Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön, miksi et opiskele sote -ammattia?

Vierailija
20.11.2021 |

Takuuvarmoja työpaikkoja ja huutava työvoimapula jatkossakin.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen jo lähihoitaja. Ja hyvä sellainen. Luuletko että sekin ammatti sopii kaikille? Luuletko että sote-alalla ei ole haastavaa tai joskus jopa mahdotonta jaksaa työssä, juuri sen vuoksi kun sinne laitettaisiin opiskelemaan jokainen alalle sopimaton.

Tämä. Jotenkin aina ajatellaan, että kuka tahansa voi ruveta lähihoitajaksi. Vaikka loppujen lopuksi siihen vaaditaan aika paljon, että sitä jaksaa. Itsestäni ei siihen missään tapauksessa olisi. Tulen hädin tuskin toimeen terveiden, hyväkuntoisten ihmisten kanssa. Hoivaa vaativien kanssa en pärjäisi hetkeäkään.

Tämä. Pelkästään jo ns. normaalista eroava käytös on asia jota joidenkin on vaikea kohdata.

Esim. vanhainkodissa sain haistattelun ja vihaisen huutelun lisäksi kuunnella mm. sellaisia hienouksia kuin "Olen Maija Meikäläinen ja paska tulee housuun!", "Aijjaaajjjaaaii pissa kirvelee, kirvelee niin kamalasti", "Mikä tämän aluksen numero on" ja "MINUN VITTUNI PESTÄÄN VAIN KERRAN PÄIVÄSSÄ!!!"

Vierailija
42/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkikammo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ihmisläheisestä työstä. Ole enemmän asiakeskeinen

Vierailija
44/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää koskea vieraisiin ihmisiin. Ei kiinnosta pyyhkiä kenenkään perseitä jne. Olisin varmasti huono ja vittuuntunut hoitaja. Eikä mikään sossun työkään kiinnosta. En varmaan jaksaisi hyysätä vieraita ihmisiä.

Vierailija
45/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tässä juuri suunnittelen. Olen 59v ja eläkkeeseen aikaa vielä 6v.

Uskoisin pärjääväni edellä kuvattujen vanhusten kanssa tämän ajan. Mitään erikoista hoivaviettiä ei ole koskaan ollut mutta pystyn kyllä asiallisen toimintaan ja minusta on yleensä pidetty. Koulutus on työn alla.