Miksi et pidä albaaneista?
Yritin juuri selittää tytölleni että yrittäisi muistaa useimpien suomalaisten inhoavan häntä koska hän on puoliks albaani. En keksinyt hänelle kovin montaa selitystä, mutta sanoin että useimmat suomalaiset vain inhoavat enkä itsekään tiedä miksi. Kerroin tämän hänelle siksi ettei yrittäisi tutustua uusiin ihmisiin ja ymmärtäisi luottaa vain niihin ystäviin jotka on tuntenut kauan ja jotka tulevat suvaitsevaisista perheistä.
Miksi siis eivät kelpaa? Keksikää minulle perusteluja?
Kommentit (31)
Sen verran muistan lapsuudesta että Jugoslavia oli hyvä paikka koska sielä sijaisi kommunismi. Komunismin hajotua ihmiset joutuivat uskontojen uhriksi.
[/quote]
Tämä on ihan totta.
T: Kosovon-Albaani pakolainen
Ap, se että sinä pyörit porukoissa, ei anna syytä väheksyä muiden kokemuksia. Minä tiedän omat ja tuttavieni huonot kokemukset paremmin kuin sinä, ihan tosissani olen. Onnekseni en ole vääntänyt penikoita raakalaisille niin ei tarvitse puolustella ketään ja lytätä muiden kokemuksia omaa mainetta nostaakseni.
Albaanit on varkaita. Rahat lähti Albaanirosvojen matkaan.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 08:25"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 08:19"]
Harva kolmekymppisistäkään tietää mitä vittua sielä on tapahtunut joskus 90-luvulla.
Ja nyt pitkästä aikaa joku mainitsee muslimit. Ei ihme, koska aihe on yhtä luotaantyötävä, kuin koko lähi-idän tilanne viimeiset koko elämäni. Eli ei kiinnosta uutiset. Sen verran muistan koulusta että nämä slaavit olivat paljon kovempia, kuin suomalaiset koulupojat. Voittivat leikiten tappelussa ja jalkapallossa kaikki.
[/quote]
Mitä tekemistä slaaveilla on albaanien kanssa? Muuta kuin asuminen vierekkäisissä maissa? Albaniassahan on viimeksi sodittu vuonna 1944.
[/quote]
Juu ei kai muuta kuin sotimista - sotivat serbien kanssa...
Sellainen vielä ap: minun lähipiirissäni on vain ihania, perheilleen omistautuvia suomalaismiehiä. Voinko sen perusteella tehdä oletuksen, että kaikki perheväkivaltaa kokeneet naiset valehtelevat?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 08:44"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 08:25"]
Harva kolmekymppisistäkään tietää mitä vittua sielä on tapahtunut joskus 90-luvulla.
Ja nyt pitkästä aikaa joku mainitsee muslimit. Ei ihme, koska aihe on yhtä luotaantyötävä, kuin koko lähi-idän tilanne viimeiset koko elämäni. Eli ei kiinnosta uutiset. Sen verran muistan koulusta että nämä slaavit olivat paljon kovempia, kuin suomalaiset koulupojat. Voittivat leikiten tappelussa ja jalkapallossa kaikki.
[/quote]
Mitä tekemistä slaaveilla on albaanien kanssa? Muuta kuin asuminen vierekkäisissä maissa? Albaniassahan on viimeksi sodittu vuonna 1944.
[/quote]
Juu ei kai muuta kuin sotimista - sotivat serbien kanssa...
[/quote]
Milloin Albania on ollut mielestäsi sodassa Serbian kanssa? Kosovon albaanien sota serbejä vastaan Jugoslavian kanssahan on ihan eri asia eikä Albania ollut sodan osapuolena lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 08:47"]
Sellainen vielä ap: minun lähipiirissäni on vain ihania, perheilleen omistautuvia suomalaismiehiä. Voinko sen perusteella tehdä oletuksen, että kaikki perheväkivaltaa kokeneet naiset valehtelevat?
[/quote]
Et tietenkään, kuten ei voi kukaan väittää että albaaniperheissä ei olisi perheväkivaltaa, mutta onhan se nyt naurettavaa väittää että ihan jokainen albaanimies on väkivaltainen ja persoonallisuushäiriöinen sika. Albaaniperheissä voi olla enemmän ongelmia perheväkivallan kanssa mutta ei se tarkoita että jokainen on sellainen ja jos ei tunnusta niin valehtelee.
Mun kaverini on Kosovon albaani, ja ihan tavallinen perhe hänellä on. Ei voi olla pitämättä.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 07:01"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:17"]
Suhtaudun skeptisesti koska olen seurustellut Kosovon albaanin kanssa ja se porukka jonka hänen kauttaan tapasin oli monella tapaa vastenmielistä.
Mutta ei minulla eikä varmasti useimmilla muillakaan ole mitään vastaan puoliksi albaania tyttöä... Muutenkaan edes niistä ex-Jugoslaviasta tulleista inhosin lähinnä niitä miehiä, naisia kävi lähinnä sääli...
[/quote]
Pakko vielä ihmetellen palata tähän vastaukseen. Itse en tunne ketään kauhean negatiivisia viboja aiheuttavaa albaania, appiukossakin häiritsee ainoastaan siivous ja järjestelyneuroosit joten kiinnostaa miksi näin ikävät vaikututelmat ovat syntyneet. En oikeastaan säälikään ketään tuntemaani albaaninaista, tosin jossain heikosti koulutetussa perheessa maaseudulla voi olla ankeaa, mutta kaupunkilaisilla on asiat pääsääntöisesti hyvin.
ap
[/quote]
Niin minä tunsin vain näitä kun tuli Jugoslavian sodan aikaan tänne sotaa pakoon. Vastaanottokeskuksessa pääosin heitä tapasin. Nuoria, 18-35 vuotiaita miehiä pääosin. Suurimmasta osasta jäi kyllä todella huono kuva, myös omasta seurustelukumppanistani vaikka alkuun olikin romanttista ja ihanaa. Mutta kyllä kaikki asenteet esim. sukupuolten rooleista oli ihan keskiajalta, lisäksi monet halveksivat suomalaisia vaikka asuivat täällä mm. väärän uskontomme takia. Me kaikki suomalaisnaiset olimme lutkia, koska emme pidättäydy avioliittoon asti seksistä, tosin ainakin minun eksälleni kaikki muutkin naiset oli lumppuja paitsi oma ihannoitu äiti, joka oli pyhimys.
Meillä ilmeni myös sairaalloista mustasukkaisuutta ja mies myös löi kun "kuulusteli" keksityistä pettämisistä. Lisäksi mies käytti rahaa kuin pikkulapsi, ja samaa huomasin monilla kavereillaan. Siis saatettiin ostaa esim. todella kallis vaate pienistä sosiaaliavustuksista, ja sitten itkeä, että yhyy, rahat on loppu, mitä nyt teen! Mahdotonta tuntui olevan ymmärtää, että sinä et VOI ostaa tuollaisia kalliita vaatteita/kenkiä tms niin kauan kuin ei ole työtä, vaan täytyisi ostaa halvempia. Mutta ei, kun MÄ HALUUN! Täytyi olla tiettyä merkkiä. Miehen kavereista tiesin myös sellaisia jotka olivat sekaantuneet paikallisiin rikollisporukoihin, esim. tekivät kiristystä tai velkojen perintää näiden laskuun. Yök mitä sakkia.
[/quote]