Totaalinen elämänmuutos
Olen jumissa erittäin kontrolloivan ja aikaisemmin myös aggressiivisia piirteitä ilmaisseen miehen kanssa, joka ei nähtävästi aidosti rakasta minua. Hän nimittelee ja haukkuu minua sekä määräilee kaikesta mahdollisesta sekä on erittäin pihi. Toisin sanoen avioliittoni on erittäinkin epäonnistunut. Olen vähän päälle kolmekymppinen ja perheessämme on kaksi lasta. Olen juuri hoitovapaalla ja palaamassa töihin piakkoin. Tosin itseäni kiinnostaisi lähitulevaisuudessa vaihtaa alaa, sillä haluaisin tehdä luovempaa ja haastavampaa työtä.
Kroppani on raskauksien myötä hieman plösähtänyt. Vaa'an lukemien perusteella tilanne on jollain tasolla hallinnassa, mutta kyllä mulla on muutamia liikakiloja (noin 5kg?) vielä raskauksien jäljiltä (174cm ja vaihdellen 67-69 kg). Vatsani pullottaa vieläkin, vaikka kuopus on pian vuoden ikäinen - ilmeisesti vatsalihasten välinen kalvo on vieläkin sulkeutumatta. Lisäksi napa pullottaa samaan tapaan kuin heillä, joilla on napatyrä ja vatsassa on pelottavan paljon raskausarpia. Muuten kroppa on jollain tavalla ehkä kehityskelpoinenkin ylikiloista huolimatta (itselläni on fiilis, että liikakiloista noin puolet on siinä vatsassani).
Haluaisin lapsilleni ja itselleni onnellisen ja täysipainoisen elämän. Haluaisin matkustella, opiskella, tehdä töitä ja harrastaa lasten kanssa. Mies on jarruna melkein kaikille haaveilleni. Olisiko kenelläkään ideoita, miten pääsisin eteenpäin tavoitteitteni kanssa?
Kommentit (4)
Tsemppiä, pystyt kyllä siihen ja ansaitset paljon paremman miehen!
Tiedät mitä haluat. Se on hyvä!
Nyt siis vaan päämääriä kohden :)
Tsemppiä!
Ehkä sun kannattaisi ensin hakeutua töihin ja heivata sitten mies välittömästi työpaikan saatuasi. Kannattaa laihduttaa vain jos motivaatio ja voimavarat keskellä isoa elämänmuutosta siihen riittävät. Mutta usien kyllä eron yhteydessä saa uuden kipinän huolehtia itsestään ja laittaa asioita kuntoon.
No niin, siis nyt ois listalla ainakin a) avioero, b) laihdutuskuuri ja pysyvä elämäntapojen muuttaminen, c) mahdollinen opiskelupaikan hankkiminen, d) rahan takominen "hulluna" töissä, jotta pääsen toteuttamaan matkahaaveitani jne. Täytyis vain saada se viimeinen potku persuksille (ei konkreettinen mieheltä, sillä hän on sellaisiakin jaellut), jotta pääsisin nyt vauhtiin. T. Ap