Olenko kohtuuton, kun pyydän miestä, ettei tartuttaisi flunssaa vauvaan tai minuun?
Sain taas huudot mieheltäni, kuinka olen hullu ja epänormaali. Hänellä on siis flunssa, yskii ja niistää koko ajan. Ei kuumetta. Meillä on vain muutaman kuukauden ikäinen vauva ja olen asiallisesti toivonut, että mies pesisi usein käsiään, ainakin sen jälkeen kun on yskinyt käsiinsä, ennen kuin ottaa vauvan syliinsä. Tottakai flunssassakin pitää vanhempien lapsiaan hoitaa, mutta kun kyse on aivan pienestä vauvasta, onko käytökseni kohtuutonta?
Kommentit (43)
Et ole kohtuuton, miehesi on typerä. RS-virus voi olla tosi rankka pikkuvauvoille ja johtaa sairaalahoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa ettei ollut kivaa katsottavaa kun kaveriperheem vauva (10päivän ikäinen) sairastui ensimmäiseen flunssaansa. ☹️
Noin pienen yskäkin on niin... pientä ja niin isoa. Siinä ei paljon imetykset auttaneet. Reppana.
Ap, et ole kohtuuton.Voi hellantuutelis sentään! Vauvat nyt sairastuu milloin mihinkin. Ei se tietenkään kivaa ole, mutta hysteriaa se on oma isä lapsesta eristää pikkuflunssan takia.
Jos on RS-virus, ei ole leikin asia vauvalle.
Kun toinen vauvani syntyi, hän sai jonkin sairaalapöpön ja oli nuhassa kun pääsi kotiin muutaman päivä ikäisenä.
Tiedoksesi vain, että sen ikäinen ei osaa vielä niistää, mutta räkää tulee. Myös kurkunpäätulehdus on hurjalta kuulostava vauvan suusta kuultuna - varmaan myös sattuu. Siinäpä istut ja kävelet yöt-päivät ja pitelet vauvaa niin, että hän varmasti saa hengitettyä vaikkei koko aikaa itkisikään.
Jotenkin en usko, että sinulla on vauvaa koskaan ollutkaan. Muutenhan tietäisit, miten vauvan nenä putsataan räästä etkä kuvittelisi, että flunssa on joku elämää suurempi asia vauvallekaan.
Minulla on ollut neljä vauvaa ja nyt jo monta lastenlasta.
On imetty räät ja ymmärretään myös, että juuri nyt on meneillään RS-virusepidemia, joka on vaarallinen vauvoille, muttei aikuisille.
Anna vauvalle tummaa rommia se helpottaa vauvan oloa❤️