Mitä leivän päälle, jos lihaleike tai juusto ei käy?
Mitä kasvisvaihtoehtoja siis on? Onko kasvisleikkeet hyviä? Vai pitääkö laittaa pelkkiä kasviksia tästä eteenpäin?
Hieman hölmö kysymys, mutta olen ihan noobie tässä kasvissyönnissä.
Kommentit (59)
Mulla on yleensä leivän päällä hummusta (valkosipuli, chili, paprika tms, en siitä perushummuksesta tykkää) ja jotain kasviksia kuten kurkkua, tomaattia, paprikaa, sipulia jne.
Vegaaninen hasselpähkinälevite (nutella-tyyppinen), tahini sellaisenaan saattaa maistua joillekin, maapähkinävoi (hieno tai karkea, suolalla tai ilman). Itse tykkään omatekemästä pestosta ja hummuksesta leivän päällä. Omatekemää cuacamolea voisi myös kokeilla.
Keitetty kananmuna jo mainittu.
Kypsä peruna tillillä
Kypsä porkkana
Raejuusto, ei taida ollakaan vegaania
Tofuu ja sinappia.
Paistettu halloumi ja kanamuna.
Joku rehu raikasteeks.
Vierailija kirjoitti:
Tofuu ja sinappia.
Paistettu halloumi ja kanamuna.
Joku rehu raikasteeks.[/quote
Ei juustoa. Sori.
En ole mikään kasvissyöjä, mutta mulla on leivän päällä usein oivariinia, kurkkua, tomaattia, oliiveja, kananmunaa, suolakurkkua, punasipulia, salaatin lehtiä jne.
Vegehalloumiakin jossain myydään, en tiedä saako Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vegehalloumiakin jossain myydään, en tiedä saako Suomesta.
Luulis et pääsee lähelle, tönkkösuolaus helpottanee. Oikea hyvää kun harvoin syö.
Nykyään kaupat on täynnä kaikenlaisia kasvisherkkuja. Löytyy "mätitahnaa" merilevästä (nam!), hyvänmakusia "juustoja", tosi maukkaita levitteitä (esim. Aura tekee tosi hyvää valkosipuli-persilja levitettä. Ja Juureva on ihan herkkua). Itse tehty hummus on myös helppo tehdä ja hyvää. Erilaisia tahnoja ja pikkelssejä... Sitten vaan seuraksi jotain tuoretta! Itse rakastan kurkkua ja paprikaa.
Mä tykkään laittaa leivän päälle paprikaa. Jos jaksan alkaa silppuamaan niin raaka sipulisilppu leivän päällä on myös hyvää, samoin raaka valkosipulisilppu.
Vegiar-tahna maistuu ihan mätitahnalta, ihanaa näkkärin päällä.
Miksei voi jo aloituksessa avata tarkemmin, mikä ei käy/ jos pitää olla vegee.
Vegeleikkeleitä
Kurkkua
Paprikaa
Suolakurkkua
Avokadoa
Vierailija kirjoitti:
Oliivitahnaa syövät välimeren maissa.
Välimeren maissa ei syödä minkäänlaisia voileipiä. Miksi sanotaan voileipä Suomessa kun kerran ei ole edes voita leivällä vaan margariineja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliivitahnaa syövät välimeren maissa.
Välimeren maissa ei syödä minkäänlaisia voileipiä. Miksi sanotaan voileipä Suomessa kun kerran ei ole edes voita leivällä vaan margariineja?
Suomalaiset ei ymmärrä.
kurkku ja paprika sopii hyvin yhteen leivän päälle.