas, niin hänelle luettiin, jos tietty halusi. Silti itsekin opin lukemaan vasta koulussa, mutta nopsaan. Tai en itse muista sitä, mutta joululomalla itkin, koska lä'hikirjastosta sai lainata kerralla vain 10 kirjaa. Se ei riittänyt. 

[/quote]

Niin on muuten tuo meidän 7-vuotiaana lukemaan oppinutkin kohta varmaan lukenut kirjaston lasten- ja nuortenosastot läpi. Hassua että se kiinnostus ei vain riittänyt aiemmin.

Vierailija
25/26 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luokalla kaikki kolme, jotka osasivat lukea ennen ekaa luokkaa, muuttuivat häiriköiksi. Koulussa ei kannata olla liian fiksu, sillä opettelun hitaus voi purkautua huoona käytöksenä. Pääsee aivot keksimään liikaa jekkuja. Enkä väitä, että näin käy kaikille, jotka oppii lukemaan etukäteen.

Vierailija
26/26 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opin lukemaan 3,5-vuotiaana, joten kouluun mennessäni olin lukenut jo lähikirjaston lastenosaston läpi ja ekaluokkalaisena luin jo aikuisten kirjoja (paljon niistä tietysti jäi tajuamatta).

Mutta siellä koulussa olikin sitten karmaisevan pitkäveteistä, kun kokonainen vuosi pelkästään tankattiin niitä aakkosia. Muistan itkeneeni turhautumistani. Oli vielä sellainen vanhankansan ope, joka ei suinkaan antanut mulle mitään lisätehtäviä tms., käskin vain olla hiljaa pulpetissa.

Joten ap: ole vaan onnellinen, ettei lapsesi vielä osaa lukea. Viihtyy koulussa paremmin, kun on sielläkin jotain opettelemista.