Ärsytyksen aihe: pimeästi työskentelevät
Eräs ystäväni tekee ripsiä ja kynsiä (kynsien tekoon käynyt koulutuksen, ripsipidennyksiin ei) pimeästi, on tehnyt usemman vuoden eikä hänellä ole aikomustakaan perustaa esimerkiksi toiminimeä. Eihän tuo haittaisi jos hän sitä oikeasti tekisi vain harrastuksena tyyliin tuttavilleen jotka maksaisivat sitten tarvikkeihin menevän hinnan, mutta kun hän oikeasti tienaa tolla, mainostaa mm. ympäri facebook kirppiksiä tekevänsä ripsiä ja kynsiä. Siis rahaa tulee tyyliin tonni viikossa, joskus enemmänkin ja hän aina kehuskelee miten hänellä on rahaa niin paljon ettei tiedä mihin sitä oikein käyttäisi, ostelee kalliita merkkitavaroita jne. Sitten hän ei ymmärrä lainkaan miten jollakin voi olla rahasta pulaa (itse olen työssäkäyvä opiskelija ja silti tekee tiukkaa välillä) tai että joku ostaa jotakin "halpismerkkejä". Aina kun hänen luokseen menee, hän esittelee setelinippujaan ja uusia merkkituotteitaan. Tekisi mieli itse käräyttää hänet, koska mitä pidempään menee että hän jää kiinni, sitä pahemmin sieltä mätkähtää veroja maksettavaksi. Selitykseksi sille ettei ole perustanut toiminimeä hän sanoo kuinka pitäisi olla omat tilat tuolle hommalle ja se taas tulee liian kalliiksi, mutta luulen että oikeasti syynä on vain se, että hän vain haluaa saada niin paljon rahaa käteen kuin mahdollista niinkuin luonnollisesti varmaan jokainen joka rahaa tienaa. Toiset vaan maksaa ne veronsa siitä huolimatta.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:07"]
Kuinka monennen avauksen teit tästä samasta aiheesta?
[/quote]
Tässä saman itkijän edellisiä aloituksia aiheesta parin viikon takaa:
http://www.vauva.fi/keskustelu/4383041/ketju/ilmoitaisitteko_verottajalle
http://www.vauva.fi/keskustelu/4378779/ketju/tuttu_tekee_ripsia_ei_maksa_veroja
Joka janoon uusi lasi.
[/quote]
En ole aiemmin kirjoittanut aiheesta, ihan vain tiedoksi. Mutta kaippa näitä verokeplottelijoita on joka lähtöön!
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:01"]
En ole aiemmin kirjoittanut aiheesta, ihan vain tiedoksi.
[/quote]
Tosi uskottavaa...
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 01:08"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:05"]
Eräs ystäväni tekee ripsiä ja kynsiä (kynsien tekoon käynyt koulutuksen, ripsipidennyksiin ei) pimeästi, on tehnyt usemman vuoden eikä hänellä ole aikomustakaan perustaa esimerkiksi toiminimeä. Eihän tuo haittaisi jos hän sitä oikeasti tekisi vain harrastuksena tyyliin tuttavilleen jotka maksaisivat sitten tarvikkeihin menevän hinnan, mutta kun hän oikeasti tienaa tolla, mainostaa mm. ympäri facebook kirppiksiä tekevänsä ripsiä ja kynsiä. Siis rahaa tulee tyyliin tonni viikossa, joskus enemmänkin ja hän aina kehuskelee miten hänellä on rahaa niin paljon ettei tiedä mihin sitä oikein käyttäisi, ostelee kalliita merkkitavaroita jne. Sitten hän ei ymmärrä lainkaan miten jollakin voi olla rahasta pulaa (itse olen työssäkäyvä opiskelija ja silti tekee tiukkaa välillä) tai että joku ostaa jotakin "halpismerkkejä". Aina kun hänen luokseen menee, hän esittelee setelinippujaan ja uusia merkkituotteitaan. Tekisi mieli itse käräyttää hänet, koska mitä pidempään menee että hän jää kiinni, sitä pahemmin sieltä mätkähtää veroja maksettavaksi. Selitykseksi sille ettei ole perustanut toiminimeä hän sanoo kuinka pitäisi olla omat tilat tuolle hommalle ja se taas tulee liian kalliiksi, mutta luulen että oikeasti syynä on vain se, että hän vain haluaa saada niin paljon rahaa käteen kuin mahdollista niinkuin luonnollisesti varmaan jokainen joka rahaa tienaa. Toiset vaan maksaa ne veronsa siitä huolimatta.
[/quote]
Ootko oikeesti noin kateellinen....
Minä todellakin tekisin vuoden pari pimeenä töitä jos pystyisin kun poliitikot heittelevät isännätöntä rahaa äänestäjilleen aivan typeriin hankkeisiin.
Suomen kokonaisveroaste on euroopan korkeimpia.
[/quote]
Ei ole kyse katellisuudesta vaan siitä että ärsyttää kun joku rikkoo lakia ja yhteiskunnan velvoitteita noin räikeästi. Täälläkin aina raivotaan kaikille jotka eivät käy töissä että ovat yhteiskunnan elättejä ja "sossupummeja", mielestäni nämä jotka jättävät veronsa maksamatta kuuluvat ihan samaan kastiin. Mielestäni on aika säälittävää että asutaan täällä hyvinvointivaltiossa, ei osallistuta silti oman maan kuluihin niissä määrin kuin kansalaisia velvoitetaan osallistumaan (verojen maksu), sitten taas jos pyyhkii huonosti niin kyllä kelpaa ne sosiaalietuudet! Ne valtion sosiaalietuudet perustuu juurikin siihen että jos niitä jossain vaiheessa elämää tarvitsee nostaa, niin jossain vaiheessa sitten sinä niitä verojakin taas maksat ja näin kuittaat niitä omia kulujasi. Ja ei se julkinen terveydenhoitokaan ole ilmaista!
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:22"]Tuskin nyt kuitenkaan tonneja viikossa, millä hinnoilla hän tekee kynnet ja ripset, meinaan vaan että ihan kivijalka liikkeistäkin saa jo ripset 50e eli pakko tehdä halvemmalla.
[/quote]
Mä teen ripset 40€/huollan 20€/ kynsistä otan 20-60e ja pidennyksien laitosta hiuksineen 200€. Asiakkaita on joka ilta.
Kerää tiedot toiminnan mainostamisesta ja muut mahdolliset todisteet ja ilmoita verotoimistoon. Tekevät sitten jotain jos tekevät.
Itseä ainakin kyrsii ne jotka elelee sosiaaliturvan varassa ja sitten työskentelee pimeänä, eli huijaavat rahaa kaikilta.
Jos tuo kaveri on vaikka työssä kosmetologina ja sitten tekee lisäansioita vapaa-ajalla, niin sellaisen voisin katsoa läpi sormien.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:22"]
Tuskin nyt kuitenkaan tonneja viikossa, millä hinnoilla hän tekee kynnet ja ripset, meinaan vaan että ihan kivijalka liikkeistäkin saa jo ripset 50e eli pakko tehdä halvemmalla.
[/quote]
No eihän nämä piemeäntyön sankarit edes ole halvempia. Helppo houkutella joku kyseisiä palveluita käyttämätön ja hinnoista tietämätön vaikkka kynsien tai ripsien laittoon. Ei edes puhuta hinnoista muuta kuin että tekee halvalla harrastuksen vuoksi, sen verran pyytää että saa tarvikkeet maksettua. Ja sitten lopulta pyydetään enemmän kuin veronsa maksavat ammattilaiset.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:07"]
[/quote]
Tässä saman itkijän edellisiä aloituksia aiheesta parin viikon takaa:
http://www.vauva.fi/keskustelu/4383041/ketju/ilmoitaisitteko_verottajalle
http://www.vauva.fi/keskustelu/4378779/ketju/tuttu_tekee_ripsia_ei_maksa_veroja
Joka janoon uusi lasi.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:49"]
Alan ymmärtää ystävääsi entistä paremmin.
Jos saa opintotukea ei voi palkka olla kovin iso noista kahdesta muusta työstä. Ja ihan tosi faktahan on se että pelkällä opintotuella ei pitkälle pärjätä. lisäksi jokaisesta tuloksi laskettavasta eurosta kytätään voisiko opiskelijalta ottaa tuen pois tai maksattaa sen korkojen kera takaisin.
Jos opiskelisin tekisin varmaan samoin kuin kaverisi. Sorit siitä.
Nimim. rehellistä työtä opiskeluaikana tehnyt ja tukensa isoilla koroilla takaisin maksanut.
[/quote]
Verojen kiertäminen on rikollista. Miksi ei saisi ärsyttää jos toinen ei pahemmin edes koulussa käy, nostaa opintotukea, käy töissä ja vielä pimeästi tekee hommia kun itse opiskelee ja käy töissä sekä maksaa veronsa?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:05"]
[/quote]
Ootko oikeesti noin kateellinen....
Minä todellakin tekisin vuoden pari pimeenä töitä jos pystyisin kun poliitikot heittelevät isännätöntä rahaa äänestäjilleen aivan typeriin hankkeisiin.
Suomen kokonaisveroaste on euroopan korkeimpia.
Alan ymmärtää ystävääsi entistä paremmin.
Jos saa opintotukea ei voi palkka olla kovin iso noista kahdesta muusta työstä. Ja ihan tosi faktahan on se että pelkällä opintotuella ei pitkälle pärjätä. lisäksi jokaisesta tuloksi laskettavasta eurosta kytätään voisiko opiskelijalta ottaa tuen pois tai maksattaa sen korkojen kera takaisin.
Jos opiskelisin tekisin varmaan samoin kuin kaverisi. Sorit siitä.
Nimim. rehellistä työtä opiskeluaikana tehnyt ja tukensa isoilla koroilla takaisin maksanut.