Rintaliivien istuvuus, mikä on pielessä?
Joskus olen törmännyt internetin syövereissä sivustoon, jossa lueteltiin kaikki mahdolliset rintaliivien epäsopivuusongelmat ja selitykset/ratkaisut niihin. Esim. jos liivit nousevat selästä ylös, ympärysmitta on liian suuri. En nyt löydä tätä sivua mistään, ja kaipaisin selitystä ilmiölle että liivien kaarituet painavat kylkiluita kipeästi, vaikka mitoitus on oikea. Tietääkö joku missä on vika tai osaako peräti johdattaa minut kadottamalleni sivustolle?
Kommentit (3)
http://www.trinea.fi/liivipulmat
Valitettava tosiasia on, että jos kaarituki painaa, liivi ei ole juuri sinulle oikein mitoitettu.
Kupit on vaan vääränmalliset. Ei se pelkkä koko rintaliiveissä ratkaise, on tärkeää, että kupin malli istuu myös. Mulla on esimerkiksi rinnat aika kaukana toisistaan ja jos ostan sellaisen mallin, jossa kupit tuosta keskeltä melkein kiinni toisissaan niin kuppi painaa kainalon puolelta ikävästi kylkiluuhun ja rinnansyrjään. Mulla pitää olla kuppien välissä vähän pitempi suikale kangasta. Ja ylipäätään joidenkin valmistajien mallit ei vaan istu, vaikka mitä kokoa koittaisi.
Kaarituet voi ottaa poiskin, jos liiveissä on hiukan reunaa tukemassa. ns tukiliivit.