Mitä te teette jouluaattona?
Meillä varmaan aika perinteiset jutut, saunaa ei kyllä ole. Olen miettinyt järjesyäisinkö ruokailun tänä vuonna 2 osassa. Eli kalapöytä ikäänkuin alkupalapöytänä vaikka klo/15. Sisältää siis lohet, sillit, blinit, joku juustosalaatti. Sitten lahjojen jako. Lapset ovat jo malttamattomia. Kinkku, laatikot jne sitten toisessa kattauksessa vaikka klo;:17. Onko tästä kokemusta? Toimiiko?
Kommentit (890)
Lattikko mikroon, sika uuniin, kaljaa koneeseen. Sitten Corona baariin.
Mitä Se Sinulle kuuluu? Onko joku vilppi mielessä ?.
Ei kai , sillä tontut liikkuu Jo nyt ikkunoissa ja kertovat joulupukille saat risuja lahjaksi.
Istutaan rauhassa ja nautitaan joulusta.
Kuunnellaan jouluohjelmaa radiosta.
Ihan tavallinen päivä.
Emme vietä joulua.
Aivan turha juhla.
Päivän olen töissä ja illalla lähen miehiin. Monikossa.
t. hoitsu
Aamulla aikaisin tallille, joulumaasto. Lounaaksi riisipuuroa, chillailaan ja käydään koirien kanssa metsässä. Illemalla jouluruokaa ja lahjojen kimppuun. Chillailaan lisää ja nukkumaan. Joulusaunaperinteitä ei onneksi ole.
Sukujoulu. Sauna, jouluruuat, känni. Onneksi ei ole lapsia mukana.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on rauhoittumisen aikaa. Kakaralauman kanssa ei onnistuis. Mekin vietetään ihan aikuisten joulu.
Kohdistusammuntaa...
http://adultxxxarea.com/all_img/aqkq417pu7wj57y57y5xl1jd22nnbdtov7z17mp…
Viime jouluna meillä oli kalapöytä klo. 12. Tarkoitus oli syödä lämmin kattaus klo. 18. Mutta kävikin niin, että olimme aivan täynnä vielä kaloista illastakin, vaikka mielestäni melko kevyt kattaus suupaloja oli. Niinpä illalla napsimme vähän juustoja vain. Seuraavana päivänä söimme lämpimän kattauksen.
Olen oppinut vasta näin 40-veenä nauttimaan hitaasti ja harkiten, ennen mässäilin ja ahmin kaikkea ähkyyn saakka. :( Suvulta opittu ruuan väärinkäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhan.
Haluatko kertoa lisää, että mikä kaikki näihin ajatuksiin on johtanut ja mitkä fiilikset tänään? Olen itsekin ollut tuossa tilanteessa monta kertaa, mutta pikku hiljaa aivojen lukot hellittäneet ja pelkkä ikävyys on helpottanut. Puhuminen on auttanut, kuuntelen jos tahdot.
Veemäinen m u s limi asiakas vaati piruuttaan myyntineuvottelun 24.11. klo. 18, ihan vain joulua viettäviä kyykyttääkseen. Niinpä olen siellä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Töissä klo 18 saakka. Ehtii sopivasti miehen laittamaan joulupöytään.
Meillä ollut jo vuosikausia jouluperinne, jossa saan mennä valmiiseen pöytään, jouluiseen, siistiin kotiin miesystävän luo! Tästä perinteestä en luovu, hän tekee kaiken mielellään, minä vaan stressaisin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on rauhoittumisen aikaa. Kakaralauman kanssa ei onnistuis. Mekin vietetään ihan aikuisten joulu.
Niin, lastenvihaajien luvatussa maassa eli Suomessa ei joulukaan ole juhla armas lapsien...
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen päivä.
Emme vietä joulua.
Aivan turha juhla.
Aivan turha tuo viimeinen lause.
Aamulla keitän riisipuuron, hedelmäsoppa on tehty jo edellisiltana. Päivällä savustan lohia joulupöytään. Iltapäivällä on juhla-ateria, johon kuuluu perinteiset kinkut, kalat ja laatikot. Vain oma ydinperhe on paikalla, aikuiset lapset tulevat vasta joulupäivän aterialle, joka on jotain muuta juhlavaa ruokaa. Jokainen viettää jouluaaton omassa kotonaan. Illalla lämpiää sauna, mutta vasta hautausmaalla käynnin jälkeen. Semmoista hyvin perinteistä joulun viettoa siis.
Olen töissä