Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Av:n ilkeät ihmiset "tosielämässä"

Vierailija
10.02.2015 |

Olen nyt viikon ajan käynyt lukemassa näitä av viestiketjuja ja olen oikeastaan järkyttynyt kuinka hemmetin inhottavia ja ilkeitä ihmiset jaksaa olla. Välillä alkaa oikeen etomaan ihmisten ilkeys. Oletteko te myös tosielämässä yhtä inhottavia ihmisiä?.. Vai näytättekö täällä nimettömästi teidän sairaat ja inhottavat ajatuksenne?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
22/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä internetissä voi käyttäytyä ihan miten haluaa. Ei kannata ottaa kaikkea tosissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä ketju eroaa toisten haukkumisesta?

Vierailija
24/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla Äitylit-FB-ryhmässähän samat tyypit kirjottaa samaa skeidaa mutta omalla naamallaan.

Vierailija
25/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tiedän eräänkin todella ilkeän ihmisen, joka on oikein arvostetussa ammatissa, varoissaan jne. On "vain" läpeensä paha ihminen, siis ihan todella on. Täysin damaged goods, mutta sellaisilla asemissa, että eipä sitä moni heti uskoisi ja osaa pyörittää hyväuskoisia ihmisiä. Hamuaa valtaa. Hän on täysin empatiakyvytön. Kuka tahansa voi olla tuollainen kamala, ei siis ole viisasta kuvitella ettei joku yleistä korkeaa arvostusta nauttiva voisi muka olla. He etenkin voivat.

Vierailija
26/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:16"]

Hei kertokaas nyt! Te kaikki jotka tänne kirjoittelette niitä solvaavia ja ilkeitä kommentteja, oletteko yhtä inhottavia ihmisiä tosielämässä..? 

[/quote]

No oletko?

Vierailija
27/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeestiko joku ottaa nokkiinsa tai loukkaantuu tällaisella paskapalstalla esitetyistä kommenteista?

Vierailija
28/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lähtien kun AV:n löysin, tuntuu että olen tosielämässä kivempi ja rennompi ihminen koska saan päästellä höyryjä ja kertoa asioista, joista en omalla naamallani ikinä kehtaisi.

Ja vaikkakaan en edes pahimmasta päästä näitä ilkeilijöistä täällä ole, aika usein musta tuntuu oikeasti pahalta jälkeenpäin että tuli provosoiduttua jonkun ihmisjätteen provoista ja kuittailtua takaisin, toivottavasti en ole pahoittanut kenenkään mieltä yhtä pahasti, kuin jotkut ovat onnistuneet mun mielen pahoittamaan. Tosielämässä en ikinä kehtais olla samanlainen, olen sellainen ylikiltti ja ylitunnollinen tossukka yleensä.

Vierailija
29/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:01"]

Ihan oikeestiko joku ottaa nokkiinsa tai loukkaantuu tällaisella paskapalstalla esitetyistä kommenteista?

[/quote]

Tämä ajatusmaailma varmasti selittää sitä, miksi jotkut ihmiset kokevat, että on ihan ok olla ilkeä.

Vierailija
30/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Millä tavalla siis on eri asia haukkua vaikka netissä jotakuta idiootiksi kuin haukkua samaa ihmistä kasvotusten idiootiksi?

Tai millä tavalla eroaa toisistaan se, että sanot netissä, että vaikkapa kaikki lihavat ovat vain laiskoja ja tyhmiä kuin että sanot noin elävässä elämässä?

Vierailija
31/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:01"]Ihan oikeestiko joku ottaa nokkiinsa tai loukkaantuu tällaisella paskapalstalla esitetyistä kommenteista?
[/quote]Ihmisen mieli on sellainen, että se epäselvissä tilanteissa yrittää muodostaa edes jonkinlaisen kokonaiskuvan. Tällaisella palstalla "sirpaleiden kokoaminen maljakoksi" on hankalaa, koska ihmiset kommentoi anonyymisti. Sitä siis poimii vainoharhaisesti yhden viestin täältä, toisen tuolta, ja heikolla hetkellään saattaa kuvitella liittyvänsä kuvattuihin tapahtumiin itse, vaikka ei olisikaan mieleltään sairas tmv.

Vierailija
32/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:09"]

[/quote]

Millä tavalla siis on eri asia haukkua vaikka netissä jotakuta idiootiksi kuin haukkua samaa ihmistä kasvotusten idiootiksi?

Tai millä tavalla eroaa toisistaan se, että sanot netissä, että vaikkapa kaikki lihavat ovat vain laiskoja ja tyhmiä kuin että sanot noin elävässä elämässä?

[/quote]

Ihan samaa mieltä. Oikeastaan netti voi jossain määrin olla jopa loukkaavampi paikka. Jos livenä kuulet yhdeltä ihmiseltä, että läskit on inhottavia, voit ajatella sen olevan vain tämän yhden henkilön mielipide. Netissä haukkujia voi olla kymmeniä. Silloin väkisin alkaa miettimään, olenko tosiaan inhottava, mikä näitä ihmisiä vaivaa, ovatko ihmiset oikeaseti tätä mieltä jne. Ps. En ole itse läski.

Vierailija
33/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tosielämässä ilkeä. Käyn täällä päästelemässä höyryjä. Mun mielestä ihmisen pitää tehdä töitä ja olla yrittäväinen, joten pistelen aika pahoja näihin höpöhöpö-mielenterveyseläkkeeläisten ja muiden pummien ruikutuspuheisiin.

Sanon kyllä mielipiteeni reaalitilanteessakin, jos sellaista kysytään.

Olisko parempi, että riehuisin esim. työpaikalla? Joo ei. Sitten ei katsokaas kohta enää olis sitä työtä, josta veroeuroja kannetaan sossuloisten laariin. Nih. Notta jos ei kestä kuumuutta, pysyy poies keittiöstä.

Vierailija
34/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ota kaikkea niin vakavasti täällä, mutta kyllähän nyt jokaiselle voi väistämättäkin tulla paha olo jonun inhottavasta kommentista, on paljon asioita jotka saattavat olla monille hyvin vaikeita ja arkoja. Moni lukee näitä juttuja tosissaan, uskokaa tai älkää. 

Vierailija
35/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:01"]Ihan oikeestiko joku ottaa nokkiinsa tai loukkaantuu tällaisella paskapalstalla esitetyistä kommenteista?
[/quote]Ihmisen mieli on sellainen, että se epäselvissä tilanteissa yrittää muodostaa edes jonkinlaisen kokonaiskuvan. Tällaisella palstalla "sirpaleiden kokoaminen maljakoksi" on hankalaa, koska ihmiset kommentoi anonyymisti. Sitä siis poimii vainoharhaisesti yhden viestin täältä, toisen tuolta, ja heikolla hetkellään saattaa kuvitella liittyvänsä kuvattuihin tapahtumiin itse, vaikka ei olisikaan mieleltään sairas tmv.
[/quote]Niin tai vielä pahempaa; että joku kirjoittaa täällä jotain ilkeää minun nimissäni. Vainoharhaista toki tämäkin... ;)

Vierailija
36/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:14"]

En ole tosielämässä ilkeä. Käyn täällä päästelemässä höyryjä. Mun mielestä ihmisen pitää tehdä töitä ja olla yrittäväinen, joten pistelen aika pahoja näihin höpöhöpö-mielenterveyseläkkeeläisten ja muiden pummien ruikutuspuheisiin.

Olisko parempi, että riehuisin esim. työpaikalla? Joo ei. Sitten ei katsokaas kohta enää olis sitä työtä, josta veroeuroja kannetaan sossuloisten laariin. Nih. Notta jos ei kestä kuumuutta, pysyy poies keittiöstä.

[/quote]

Höyryjä päästellään niin, että se ei satuta tai loukkaa ketään. En ymmärrä miten joku oikeuttaa toisten loukkaamisen sillä verukkeellä, että muuten napsahtaa kunnolla jos en välillä käy vähän heittämässä ivallisia viestejä AV:lle. Jokaista kommenttia, jonka tänne laittaa, tulisi miettiä onko se ensinnäkin keskustelua eteenpäin vievä ja rakentava kommentti ja onko viestin sävy ikävä ja toisia loukkaava. Vaikka itse et loukkaantuisi, joku toinen voi. Eriävistä mielipiteistä on mahdollista käydä sivistynyttä ja rakentavaa keskustelua. Kritiikkiäkin voi antaa monella tapaa.

Vierailija
37/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 04:24"]

Yhteiskunnan ilmapiiri on negatiivinen ja solvaava. Se johtaa siihen, että kun tukea ei tule mutta piiskaa sitäkin enemmän, ihmiset haluavat laittaa pahan kiertämään. Kun hevoslaumassa on stressiä, lauman alimmainen puree itse hätistellyksi tultuaan aidantolppaa, eikä sitä voi siitä syyttää. Selvästi ilme on onnellisempi sen jälkeen.

Jos tilannetta halutaan korjata, olisi vaadittava syntipukinmetsästyksen lopettamista ylätasolla. Siihen vain ei suostuta, koska osa porukasta kerää hyödyt. Porukalla sitä taas ei pystytä tehokkaasti vastustamaan, koska näköalattomuus vaivaa ja pelko pahentaa putkinäköä. Ei tiedosteta vaihtoehtoja, kun eletään ideologisesti yhden vaihtoehdon todellisuudessa.

[/quote]
Jokainen on vastuussa omista tekemisistään. Pahaa ei ole ollenkaan pakko laittaa kiertämään. Tai jos haluaa laittaa, niin voisi rohkaista itsensä, saada voimaannuttavan kokemuksen, kun häijyilee ns. ylemmälleen. Tuntuisi että siitä se olo kohenee aivan kohisten.

Vierailija
38/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on kysytty monen monta kertaa, ottaako joku tämän palstan puheet tosissaan. No ilmeisesti ottaa, sillä ainakaan äidinmaidonkorvikkeista tai rokotusohjelmasta poikkeamisesta ei saa puhua -> syynä tähän on imetys- ja rokotevastaisuuden lietsominen. Jokaikiseen ketjuun, jotka näistä aiheista vääntävät, tulee aina joku selittämään, että joku voi ottaa nämä kommentit tosissaan, ei saa kirjoittaa... :D 

Vaikka olenkin tuore äiti, niin en mä nyt täältä apua päätöksiini hae.

Vierailija
39/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:15"]

Minä en ota kaikkea niin vakavasti täällä, mutta kyllähän nyt jokaiselle voi väistämättäkin tulla paha olo jonun inhottavasta kommentista, on paljon asioita jotka saattavat olla monille hyvin vaikeita ja arkoja. Moni lukee näitä juttuja tosissaan, uskokaa tai älkää. 

[/quote]

Mun mielestä ainakin aikamoinen empatian puute täytyy olla kirjoittajalla, jos ei ymmärrä, että jotkut asiat voivat olla kipeitä. Esimerkiksi juuri tuo lihavuus - kenties monellekin kipeä asia, joillekin kipeämpi. Puhumattakaan nyt sellaisista aiheista kuin abortti, toisena naisena olo, lapsettomuus, sukupuolitaudit, ystävyyden loppuminen, en voi kuin ihmetellä, millainen ihminen kokee tarvetta olla ilkeä tuollaisten asioiden tiimoilta jollekulle tuntemattomalle.

Vierailija
40/61 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:14"]

[/quote]

Okei, sun motiivi selvä. Voisitko vielä helpottaa viestiesi suodattamista laittamalla niihin nimimerkki, esim. Työssä kiusattu vittuilija.