Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaannutko siitä jos joku kirjoittaa nimesi väärin?

Vierailija
19.11.2021 |

Suomeen on siis rantaunut eli apinoiden kopioitu Jenkeistä uusi ilmiö jossa toinen haastetaan oikeuteen kunninaloukkauksesta, ivaamisesta ja herjaamisesta jos tämä on kirjoittanut oikeuskanteen nostavan henkilön nimen väärin. Useimmiten armoa ei anneta vaan tapaukset voivat olla todella armottomia ja syyntakeiselta kirjoitusvirheen tekijältä vaaditaan korvauksia traumoista ja henkisistä kivuista jotka nimen väärin kirjoittaminen on aiheuttanut.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu, mutta joskus olen saanut hyvät naurut. En nyt kerro nimeäni, mutta joskus oli hauskaa, kun kerroin nimeni olevan "Tiia Mäki" kahdella iillä. Johan siinä virallisessa asiakirjassa luki Tia Mäkii. Nimi muutettu, mutta tuo idea. Vieläkin huvittaa.

Vierailija
22/31 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no se että kuulee jonkun Annan nimen Annena ei millään tasolla täytä tota määritelmää.

Jos se Anna kokee tulleensa loukatuksi siitä että häntä on kutsuttu Anneksi ja siitä on haittaa asianomaiselle voi hän asianomaisens nostaa syytteen kunnianloukkauksesta. Kunnianloukkaus on pitkälti sellainen yksilökohatainen fiilis ja mielipide asia jonka jokainen saa pitkälti määritellä itse että mikä hänestä on loukkaavaa.

Ei tuollaisista aloiteta edes rikostutkintaa, syytteiden nostamisesta nyt puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En loukkaannu, mutta joskus olen saanut hyvät naurut. En nyt kerro nimeäni, mutta joskus oli hauskaa, kun kerroin nimeni olevan "Tiia Mäki" kahdella iillä. Johan siinä virallisessa asiakirjassa luki Tia Mäkii. Nimi muutettu, mutta tuo idea. Vieläkin huvittaa.

Mäki ei sinällään ole huono sukunimi (on nimittäin omani), mutta ihmiset voisi petrata sen oikein lausumisessa. Lapsena meillä koulussa aina huudettiin oppilaan nimi (etunimi ja sukunimi) jotta tiedettiin että kyseinen oppilas on paikalla. Niinpä olin koulussa aina se joka "määkii" ja luokan kaikki muut oppilaat aina nauroivat.

Vierailija
24/31 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Minulla on japanilainen etu- ja sukunimi, koska molemmat vanhemmat ovat Japanista. Jostain syystä suomalaiset ei osaa kirjoittaa ulkomaalaisia nimiä. -.-" N21

Miksi loukkaannut siitä, etteivät suomalaiset osaa kirjoittaa japanilaista nimeäsi?

Vierailija
25/31 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Minulla on japanilainen etu- ja sukunimi, koska molemmat vanhemmat ovat Japanista. Jostain syystä suomalaiset ei osaa kirjoittaa ulkomaalaisia nimiä. -.-" N21

Miksi loukkaannut siitä, etteivät suomalaiset osaa kirjoittaa japanilaista nimeäsi?

Koska se lausutaan samalla tavalla kuin kirjoitetaan. Eikä ole edes järin vaikea. Tuntuu, että suomalaiset ovat laiskoja. N21

Vierailija
26/31 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se lausutaan samalla tavalla kuin kirjoitetaan. Eikä ole edes järin vaikea. Tuntuu, että suomalaiset ovat laiskoja. N21

Eli ongelma on se että ihmiset kuvittelee että sun nimi pitää lausua samalla tavalla kuin englanti?

Vierailija
27/31 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vain kuullut mun nimen esim puhelimessa niin en oikeastaan. Jos taas töissä joku vastaa mun sähköpostiin (missä mun nimi näkyy kirjoitettuna) ja on kirjoittanut mun nimen päin honkia niin loukkaannun kyllä vähän. Ja siis mun nimi on tyyliä Liisa. Ei Lina, ei Lisa eikä Lise. Ja se lukee siinä sähköpostiosoitteessa ja allekirjoituksessa kyllä :D

Vierailija
28/31 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ongelma on se että ihmiset kuvittelee että sun nimi pitää lausua samalla tavalla kuin englanti?

Kyllä. Mitä ihmeellisempiä versioita on saanut kuulla. Mutta myös niissä kirjoitetuissa on ollut virheitä k muuttuu ck:ksi, c:ksi tai g:ksi. N21

Vierailija
29/31 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia ei kannata aliarvioida. Olihan joku kerran haastanut naapurinsa oikeuteen sen takia että syytetyn lemmikkikissa oli tuijottanut häntä ikkunassa murhaavasti ja siitä jäi syyttäjälle "elinikäiset traumat". Tuomarilla lienee ollut hauska päivä joutuessaan käsittelemään tapausta.

Vierailija
30/31 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia ei kannata aliarvioida. Olihan joku kerran haastanut naapurinsa oikeuteen sen takia että syytetyn lemmikkikissa oli tuijottanut häntä ikkunassa murhaavasti ja siitä jäi syyttäjälle "elinikäiset traumat". Tuomarilla lienee ollut hauska päivä joutuessaan käsittelemään tapausta.

Paitsi että Suomessa ei voi "haastaa oikeuteen" niinkuin Usassa.

Vierailija
31/31 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että Suomessa ei voi "haastaa oikeuteen" niinkuin Usassa.

Väärin meni. Syyttäjälaitoksen sivuilla sanotaan:

"Haastaminen

Syyttäjän vaatimukset ilmenevät haastehakemuksesta, jonka syyttäjä jättää tuomioistuimelle. Haastehakemus sisältää syytteen ja rangaistusvaatimuksen. Siinä voidaan esittää myös muita vaatimuksia, kuten rikoksella saadun hyödyn menettämistä.

Haastehakemus annetaan vastaajalle tiedoksi haasteella. Haasteen antaa normaalisti tuomioistuin."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä