Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

koko haalaria käyttävät 6v häpeävät niitä

Vierailija
09.02.2015 |

ja joitakin jopa kiusataan siitä pk:ssa.

6v on jo kuitenkin aika iso ja koko haalari on vauvamainen.

toki se lämpöisin vaihtoehto on,mutta..

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta sitten lapsemme oli eskarissa päiväkodissa ja kaikilla oli talvella haalari ja tietenkään ei kiusattu. Nyt kuopuksemme on eskarissa, joka on koulun yhteydessä ja kaikilla on toppatakki- ja housut. Näin myös meidän lapsella, vaikka haalari olisi ehkä kätevämpi pukea.

Vierailija
22/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, meillä taas päinvastaiset havainnot. Eniten suosiossa tällä hetkellä on haalari, kypärälakki, kuomat ja pitkävartiset rukkaset. Helpompi pukea kuin housut, takki, kaulahuivi, pipo, tarralenkkarit (nauhakengistä puhumattakaan) ja tarranauhalliset toppahanskat. Molempia löytyy setti, toiset vaan lähes käyttämättömät. Olisiko teillä tarvetta 122cm kaksiosaiselle toppapuvulle asusteineen, nyt saisi halvalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 8-vuotiaalla on edelleen käytössä toppahaalari. Kotioloissa käyttää kurakelillä kurahousuja ja kurarukkasia. Mitäs ap siihen sanot?

Vierailija
24/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään kuin hain eskarilaistani niin huomioin, että vain yhdellä tytöllä oli takki ja housut. Muilla oli haalarit.

Vierailija
25/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ekaluokkalainen käyttää ihan koko haalaria eikä häpeä yhtään. Parempi kuin sellainen puoliksi laitettu haalari josta tuuli ja lumi änkeää vyötäisiltä sisään.

Vierailija
26/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:06"]

Meidän ekaluokkalainen käyttää ihan koko haalaria eikä häpeä yhtään. Parempi kuin sellainen puoliksi laitettu haalari josta tuuli ja lumi änkeää vyötäisiltä sisään.

[/quote]

Olen kuullut käytettävän termiä "puolikurahousut"... niistä varmaan tulee kura kuvaamallasi tavalla sisään! :)

Vierailija
27/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ekaluokkalainen laitettiin koko alkutalvi takissa ja housuissa kouluun, kunnes sai suunsa auki ja sanoi että haluaa haalarin ja kypäräpipon ettei tule kylmä ja mene lunta vaatteiden alle.
Tuskin se niitä toisena päivänä enää olisi päälleen laittanut jos kukaan niistä jotain hölmöä olisi mennyt laukomaan. Näyttää noilla ip-kerholaisilla (1-2 lk) suurimmalla osalla olevan haalarit.

Vierailija
28/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka talvi sama provo. Edes Espoossa lapset eivät kiinnitä mitään huomiota toisten vaatetukseen saatika Helsingissä.

Vierailija
29/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:10"]Joka talvi sama provo. Edes Espoossa lapset eivät kiinnitä mitään huomiota toisten vaatetukseen saatika Helsingissä.
[/quote]

Niinpä. Maaseudulta löytyy pahimmat kiusaajat!

Vierailija
30/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 1-4-luokkalaisilla voisi ihan hyvin olla haalarit edelleen käytössä, kätevin ulkovaate tuon ikäisillä.

Vierailija
31/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta. 

Lapsen eskariryhmässä yli puolella lapsista on haalari eikä meidän tyttö ole koskaan haalaristaan valittanut.

Vuotta vanhempi veli ei kouluun enää haalaria halunnut ja se on ok.

Vierailija
32/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 8v halusi haalarin kouluun, koska se on kuulema nopeampi pukea päälle välitunnille. Ihan omasta tahdosta halusi

Vierailija
33/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:12"]

Mun mielestä 1-4-luokkalaisilla voisi ihan hyvin olla haalarit edelleen käytössä, kätevin ulkovaate tuon ikäisillä.

[/quote]

Voisiko koulu jotenkin kannustaa tähän, siis niin, että lapsille ei tulisi sellaista mielikuvaa, että haalari olisi "vauvanvaate"?

Vierailija
34/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin 8v tokaluokkalainen käyttää sitä rumaa haalariaan joka päivä, vaikka ei ole edes paksu, mutta kun se on niin helppo pukea. Mun ostamat hienot ja kalliimmat kaksiosaiset ulkovaatteet pölyttyvät kaapissa.

Vierailija
35/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ne ihan pahimpia määrittelijöitä tässä asiassa on. Ystävättäreni, joka on lastenpsykiatrisella osastolla töissä, huomautti minulle kun eskarilaiseni käytti kypärähattua, että heillä sitä pidettäisiin henkilökunnan toimesta lapsellisena. Olin tyrmistynyt.

Vierailija
36/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5v ilmoitti haalariostoksilla että hän ei haalaria halua. Se on vauvojen vaate. Mistä lie sen oppinut. No minä ilmoitin että se ostetaan. Ensimmäisen käyttökerran jälkeen poika tuli onnellisena päiväkodista kotiin ja kertoi että haalari on tosi hyvä. Paljon parempi kuin housut ja takki :)

Vierailija
37/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä takki+housut sekä haalari. Tyttö eskarissa. Laittaa päällensä sen, minkä haluaa. Usein kovalla pakkasella on halunnut haalarin, loskakelillä takin+housut. Ja löytyy kuomat ja goretexit, kuomat valitsee. Ja ehdottomasti pitää olla pitkävartiset tarralliset topparukkaset! Ja pk- seudulla asutaan.

Vierailija
38/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono sellainen vanhempi, joka jättää haalarin tai kurahousut ostamatta, jos lapsi muutaman kerran niiden laittamisesta kiukuttelee. Kyllä vanhemman tehtävä on kuitenkin lapsen vaatteet lopulta valita.

Vierailija
39/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin vielä 11-vuotiaana, enkä älynnyt hävetä :D

t: aspergeri vm. 82

Vierailija
40/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:24"]

Minä käytin vielä 11-vuotiaana, enkä älynnyt hävetä :D