Av:n ilkeät ihmiset "tosielämässä"
Olen nyt viikon ajan käynyt lukemassa näitä av viestiketjuja ja olen oikeastaan järkyttynyt kuinka hemmetin inhottavia ja ilkeitä ihmiset jaksaa olla. Välillä alkaa oikeen etomaan ihmisten ilkeys. Oletteko te myös tosielämässä yhtä inhottavia ihmisiä?.. Vai näytättekö täällä nimettömästi teidän sairaat ja inhottavat ajatuksenne?
Kommentit (61)
Ei kukaan omasta mielestään ole ilkeä. Kaikki esittää vaan "oikeutettua kritiikkiä". Ne on aina ne muut jotka on kiusaajia ja ilkeitä, en minä.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:16"]
Hei kertokaas nyt! Te kaikki jotka tänne kirjoittelette niitä solvaavia ja ilkeitä kommentteja, oletteko yhtä inhottavia ihmisiä tosielämässä..?
[/quote]
Ehkä niiden kanssa joiden kanssa tuntenut jo kauemmin tulee luonteen huonommat puolet esille. Mutta suurin osa tapaamistani ihmisistä ajattelee että oon helvetin hyvä ja huomaavainen tyyppi.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:29"]
Ei kukaan omasta mielestään ole ilkeä. Kaikki esittää vaan "oikeutettua kritiikkiä". Ne on aina ne muut jotka on kiusaajia ja ilkeitä, en minä.
[/quote]
Ja sitten on myötäloukkaantujat, jotka fanittaa jotain turhajulkkista, ja sitten törkyilee hänen puolestan jos joku muu ei tykkää.
Yöllä palsta on täynnä kaiken maailman kouhkaajia, joita ei kannata ottaa tosissaan. Minäkin olen sellainen...
Sanotaan nyt näin että muutama jo aikaa sitten kuopattu sukulaiseni olisi luullut päässeensä taivaaseen jos tämä olisi ollut heillä käytössä kun olivat vielä voimissaan. Ja yksi elossa olevista, no, en ihmettelisi yhtään jos täällä aikaansa viettäisi. Eli kyllä heitä ihan oikeassakin elämässä on, ihan omana itsenään.
Itseltä tulee inhottavaa kommenttia lähinnä jos koen että joku yrittää lyödä vyön alle. Muuten yritän pysyä asiallisena, jopa kannustavana, joskus yritän muotoilla vastaukseni niin että sohaisen vain varovasti kusiaispesää kepillä, joskus en kyllä onnistu vaan sohaisen turhan voimakkaasti.
Haluaisin näihin ilkeysavauksiin mielellään jonkun esimerkin mukaan, että keskusteltaisiin samasta asiasta. Täällä kun liikkuu paitsi keskivertoihmisiä, myös oikeasti ilkeitä, mutta myös oikeasti herkkänahkaisia. Yllättävän usein jos näihin on lähtenyt myötäilemään, paljastuu että aloittaja on ottanut huumorialoituksen tosissaan, tms.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:57"]
Haluaisin näihin ilkeysavauksiin mielellään jonkun esimerkin mukaan, että keskusteltaisiin samasta asiasta. Täällä kun liikkuu paitsi keskivertoihmisiä, myös oikeasti ilkeitä, mutta myös oikeasti herkkänahkaisia. Yllättävän usein jos näihin on lähtenyt myötäilemään, paljastuu että aloittaja on ottanut huumorialoituksen tosissaan, tms.
[/quote] Tärkeää on oman rehellisen mielipiteen sanominen. Tarkoitan siis ihan yleisesti kuinka negatiivinen ilmapiiri tällä foorumilla on ja ihmisiä jotka tarkoituksella haluavat loukata ja saada aikaan mielipahaa. Ihan sama minkä keskustelun avaa se on täynnä negatiivisia ja solvaavia kommentteja.
Yhteiskunnan ilmapiiri on negatiivinen ja solvaava. Se johtaa siihen, että kun tukea ei tule mutta piiskaa sitäkin enemmän, ihmiset haluavat laittaa pahan kiertämään. Kun hevoslaumassa on stressiä, lauman alimmainen puree itse hätistellyksi tultuaan aidantolppaa, eikä sitä voi siitä syyttää. Selvästi ilme on onnellisempi sen jälkeen.
Jos tilannetta halutaan korjata, olisi vaadittava syntipukinmetsästyksen lopettamista ylätasolla. Siihen vain ei suostuta, koska osa porukasta kerää hyödyt. Porukalla sitä taas ei pystytä tehokkaasti vastustamaan, koska näköalattomuus vaivaa ja pelko pahentaa putkinäköä. Ei tiedosteta vaihtoehtoja, kun eletään ideologisesti yhden vaihtoehdon todellisuudessa.
Älä ap liioittele.Täällä ihmiset ovat rehellisiä ja suorasukaisia.Totuus on aina karumpi kuin hunajainen valhe :)
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:16"]
Hei kertokaas nyt! Te kaikki jotka tänne kirjoittelette niitä solvaavia ja ilkeitä kommentteja, oletteko yhtä inhottavia ihmisiä tosielämässä..?
[/quote]
http://www.vauva.fi/keskustelu/4365374/ketju/mina_olen_aloittanut_kaikki_ketjut
No kyllä minusta tämä palsta on vähän sellainen kuranheitto-palsta, että oletusarvo on se, että paskaa sataa niskaan. Suoraa puhetta trollauksineen päivineen. Siksi pidänkin tästä palstasta! Jos jotain vertaistukea kokisin haluavani, en ehkä avautuisi täällä, paitsi tosiaan huumorimielessä. Etsiytyisin muille sivustoille..
Mutta tämä ajaa asiansa mainiosti kevyemmässä jutustelussa/viihdykkeenä.
Muakin kiinnostaa! Oon monesti miettinyt, että kaikkien kommenttien perässä pitäisi olla lyhyt kuvaus kirjoittajastaan. Olen halunnut uskoa, että esim. todella loukkaavat ja sairaat kommentit koskien vaikka joitain bloggaajia ovat ala-asteelaisen pilailijan näppäimistöstä. Vai onko ne tosiaan kirjoittanut, joku ulospäin normaalilta näyttävä ja normaalia elämää elävä äiti-ihminen??
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 06:45"]
Muakin kiinnostaa! Oon monesti miettinyt, että kaikkien kommenttien perässä pitäisi olla lyhyt kuvaus kirjoittajastaan. Olen halunnut uskoa, että esim. todella loukkaavat ja sairaat kommentit koskien vaikka joitain bloggaajia ovat ala-asteelaisen pilailijan näppäimistöstä. Vai onko ne tosiaan kirjoittanut, joku ulospäin normaalilta näyttävä ja normaalia elämää elävä äiti-ihminen??
[/quote]
Kyllä, todennäköisesti. Tämä palsta on aivan helmi.
Trollaan ja provoilen pelkästään. Tää AV on hyvä paikka päästellä höyryjä niin ei tarvitse tosielämässä olla vittumainen. En usko että ketään on täällä av:llä tosissaan.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 06:51"]
Trollaan ja provoilen pelkästään. Tää AV on hyvä paikka päästellä höyryjä niin ei tarvitse tosielämässä olla vittumainen. En usko että ketään on täällä av:llä tosissaan.
[/quote]
Sullon mun luanne! Ehe-Ehe-ehe!
vaikka sitä kuinka haluaisi höyryjään päästellä, niin mielestäni pitää kuitenkin vähän miettiä mitä menee julkisille sivustoille kirjoittelemaan.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:06"]
Olen nyt viikon ajan käynyt lukemassa näitä av viestiketjuja ja olen oikeastaan järkyttynyt kuinka hemmetin inhottavia ja ilkeitä ihmiset jaksaa olla. Välillä alkaa oikeen etomaan ihmisten ilkeys. Oletteko te myös tosielämässä yhtä inhottavia ihmisiä?.. Vai näytättekö täällä nimettömästi teidän sairaat ja inhottavat ajatuksenne?
[/quote]
Kun tuon aloituksen lukee, kuulostaa se myös ilkeältä ja toisia haukkuvalta. Kirjoitettu teksti taitaa olla helpommin loukkaava kuin puhuttu.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:46"]
vaikka sitä kuinka haluaisi höyryjään päästellä, niin mielestäni pitää kuitenkin vähän miettiä mitä menee julkisille sivustoille kirjoittelemaan.
[/quote]
No niinpä, mutta täällä tuntuu olevan joku harhaluuloisuushäiriöisten kokoontumisajot menossa. En tiedä mikä näillä ilkeillä ihmisillä on pielessä, mutta mikään osa-alue elämästä ei tunnu olevan hallussa. Ei voi olla, jos on noin paha olla.