Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion vaihtaa alaa. Kumpi on parempi vaihtoehto, hoitoala vai metalliala?

Vierailija
19.11.2021 |

Haluan usean vuoden työttömyyden jälkeen (yhteiskuntatieteiden maisteri) varman työpaikan. Näillä aloilla kuulemma työvoimapulaa. Olen nainen, 31v, ei mitään lahkoja kummallekaan alalle, metalliala kiinnostaisi hieman hoitoalaa enemmän mutta pelkään miten minuun suhtauduttaisiin mitään osaamattomana naisena.

Amikseen olen siis ensisjaisesti tähtäämässä, mutta ei amk ole täysin poissuljettu vaihtoehto. Olen harkinnut lähihoitajan opintoja sekä metalliallalta hitsaajan ja koneistajan opintoja.

Aion vaihtaa alaa. Kumpi on parempi vaihtoehto, hoitoala vai metalliala?

Vaihtoehdot

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipsahti kirjoitusvirhe

*lahjoja

Vierailija
2/7 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metalliala. Vielä Marsissakin tarvitaan metallialan ihmisiä ja kädentaitoja. Helpot hoitotyöt tekee robotit jo pian. Mikä vaan käsinäppäryys-ala on hyvä valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat tietää hoitoalasta? Olen VTM ja sairaanhoitaja. Kysy.

Vierailija
4/7 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin ääripään alat, että ei noissa paljon yhteistä pintaa löydy. Mieti mikä on sulle tärkeää, onko se palkka, vapaa-aika, työn kuormittavuusasiat jne. Itse valitsisin noista metallialan, koska minusta ei hoitoalalle olisi.

Vierailija
5/7 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

metalli näistä. Jos olet akateeminen miettisin kuitenkin myös koodaamista, johon on ihan hirveästi tarvetta. Kato https://www.mooc.fi/ jos edes vähän kiinnostaa.

Vierailija
6/7 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiis hoitoalaa jos miettii niin ensin on tutkittava tilastoja ja mietitttävä keinoja sen pohjalta mitä selllaisia järkeviä ratkaisuja oliisi olemassa mitä voitaisiin käyttäää yhteiskunnassa niin että ihmiset alkaisivat vaikka tehdä elämäntapa muuutoksia.

Vierailija
7/7 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hoitoala ei yhtään kiinnosta niin metalli.