4 euroa rahaa loppuviikoksi, mitä syön?
Eli eilen tuli äkillinen kulu, kun jouduin viemään kissani eläinlääkäriin, ja nyt tilillä on 4 euroa rahaa ja lisää saan vasta perjantaina. Kaipaisin vinkkejä, mitä halpaa voisin syödä loppuviikon. Olen kasvissyöjä, joten en syö lihaa enkä mereneläviä. Tässä lista tuotteista, joita kaapistani nyt löytyy:
vehnäjauhoja
vihreitä linssejä
couscousta
riisiä
soijarouhetta
lasagnelevyjä
kananmunia
leipää
2 omenaa
kaakaojauhetta
margariinia
ruokaöljyä
mustikkakeittoa
mausteita
Kommentit (7)
Sulla on mun mielestä ihan hyvät ainekset kaapissa. Osta lisäksi tomaattimurskaa niin saat kokkailtua kaikenlaista tuosta.
Jos on pakko jotain ostaa lisäksi, niin valitse halvimpia vihanneksia. Kaali ja porkkanat on usein alle euron kilo. Niistä saa riisin/couscousin kanssa laatikkoa, pihvejä tms. Tai ihan vaan kaalia pannulla rypsiöljyssä paistettuna, soijarouhetta lisäksi jauhelihan tapaan.
Jos ostat halvimman paketin kaurahiutaleita, saat aamu- ja iltapalaksi puuroa ja kaurasta saat makua itse leipomaasi leipäänkin. En muista mitä hiivapaketti maksaa, mutta esim. teeleipiä saa leivottua ilman kohotusaineitakin. Lisää vaikka kananmunaa pehmentämään rakennetta.
Myös omenat ovat olleet viimeaikoina halpoja (alle euron kilo), niistä saa jälkkäriä ja välipalaa. Esim. kauraomenapaistosta, kiisseliä (jos kaapista sattuu löytymään perunajauhoja), toki myös sellaisenaan syötäväksi.
Mene johonkin ruuanjakelupisteeseen ja katso mitä sieltä irtoo, myös roskiksista saattaa irrota jotain syömäkelpoista näin talviaikaan, jos ei muu auta niin varasta, vankilassa ainakin saa syötävää.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:34"]
Jos on pakko jotain ostaa lisäksi, niin valitse halvimpia vihanneksia. Kaali ja porkkanat on usein alle euron kilo. Niistä saa riisin/couscousin kanssa laatikkoa, pihvejä tms. Tai ihan vaan kaalia pannulla rypsiöljyssä paistettuna, soijarouhetta lisäksi jauhelihan tapaan.
Jos ostat halvimman paketin kaurahiutaleita, saat aamu- ja iltapalaksi puuroa ja kaurasta saat makua itse leipomaasi leipäänkin. En muista mitä hiivapaketti maksaa, mutta esim. teeleipiä saa leivottua ilman kohotusaineitakin. Lisää vaikka kananmunaa pehmentämään rakennetta.
Myös omenat ovat olleet viimeaikoina halpoja (alle euron kilo), niistä saa jälkkäriä ja välipalaa. Esim. kauraomenapaistosta, kiisseliä (jos kaapista sattuu löytymään perunajauhoja), toki myös sellaisenaan syötäväksi.
[/quote]
Mä hakisin kanssa kaupasta paketin puurohiutaleita ja sit halpoja vihanneksia/hedelmiä eli käytännössä varmaan just noita porkkanoita ja omenoita.
Soijarouheesta makaroonilaatikkoa, linsseistä linssikeittoa, vehnäjauhoista leipää/focacciaa, riisipuuroa ja mustikkakeittoa, couscous-pakastehernesekoitusta ja kananmunia.