Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsen kaveri varasti meiltä, äitinsä on vielä pahempi..

Vierailija
09.02.2015 |

Tilanne siis tämä. Tyttäreltäni katosi puhelin jota etsittiin kissojen ja koirien kanssa. Kului 5 päivää kunnes kerhokaveri palautti sen ja tunnusti varastaneensa. Soitin äidilleen ja kerroin tilanteen. Hän tarjoutui ostamaan meiltä uuden tilalle hankitun puhelimen pois. En suostunut, ei rikos saa muuttua kirpputoriksi. Vaadin rahallista korvausta uudesta puhelimesta jonka jouduimme hankkimaan, kuulemma olen kohtuuton. 7-vuotiaat eivät muka käsitä millaisesta asiasta on kyse ja kohtuuttomaksi asian tekee se että vaadin rahaa vaikka saimme varastetun puhelimen takaisin. Yhtään anteeksipyyntöä tai pahoittelua heiltä en ole kuullut, eikä äiti myöskään tullut asiaa kasvokkain selvittämään vaikka lupasi. Vihdoin hän suostui siirtämään rahat tililleni, joita ei koskaan näkynyt. Tein rikosilmoituksen. Hänen mukaansa asia on loppuu käsitelty ja viranomaiset eivät puutu tähän kuitenkaan koska on niin vähäinen asia. Olen solmussa, vinkkejä? Sisälläni kiehuu ja näen punaista tuollaisista ihmisistä..jos oma tyttöni olisi tehnyt noin, olisin ollut heti kasvokkain selvittämässä asiat ja tarjonnut korvausta uudesta puhelimesta! Nyt siis odottelen vain rikosilmoituksen käsittelyä koska periksi en anna!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä väärin varastaa. Huhhuh minkälaisisa vaikutteita on kotoa saanut. Kyllä pitäisi korvata.Meillä oli silleen että 10veen jopo varastettiin oli 2kk kateissa,kunnes lapsen kaveri tunnusti. Pyörä oli rikki kun takasin tuli. Ei mitään korvausta. Sitten kuitenkin selvisi että tämän kaverin isä oli avustanut lastaan tässä rötöksessä. Tehtiin rikosilmotus ja korvaus saatiin.

Vierailija
22/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:39"]Vanha puhelin on siis rikki, unohtui tunnekuohussa mainita. Ja äiti ei tiennyt missään vaiheessa varastamisesta vaan asia selvisi minun kauttani
-ap-
[/quote]

Tai sitten koska kukaan ei ole kanssasi samaa mieltä, niin siitä puhelimesta tuli hajonnut puhelin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun lapseni varastaisi jonkun puhelimen, niin ilman muuta olisin maksanut uuden aika nöytänä ja tehnyt lapselleni selväksi, että varastaminen on väärin ja siitä seuraa sanktioita. Seitsämänvuotias tasan tarkkaan ymmärtää, että varastaminen on väärin, jos ei ymmärrä niin on kasvatuksessa vika.

Vierailija
24/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni sekavuudesta, siis vuoden vanha puhelin varastettu/palautettu rikkinäisenä, tarjouduttu ostamaan uusi turha puhelin pois. -ap-

Vierailija
25/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:49"]Siinä vaiheessa kun lapseni varastaisi jonkun puhelimen, niin ilman muuta olisin maksanut uuden aika nöytänä ja tehnyt lapselleni selväksi, että varastaminen on väärin ja siitä seuraa sanktioita. Seitsämänvuotias tasan tarkkaan ymmärtää, että varastaminen on väärin, jos ei ymmärrä niin on kasvatuksessa vika.
[/quote]

Tätä minäkin tarkoitan! Kiitos kun selvensit ajatukseni! -ap-

Vierailija
26/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:39"]Vanha puhelin on siis rikki, unohtui tunnekuohussa mainita. Ja äiti ei tiennyt missään vaiheessa varastamisesta vaan asia selvisi minun kauttani
-ap-
[/quote]

En nyt tajua. Keksitkö ton rikkoutumisen nyt kun huomasit yleisen mielipiteen koska se ei musta käy yksiin ton sun alkuperäsen tekstin kanssa. Miks muka äiti yrittäis ostaa sulta uutta pois jos toinen rikki? sanoit ettet haluu kirppisjutuks tätä tehdä. Miks se sit haluis ostaa sen ja joutuisitte taas ostaa uuden? Hei nyt ei joku täsmää.

Vierailija
27/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:43"]Miksi 7 vuotiaalle piti ostaa heti uusi puhelin? Eikö teiltä löytynyt jotain vanhaa käytettäväksi? Miksi ylipäätänsä 7-vuotias tarvitsisi puhelimen, paitsi ehkä jonkun 30e maksavan jolla voi soittaa ja lähettää tekstarin. Minkä hintainen oli puhelin minkä ostitte? [/quote] Ostimme halvimman mahdollisen samanlaisen käyttöominaisuuksiltaan. Hintaeroa näillä oli 15€. Tästä lähtien ja opin sen että puhelin pysyy kotona. -ap-

[/quote]

No eipä tuosta nyt selvinnyt kuinka paljon maksoi uusi... En ole selvännäkijä...

Vierailija
28/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:50"]Pahoitteluni sekavuudesta, siis vuoden vanha puhelin varastettu/palautettu rikkinäisenä, tarjouduttu ostamaan uusi turha puhelin pois. -ap-
[/quote]

Miten se uus on turha jos vanha ei toimi???

Vierailija
29/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

75€ oli uusi puhelin ja ei, en pelkää eriäviä mielipiteitä tai kommentteja. Loin aloituksen huonosti ja sekavasti. -ap-

Vierailija
30/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:50"]Pahoitteluni sekavuudesta, siis vuoden vanha puhelin varastettu/palautettu rikkinäisenä, tarjouduttu ostamaan uusi turha puhelin pois. -ap-
[/quote]

Miten se uus on turha jos vanha ei toimi???
[/quote]

No hänen mielestään olemme joutuneet hankkimaan uuden puhelimen turhaan koska saimme vanhan takaisin. -ap-

Vierailija
31/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö äiti että puhelin oli rikki?

Vierailija
32/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sanoin jo ensimmäisellä yhteydenotto kerralla hänelle siitä. -ap-

Vierailija
33/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla sunlaisen ihmisen kanssa tekemisissä, ei mitään joustoa mihinkään suuntaan, minä minä minä...

maksaisin puhelimen ja kieltäsin lastani olemasta sun lapsen kaveri sekä varoittaisin muitakin. Normaali ihminen yrittää sopia kaikille parhain päin mutta sulle (mother from hell) ei mikään riitä.

Vierailija
34/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vaadin rahaa vaikka saimme varastetun puhelimen takaisin"

Eiköhän tämä lause kerro kaiken oleellisen mukamas rikkinäisestä puhelimesta. Rikkoontuminen on ap:n keksimä juttu jotta saisi ihmiset puolelleen. Fail.

Vierailija
35/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa etttet olisi aloituksessa muistanut rikkinäisyyttä mainita, olit vaan kirppariaatteesta tuohtunut... 

Vierailija
36/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

875 kertaa, ap on väärässä

Vierailija
37/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:56"]En haluaisi olla sunlaisen ihmisen kanssa tekemisissä, ei mitään joustoa mihinkään suuntaan, minä minä minä...

maksaisin puhelimen ja kieltäsin lastani olemasta sun lapsen kaveri sekä varoittaisin muitakin. Normaali ihminen yrittää sopia kaikille parhain päin mutta sulle (mother from hell) ei mikään riitä.
[/quote]

Jännä miten asia kääntyi päälaelleen. Minä en ole minä minä ihminen, vaan nimenomaan yritin sopia asiasta ja kyselin myös onhan varmasti lapsenkin kanssa puitu asia halki. Mutta rikos on rikos, ja en omaa jälkikasvuani päästäisi kuin koira veräjästä.. -ap-

Vierailija
38/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuit apee nyt itsesi pussiin.

Vierailija
39/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:57"]

"vaadin rahaa vaikka saimme varastetun puhelimen takaisin"

Eiköhän tämä lause kerro kaiken oleellisen mukamas rikkinäisestä puhelimesta. Rikkoontuminen on ap:n keksimä juttu jotta saisi ihmiset puolelleen. Fail.

[/quote]

Näin juuri.

Vierailija
40/58 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjauskulut, tai osa puhelimen hinnasta olisi ok mutta kohtuutonta on pyytää 75 euroa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan