Lue keskustelun säännöt.
Miksi naiset haluavat lapsia 40+ -ikäisten miesten kanssa?
19.11.2021 |
Olisivat tulleet 10 vuotta sitten kyselemään, niin olisin todennäköisesti lämmennyt lapsihaaveille. Nyt se juna on jo mennyt.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
no en kyllä halua vaan 30v mieheni kanssa
Kuvitteletko hänen sitten jotenkin oleellisesti muuttuvan seuraavan 10 vuoden aikana?
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tämän keskustelun perusteella naiset haluavat lapsia yli nelikymppusen "juoksunsa juosseen" miehen kanssa, ja miehet hankkisivat lapsia ollessaan vielä aktiivisessa "juoksuiässä". Eli ei kannatta ihmetellä miksi syntyvyys laskee Suomessa.
Toisaalta ketään ei voi pakottaa mihinkään mitä ei itse halua, joten syntyvyyden lasku on vain hyväksyttävä ja sen kanssa on pystyttävä elämään.
Olen mies ja tein lapset nykyisen vaimoni kanssa ollessani 45 ja 47. Lapset edellisestä avioliitosta olivat jo isoja ja nuoren vaimon oli mahdollista nähdä heistä geenieni laatu, sekä se miten toimin isänä. Mitä jostain nuoresta lapsettomasta miehestä voi oikeasti tietää tässä suhteessa? Tottakai on luonnollista että nainen valitsee varman päälle lasten isäksi sellaisen, josta on edes jotain takuuta. Elämä on kuitenkin aina arpapeliä ja naiselle ei ole montaa niin isoa valintaa kuin se kenen kanssa tekee lapsia.
Vaikka miehellä on mahdollisuus uuteen vanhemmuuteen pidempään kuin naisella keskimäärin, toivon että itse kuin käyttäisi ne mahdollisuudet vastuullisesti. Teetin itselleni vasektomian nuorimman lapsen ollessa parin vuoden ikäinen. Jos nyt 54-vuotiaana tulisin vielä isäksi, en ehkä voisi olla lapsen tukena niin pitkään ja hyvin kuin haluaisin. Vasektomia ei ole ainoastaan varma, vaan myös mukavin mahdollinen ehkäisy. Kun läheisyys on rentoa ja nautinnollista, sitä tulee harrastettua usein. Vaimokin tykkää.