”Kaikki ihmiset lopulta pettää, olet aina lopulta yksin”
Kommentit (23)
Omalla kohdallani on ainakin noin aina käynyt.
Kokemuksesta voin sanoa että tuo on todellakin totta
Ihminen on kuollessaan yksin, mutta siitä ei seuraa, että kaikki pettää.
Toi on kyllä vahva uskomus joillakin, mutta se ei tee siitä totta.
On sellaisiakin ystäviä, joihin voi luottaa.
Mutta heidän täytyy voida luottaa myös sinuun.
Onko aloittaja itse pettänyt jonkun luottamuksen?
Tietävätkö ihmiset sitä aina itse?
Ei oman kokemukseni mukaan pidä paikkaansa.
Tämähän johtuu siitä, kun joillekin ei riitä mikään. Oli sitten kyse ystävistä tai parisuhteesta, missä toinen esim. olisi tyytyväinen sillähetkellä, mutta toinen haluaa aina enemmän. Sitten homma kariutuu ja jäädään yksin. Näin se menee aina.
Siinä vaiheessa viimeistään tuon huomaa jos loukkaantuu ja oikeasti tarvitsee apua niin silloin ei ketään näy vaikka pyytää apua
Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin.
Kaikkiin ihmisiin olen pettynyt, mutta ymmärrän eron niin, etteivät kaikki ihmiset petä, ja pettymyksen määrä tai mitta tai miksi sitä haluaa kutsua on eri.
Täydellisinkin nainen tulee aiheuttamaan pettymyksen, se onko se käsiteltävissä ja kestettävissä, on minustakin kiinni.
Täydelliseen ihmiseen pettyy varmeemmin kuin niihin, jotka on jo todennut epätäydellisiksi.
Ei minua ainakaan ole esim. äiti, sisko, veli, mummo tai vielä 7 vuoden kumppanikaan pettänyt. Yksinhän kaikki sinänsä kuolee kyllä, ei ketään voi ottaa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiin ihmisiin olen pettynyt, mutta ymmärrän eron niin, etteivät kaikki ihmiset petä, ja pettymyksen määrä tai mitta tai miksi sitä haluaa kutsua on eri.
Täydellisinkin nainen tulee aiheuttamaan pettymyksen, se onko se käsiteltävissä ja kestettävissä, on minustakin kiinni.
Täydelliseen ihmiseen pettyy varmeemmin kuin niihin, jotka on jo todennut epätäydellisiksi.
miksi tuhlata kallista aikaa sitten epätäydellisiin? periaatteessa jos tarpeeksi monta ihmistä tapaa niin joskus löytää jonkun johon ei pety.
Tämä on yksi syy, miksi pitää opetella olemaan onnellinen ihan vaan yksinäänkin. Se, että oma onnellisuus nojaa vain toiseen ihmiseen on järjetöntä. Se ihminen voi pettää tai kuolla ennenaikaisesti.
Ei ole totta. Vaikka sinulle olisi käynyt noin, niin kaikille ei käy.
En usko siihen, että aivan kaikki ihmiset lopulta pettävät, vaikka surullisen yleistä se onkin.
V.A. Koskenniemen runossa sanotaan:
"Niin olet yksin, sa ihminen, yksin keskellä kaiken,
yksin syntynyt oot, yksin sa lähtevä oot,
yksin erhees kätket ja yksin kyyneles itket.
Ainoa uskollinen on oma varjosi vain."
Säkeet ovat koskettavat, mutta kuten sanottu, en usko sen olevan ihan noin. Mutta jokaisen on lopulta kohdattava kuolema yksin, koska ympärillä olevat eivät ymmärrä sitä kokemusta.
Toisaalta uskovaisella on kuollessaan Jeesus rinnallaan, ja Jeesushan on kuolemankin kokenut.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi tuhlata kallista aikaa sitten epätäydellisiin? periaatteessa jos tarpeeksi monta ihmistä tapaa niin joskus löytää jonkun johon ei pety.
Koetko ja uskotko itse olevasi täydellinen?
Jos et, miksi odotat muilta sellaista?
-
Ja jos sattuisitkin kokemaan ja uskomaan olevasi itse täydellinen, niin miksi kuvittelet, että muut näkevät sinut niin?
Vierailija kirjoitti:
Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin.
Mutta jos viihtyy keskenään, se ei niin haittaa. Naamat ruudussakin lohduttaa. Fiksuja puhujia löytyy mm tuubista ja mieluummin kuuntelen heitä kuin kädenlämpöistä kehäpuhetta nk kavereilta.
Olen liian kiltti luonne ja kuin magneetti itsekeskeisille maanikoille. Ei vaan jaksa enää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksi syy, miksi pitää opetella olemaan onnellinen ihan vaan yksinäänkin. Se, että oma onnellisuus nojaa vain toiseen ihmiseen on järjetöntä. Se ihminen voi pettää tai kuolla ennenaikaisesti.
Arvostan sitä, että olet kommentissasi tarkka. Joku olisi kirjoittanut "onnellinen ihan vaan yksinään," ja vaikka sekin toisille voi olla täyttä totta, niin ainakin oma kokemukseni on, että ihmiset, jotka kulkevat rinnallani, lisäävät onnellisuuttani merkittävästi. 😎👍
Ei kaikki. Valitettavan monista tilaisuus tekee varkaan.
Ilman koettelemuksia ei kuitenkaan tiedä kuka on kuka.
Joo mutta jotkit ihmiset ottavat omansa korkojen keraa.