Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön, miksi et opiskele sote -ammattia?

Vierailija
20.11.2021 |

Takuuvarmoja työpaikkoja ja huutava työvoimapula jatkossakin.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työt ei kiinnosta.

Vierailija
2/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano yksikin hyvä syy miksi menisin töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelisitko sinä? Siis sote-alalle? Arvaan, vastaat tässä kyllä, mutta tositilanteessa söisit mieluummin hatullisen paskaa.

Vierailija
4/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valua menettää vapaa-aikaani.

Vierailija
5/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelisitko sinä? Siis sote-alalle? Arvaan, vastaat tässä kyllä, mutta tositilanteessa söisit mieluummin hatullisen paskaa.

Työskentelen sote -virassa. -ap-

Vierailija
6/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni palkka, todella huonot työolosuhteet ja työtön saa opiskella korkeintaan 6kk työttömyys tuella, 6kk ei riitä valmistumiseen

Vierailija
7/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas typerä kysymys. Kaikki eivät sovellu sote-alalla, eikä se ala kiinnosta kaikkia.

Vierailija
8/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihoviimeinen ala hoivavietittömälle.

Ikääkin jo 57.

Vierailija
9/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen jo lähihoitaja. Ja hyvä sellainen. Luuletko että sekin ammatti sopii kaikille? Luuletko että sote-alalla ei ole haastavaa tai joskus jopa mahdotonta jaksaa työssä, juuri sen vuoksi kun sinne laitettaisiin opiskelemaan jokainen alalle sopimaton.

Vierailija
10/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö oikeasti miksi joku ei opiskele alalle missä saa heittää hyvästit sosiaaliselle elämälle ja koko elämä on pelkkää työntekoa kun on järkyttävät työajat. kaikki solvaa ja arvostelee niin esimiehet, työkaverit kuin asiakkaat. Palkkaus on surkea. Lähipiirissä on alalla työskenteleviä niin joudun näkemään sitä liikaa että sinne itse haluaisin

Vierailija
11/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin alalla niin henkisesti kuin fyysisesti. Neljän vuoden jälkeenkin näen painajaisia työhön liittyen.

Vierailija
12/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytkö oikeasti miksi joku ei opiskele alalle missä saa heittää hyvästit sosiaaliselle elämälle ja koko elämä on pelkkää työntekoa kun on järkyttävät työajat. kaikki solvaa ja arvostelee niin esimiehet, työkaverit kuin asiakkaat. Palkkaus on surkea. Lähipiirissä on alalla työskenteleviä niin joudun näkemään sitä liikaa että sinne itse haluaisin

Ihan normi päivätyötäkin löytyisi. Ei kaikki työskentele sairaaloissa. Sossut ja psykologit, vastaanottohoitajat ovat ihan 8-16 töissä.

Vierailija
13/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kykene. Olen ollut muissa töissä vanhuspuolella. Arvostan alaa.

Vierailija
14/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen jo lähihoitaja. Ja hyvä sellainen. Luuletko että sekin ammatti sopii kaikille? Luuletko että sote-alalla ei ole haastavaa tai joskus jopa mahdotonta jaksaa työssä, juuri sen vuoksi kun sinne laitettaisiin opiskelemaan jokainen alalle sopimaton.

Alalle sopimattomia on jo pilvin pimein, koska lähihoitaja on ainoa ammatti, johon joku 5-kymppinen työelämän raakki enää voi työllistyä.

Vierailija
15/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normi päivätyötäkin löytyisi. Ei kaikki työskentele sairaaloissa. Sossut ja psykologit, vastaanottohoitajat ovat ihan 8-16 töissä.

Nuo vaatii pitkän koulutuksen joka ei suomessa ole mahdollista ilman suuria säästöjä kun elämä on täällä niin pirun kallista ja tuet on todella pieniä

Vierailija
16/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset lopettavat siellä syystä.

Vierailija
17/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alalle sopimattomia on jo pilvin pimein, koska lähihoitaja on ainoa ammatti, johon joku 5-kymppinen työelämän raakki enää voi työllistyä.

Moni lukee esim. Sosiaalityöntekijäksi viisikymppisenä. Vielä lähes 20 vuotta työelämää jäljellä. Kivempihän se on kun on varaa vielä elääkin.

Vierailija
18/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti ahdistuneisuushäiriöinen, OCDkin löytyy.. Olen hyvin kömpelö sosiaalisesti.. Ja mulla on nivelrikko. Pärjäisinköhän alalla? Olen työtön..

Vierailija
19/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epäsosiaalinen ja pökertyisin jos pitäisi toisten paskoja siivota.

En pääsisisi soveltuvuustestistä läpi, koska ominaisuuteni eivät sovi tuohon alaan. Lisäksi olen jo kouluttautunut eri alalle vain jonkun aikaa sitten.

Vierailija
20/45 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että persoonani ei sovellu hoitotyöhön.