Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ehkäisy 17v:lle?

Vierailija
20.02.2015 |

Eli olisi ajankohtaista alkaa harkitsemaan ehkäisyä, saisinko vinkkejä täältä?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipillerit

Vierailija
2/36 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:46"]Selibaatti. Ei 17-vuotiaan tarvitse harrastaa vielä lapsentekohommia.
[/quote]
Eihän se aio harrastakaan, vaan kysyy neuvoa sen ehkäisemiseksi. Luetun ymmärtämisessä vikaa???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän maailmassa jotkut vielä elää. Kyllä 17v on ihan valmis harrastamaan seksiä(vaikka laillisesti lapsi vielä onkin). Itse aloitin saman ikäisenä ja olin saman miehen kanssa 7vuotta.. Nyt uudestaan naimisissa ja ikää33v

Vierailija
4/36 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin kapselin 17-vuotiaana, mutta siinä on omat riskinsä kun ei sovi kaikille. Itselle ainut mikä ei tuota mitään sivuoireita.

Ja muista tarkistaa lääkäriltä, mikä ehkäisy sopisi sinulle, sillä itse en migreenin vuoksi voi esim. Syödä "normaaleja" pillereitä, ainoastaan keltarauhaspillereitä.

Vierailija
5/36 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vakituinen suhde vai vaihtuvia kumppaneita? Sekin vaikuttaa valintaan.

Vierailija
6/36 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi + esim. pilleri tai kierukka.

Vierailija
7/36 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituinen suhde ja olemme seurustelleet nyt 4kk. Siksi pohdiskelen ehkäisyä kun pian ajankohtaista varmaankin, ainakin itse tunnen olevani valmis ;)  lisää vastauksia kaipailen vielä. Ap

Vierailija
8/36 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat panna vain suuhun ja perseeseen ja rintojen väliin.

Vierailija
9/36 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos ottaisit yhteyttä kouluterveydenhoitajan, ehkäisyneuvolaan tai gynekologiin? He näkevät kokonaistilanteesi ja tutkivat terveytesi eri ehkäisymuotoja silmällä pitäen.

Vierailija
10/36 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 08:16"]

En luottaisi vain kondomiin. Itse 17vuotiaana ajattelin että kortsu riittää mutta mites kävikään kun kumi meni rikki. Jälkiehkäisypillerit hain mutta silti tulin raskaaksi ja klamydiakin tuli. Asiat hoituivat abortilla ja antibiooteilla mutta raskasta se oli. Aloitin pillerit heti sen jälkeen.

[/quote]

Kaksi tai kolme pistää päällekkäin, niin ei haittaa vaikka yksi hajoaisikin.

Vierailija
11/36 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi tietysti. Eikö teille opeteta enää mitään koulussa vai oletko koulupudokas?

Vierailija
12/36 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomia kyrpään.

Vierailija
13/36 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi vain kondomiin. Itse 17vuotiaana ajattelin että kortsu riittää mutta mites kävikään kun kumi meni rikki. Jälkiehkäisypillerit hain mutta silti tulin raskaaksi ja klamydiakin tuli. Asiat hoituivat abortilla ja antibiooteilla mutta raskasta se oli. Aloitin pillerit heti sen jälkeen.

Vierailija
14/36 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:53"]Onko nuvaring helppo käyttää? Tuntuuko kun on sisällä?
[/quote]

Itselläni oli nuvaring ollessani 15v. Erittäin kivulias omalla kohdalla. Tuntui jatkuvaa poltetta alapäässä, valkovuoto muuttui vihertäväksi ja sitä tuli niin paljon, että pikkuhousunsuoja oli pakollinen. Kuukautiset muuttuivat entistä kivuliaammiksi ja runsaammiksi. Toki henkilökohtaisia asioita, mutta myöhemmin kuulin monelta ihmiseltä henk.kohtaisesti samanlaisista oireista nuvaringin kanssa. Itse suosittelen kierukkaa, itselleni sen otin 17v. Laitto oli erittäin kivulias ja sitä seuraavat viikot vihlonta oli välillä todella kivuliasta. Jatkuvaa tiputtelua 2kk. Tilanteen tasoittumisen jälkeen olen ollut erittäin tyytyväinen kierukkaan. Huomaamaton ja normaalisti yli viikon kestävät runsaat ja kivuliaat kuukautiset vaihtuivat pieneen tiputteluun muutamana päivänä. Pillereitä käytin välissä yli vuoden, ja iho kukki jatkuvasti. Kierukan laiton jälkeen iho tasapainottui ja finnit vähenivät. Ainut negatiivinen puoli on, ettei voi käyttää tamppoonia, mutta hyvin on selviydytty.

Vierailija
15/36 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selibaatti. Ei 17-vuotiaan tarvitse harrastaa vielä lapsentekohommia.

Vierailija
16/36 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuvaring :)

Vierailija
17/36 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi tai pillerit

Vierailija
18/36 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt vaan e-pillereitä, iho parani hurjasti. Yazia ja nyt zoelya. Yazissa tuli menkat säännöllisesti, zoelyn aikana ei ole tuleet.
20v

Vierailija
19/36 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomin varaan ei kannata laskea, tyttöä voi nolottaa sitä vaatiminen eikä kiimoisaan olevat jätkät välitä onko sitä vai ei.

Vierailija
20/36 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuvaring helppo käyttää? Tuntuuko kun on sisällä?