lapsen kaveri varasti meiltä, äitinsä on vielä pahempi..
Tilanne siis tämä. Tyttäreltäni katosi puhelin jota etsittiin kissojen ja koirien kanssa. Kului 5 päivää kunnes kerhokaveri palautti sen ja tunnusti varastaneensa. Soitin äidilleen ja kerroin tilanteen. Hän tarjoutui ostamaan meiltä uuden tilalle hankitun puhelimen pois. En suostunut, ei rikos saa muuttua kirpputoriksi. Vaadin rahallista korvausta uudesta puhelimesta jonka jouduimme hankkimaan, kuulemma olen kohtuuton. 7-vuotiaat eivät muka käsitä millaisesta asiasta on kyse ja kohtuuttomaksi asian tekee se että vaadin rahaa vaikka saimme varastetun puhelimen takaisin. Yhtään anteeksipyyntöä tai pahoittelua heiltä en ole kuullut, eikä äiti myöskään tullut asiaa kasvokkain selvittämään vaikka lupasi. Vihdoin hän suostui siirtämään rahat tililleni, joita ei koskaan näkynyt. Tein rikosilmoituksen. Hänen mukaansa asia on loppuu käsitelty ja viranomaiset eivät puutu tähän kuitenkaan koska on niin vähäinen asia. Olen solmussa, vinkkejä? Sisälläni kiehuu ja näen punaista tuollaisista ihmisistä..jos oma tyttöni olisi tehnyt noin, olisin ollut heti kasvokkain selvittämässä asiat ja tarjonnut korvausta uudesta puhelimesta! Nyt siis odottelen vain rikosilmoituksen käsittelyä koska periksi en anna!
Kommentit (58)
En ole pyytänyt uuden puhelimen hintaa vaan vanhan..ai kamala mikä hirviöäiti olenkaan nyt tämän keskustelun myötä kun en heti aluksi osannut asiaa tuoda julki niinkuin se on. Apua tästä ei ollut, ei sen koommin muutakaan, kiitos, kuitti ja anteeksi, poistun. -ap-
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:56"]En haluaisi olla sunlaisen ihmisen kanssa tekemisissä, ei mitään joustoa mihinkään suuntaan, minä minä minä... maksaisin puhelimen ja kieltäsin lastani olemasta sun lapsen kaveri sekä varoittaisin muitakin. Normaali ihminen yrittää sopia kaikille parhain päin mutta sulle (mother from hell) ei mikään riitä. [/quote] Jännä miten asia kääntyi päälaelleen. Minä en ole minä minä ihminen, vaan nimenomaan yritin sopia asiasta ja kyselin myös onhan varmasti lapsenkin kanssa puitu asia halki. Mutta rikos on rikos, ja en omaa jälkikasvuani päästäisi kuin koira veräjästä.. -ap-
[/quote]
yritit sopia asiasta?!?! Et suostunut että uusi puhelin ostetaan sinulta pois vaan vaadit rahallista korvausta!!!
rikos ei saa muuttua kirpputoriksi!!!
heti uhkailemassa rikosilmoituksella vaikka kyse on 7- vuotiaasta! SIIS SEITSEMÄN VUOTIAASTA.
Se että poliisi ei sekaannu asiaan ei tarkoita että lapsi pääsee kuin koira veräjästä.
aika vittumaiselta ihmiseltä kuulostat, onneksi ei tunneta.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:06"]
En ole pyytänyt uuden puhelimen hintaa vaan vanhan..ai kamala mikä hirviöäiti olenkaan nyt tämän keskustelun myötä kun en heti aluksi osannut asiaa tuoda julki niinkuin se on. Apua tästä ei ollut, ei sen koommin muutakaan, kiitos, kuitti ja anteeksi, poistun. -ap-
[/quote]'
Eli 60? Vuoden vanhasta puhelimesta? Oikeesti.
Vasta 15v. on vastuussa rikoksesta eli ei tuo mihinkään mene. On väärin varastaa ja vielä väärenpää olla pyytämättä anteeksi.
Tosin toinen sekopää olet sinä. Teet rikosilmoituksen jostain halvasta puhelimesta joka on sulle palautettu. Sun 7v. puhelin tuskin on niin kallis. Miksi pitää mennä aina ääripäähän? Yleensä tällaiset pikku jutut sovitaan keskenään tai annetaan olla.
Itse en vaan päästäisi enää kaverikylään ja se olisi siinä. Johan ne poliisitkin nauraa, kun varastaja on 7v.Ymmärrän jos sun lapsen puhelin olisi joku I phone 6. Ja mainitsen vielä ettei omat lapseni ole varastaneet koskaan.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:41"]
Hänen mielestään kohtuullinen korvaus on se että saimme sen varastetun puhelimen takaisin,rikkinäisenä. -ap-
[/quote]
Kerroit kylläkin, että varkaan äiti tarjoutui ostamaan uuden puhelimesi. Millä hinnalla, muuten?
Vai 75 euroa??? Kuule lapsille sattuu kaikkea matkan varrella ja entä jos joku lyö sun lasta niin teetkö heti rikosilmoituksen? Se tekee susta hirviöäidin että teet tästä rikosilmoituksen!
Miten muuten jatkossa pystyt sopimaan lasten asioita, kun olet tuollainen? Kuule monta soppaa olen joutunut selvittämään mutta yhtään rikosilmoitusta en ole tehnyt. Varmaan hiukka eroa jos mun lapsen 650 euroa maksanut tabletti varastettaisiin, kun teidän halpis puhelin!
Mun lapsen puhelin maksoi 350 euroa ja jos joku sen veisi niin en silti tekisi rikosilmoitusta vaikka vihainen olisinkin!
On olemassa äitejä jotka tekee jokaisesta asiasta noita rikosilmoituksia ja niitä kuule vältellään! 44
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:43"]
Hänen mielestään kohtuullinen korvaus on se että saimme sen varastetun puhelimen takaisin,rikkinäisenä. -ap-
[/quote]
Eihän, vaan äiti tarjoutui ostamaan sen rikkinäisen puhelimen teiltä pois.
[/quote]
No eihän tarjoutunut!
Ja kakstoista yläpeukkua tuollekin väitteelle :D
Lapsi teki väärin että varasti mutta osoittaa AIKA PALJON että uskalasi se ihan itse tunnustaa ja vieläpä palautti,
Tossa nyt ei ole tapahtunut sellaista rikosta mistä poliisi rankaisi. Oikeesti hei järki käteen. Resurssipula muutenkin kova ja tollasilla jollain on pokkaa vaivata virkavaltaa. Pliis...
Miksi ap nyt on syyllinen tähän? Jos oma lapseni rikkoisi kaverin puhelimen, maksaisin tietysti. Muilla taitaa olla toisenlaiset säännöt.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:24"]Miksi ap nyt on syyllinen tähän? Jos oma lapseni rikkoisi kaverin puhelimen, maksaisin tietysti. Muilla taitaa olla toisenlaiset säännöt.
[/quote]
Eihän se okekaan. Mutta tyhmä on. Rikosilmoitus... Huh huh.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:56"]En haluaisi olla sunlaisen ihmisen kanssa tekemisissä, ei mitään joustoa mihinkään suuntaan, minä minä minä... maksaisin puhelimen ja kieltäsin lastani olemasta sun lapsen kaveri sekä varoittaisin muitakin. Normaali ihminen yrittää sopia kaikille parhain päin mutta sulle (mother from hell) ei mikään riitä. [/quote] Jännä miten asia kääntyi päälaelleen. Minä en ole minä minä ihminen, vaan nimenomaan yritin sopia asiasta ja kyselin myös onhan varmasti lapsenkin kanssa puitu asia halki. Mutta rikos on rikos, ja en omaa jälkikasvuani päästäisi kuin koira veräjästä.. -ap-
[/quote]
yritit sopia asiasta?!?! Et suostunut että uusi puhelin ostetaan sinulta pois vaan vaadit rahallista korvausta!!!
heti uhkailemassa rikosilmoituksella vaikka kyse on 7- vuotiaasta! SIIS SEITSEMÄN VUOTIAASTA.
Se että poliisi ei sekaannu asiaan ei tarkoita että lapsi pääsee kuin koira veräjästä.
[/quote]
Mieluummin mä tuntisin sata ap:n kaltaista kuin yhtään sun kaltaista huutajaa.
Kirpputoriksi tuo homma olisi mennyt siten, että lapsen äiti olisi maksanut vanhan puhelimien hinnan ja saanut vastineeksi uuden.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:20"]
Lapsi teki väärin että varasti mutta osoittaa AIKA PALJON että uskalasi se ihan itse tunnustaa ja vieläpä palautti,
[/quote]
Kaipa se on tunnustettava, jos on jo käry käynyt.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:07"]
[/quote]
[/quote]
Kirpputoriksi tuo homma olisi mennyt siten, että lapsen äiti olisi maksanut vanhan puhelimien hinnan ja saanut vastineeksi uuden.
[/quote]
Missä näin sanottiin?
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:24"]
Miksi ap nyt on syyllinen tähän? Jos oma lapseni rikkoisi kaverin puhelimen, maksaisin tietysti. Muilla taitaa olla toisenlaiset säännöt.
[/quote]
No etkö sä huomaa miten vääristeli tarinaa? Älä viitsi. Ehjä se vanha puhelin oli, mutta ap keksi hätäisen valheen, kun jäi alakynteen. Älä nyt liikaa usko näihin provoihin.
[/quote]
Sun juttus ovat uskomattomia. Seuraavaks varmaan naapurinrouva söi sun lastes aamupuurot.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:07"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Heti kun asiat ei mee niin kuin ap haluaa niin tekee rikosilmoituksen :D Joo, en haluis tuollaista kaveria.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:41"]Miks 7-vuotiaalla ylipäätään on puhelin?
[/quote] Oli minullakin jo 6-vuotiaana