Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön, miksi et opiskele sote -ammattia?

Vierailija
20.11.2021 |

Takuuvarmoja työpaikkoja ja huutava työvoimapula jatkossakin.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen epäsosiaalinen ja pökertyisin jos pitäisi toisten paskoja siivota.

En pääsisisi soveltuvuustestistä läpi, koska ominaisuuteni eivät sovi tuohon alaan. Lisäksi olen jo kouluttautunut eri alalle vain jonkun aikaa sitten.

Voit erikoistua vaikka astmahoitajaksi tai toimistotyöhön sosiaaliohjaajana. Ei ole mitään siivousta.

Vierailija
22/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapalkka-ala ja joudut olemaan asiakkaiden jatkuvan vittuilun kohde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä relevanttia on kysyä: työtön, miksi et mene kausitöihin maatiloille?

Vierailija
24/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen jo lähihoitaja. Ja hyvä sellainen. Luuletko että sekin ammatti sopii kaikille? Luuletko että sote-alalla ei ole haastavaa tai joskus jopa mahdotonta jaksaa työssä, juuri sen vuoksi kun sinne laitettaisiin opiskelemaan jokainen alalle sopimaton.

Tämä. Jotenkin aina ajatellaan, että kuka tahansa voi ruveta lähihoitajaksi. Vaikka loppujen lopuksi siihen vaaditaan aika paljon, että sitä jaksaa. Itsestäni ei siihen missään tapauksessa olisi. Tulen hädin tuskin toimeen terveiden, hyväkuntoisten ihmisten kanssa. Hoivaa vaativien kanssa en pärjäisi hetkeäkään.

Vierailija
25/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jo kerran aiemmin opiskelin alalle jossa oli "varmoja työpaikkoja" ja valmistuttuani en ole päivääkään ollut niissä töissä koska työnantajien mukaan liian vähän työkokemusta

Vierailija
26/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mieluummin keskityn perustamaan oman yrityksen alalla, joka minua kiinnostaa.

Vierailija
27/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota rokotetta ja Sote henkilöille se pakotetaan.

Vierailija
28/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tuolle alalle sovellu kun mielestäni kaikki ei ole apua ansainnut. Ei oikein kiinnosta auttaa ihmisiä heidän oman idioottimaisuuden takia

Vierailija
29/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tuolle alalle sovellu kun mielestäni kaikki ei ole apua ansainnut. Ei oikein kiinnosta auttaa ihmisiä heidän oman idioottimaisuuden takia

Mutta ajattelet, että me muut joudamme kyllä elättää sinua? Että me olemme jotenkin alempiarvoisia, jotta meillä voisi olla yhtä vankkoja periaatteita kuin sinulla?

Vierailija
30/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin ujo. En jaksaisi niin sosiaalisessa työssä. Minulla on paniikkihäiriö, masennus ja sosiaalisten tilanteiden pelko. Minua on moitittu ujoudestani jopa siivoojaan ja tiskarin työssä, joten miten ihmeessä pärjäisin hoitajana.

Vierailija
31/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ajattelet, että me muut joudamme kyllä elättää sinua? Että me olemme jotenkin alempiarvoisia, jotta meillä voisi olla yhtä vankkoja periaatteita kuin sinulla?

En vaadi elämästä pyydän vain pientä vastinetta maksamilleni veroille tämän hetkellisen työttömyyden aikana. Enkä pidä itseäni millään tavalla parempana. Itse en mistään mitään apua mihinkään saa niin miksi itse auttaisin muita?

Vierailija
32/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmasi itsekään ole valinnut itsellesi mahdollisimman epämieluisaa työtä. Mutta pidät muita niin paljon alempiarvoisina, ettei heillä saa olla mitään valinnanvapautta elämänsä suhteen

Vierailija
33/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maatiloilla on kausityötä heikolla palkalla ja ei voi työskennellä kotoa käsin. Sote -aloilla tienataan hyvin. Useimmat tinaavat kolmen tonnin pintaan kuussa ja koulutetummat tietenkin huomattavasti paremmin. Töitä on ympäri vuoden ja paikan voi valita läheltä kotoa ja minimoida työmatkansa.

Vierailija
34/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelisitko sinä? Siis sote-alalle? Arvaan, vastaat tässä kyllä, mutta tositilanteessa söisit mieluummin hatullisen paskaa.

Työskentelen sote -virassa. -ap-

Otan osaa...

Vierailija
35/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Kokemuksen äänellä voin sanoa, että ei ole sen arvoista että myyt itseäsi joka päivä ja vastineeksi saat jatkuvaa marmatusta, väkivallan jatkuvan uhan ja joudut tekemisiin vaikka minkälaisen narsistin kanssa. Samalla menee oma terveys, kun työtä tehdään tappovauhdilla, et palaudu, heräät töihin joka aamu kärttyisenä, töissä odottaa loputon määrä tehtäviä ja joudut kuuntelemaan vielä sotanorsujen valitusta milloin mistäkin asiasta. Kotiin päästyäsi ainoa ajatus on että sama paska jatkuu huomenna. Toista tätä seuraavat vuodet niin kauan kunnes pääset eläkkeelle, palat loppuun tai jäät työttömäksi. Kyllä niitä muitakin töitä on olemassa.

Vierailija
36/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota rokotetta ja Sote henkilöille se pakotetaan.

Ei pakoteta. Se on samanlainen ”pakko” kuin julkisen liikenteen maskipakko. Oikeasti mitään ei tapahdu vaikka et rokotuksia ottaisi. Mutta ei kyllä alalle silti kannata lähteä. Ihan muista syistä.

Vierailija
37/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mä olen juuri tuon syyn takia edelleen alalla. Meillä on ihan liikaa joojoo-ihmisiä töissä jotka sallii ihan kaiken kun eivät kykene noudattamaan minkäänlaisia hoitoonohjauksen kriteerejä, kun onhan se kamala sanoa ihmiselle et ei, sä et kuulu tänne. Järjestelmä ei yksinkertaisesti kestä itsekkäitä minäminä-ihmisiä jotka tulevat terveydenhuollon piiriin vaatien kuin ravintolasta pihviä. Jonkun pitää sanoa ei. Mulle nää ihmiset on vain vuoronumeroita ja säännöt on tehty noudatettavaksi.

Vierailija
38/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota yritinkin jokusen kerran muttei minua otettu, olisi kai vain pitänyt mennä sinne väkisin.

Vierailija
39/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen paraikaa. Vihaan ihmisiä ja minulla on muutama mt diagnoosi mutta ei kai se haittaa.

Vierailija
40/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska selkäsairaus ja en voi tehdä vuorotyötä.