Kuka lihava muka on tyytyväinen kiloihinsa?
Suurin pudottaja -ohjelmassakin puntsit aina purskahtavat itkuun, kun kuulevat painonsa pudonneen. On siis suuri valhe, että lihavat olisivat tyytyväisiä olemaan lihavia.
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:20"]
Sanotaan näin, että haluisin olla hoikempi. Mutta olen kasvoista tosi kaunis. Tehnyt mallin töitä kun olin hoikempi. Olen kuitenkin terve, minulla on hyvä liitto ja työpaikka. Olen onnellinen. Paino on vain yksi elämän osa-alue. Ja kuka meistä on 100% tyytyväinen kroppaansa?
[/quote]
Useimmilla varmaan löytyy aina epäkohtia joihin ei ole tyytyväinen, mutta jos voi muuttaa itsessään jonkn asian mistä ei pidä niin miksei tekisi sitä?
En usko että kukaan ylipainoinen on aidosti tyytyväinen ja itsevarma vaikkapa kylpylässä, vaikka kilot eivät koko ajan olisikaan mielessä. Itse olen 163/56 ja en ole tyytyväinen, vaikka normaalipainoinen olenkin. 5kg pitäisi saada pois ennen kesää :/
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:18"]
En ymmärrä lihavuuden (tai laihuuden) ihannoimista. Tärkeää on, ihminen on tyytyväinen itseensä ja kroppaansa, mutta jos ylipaino tai alipaino on jo epäterveellisissä mitoissa niin silloin kannattaisi tehdä asialle jotain.
[/quote]
Onko se ihannointia, jos joku hyväksyy itsensä ja ajattelee, että on yhtälainen olla olemassa riippumatta siitä mitä painaa?
On ap:llä kyllä itsetunto melko hataralla pohjalla. Jos et mitään muuta elämässäsi ole saavuttanut kuin normaalipainon niin olen pahoillani puolestasi.
[/quote]
Kirjoitin, että on tärkeää ja hienoa, jos joku on itseensä tyytyväinen. Ei siinä ole kyse ihannoimisesta, jos itsensä ja ulkonäkönsä rakastaminen tapahtuu terveissä rajoissa. Mutta jos yli- tai alipainosta on oikeasti terveydellistä haittaa, niin silloin asialle mielestäni pitäisi tehdä jotain. Pahimmissa tapauksissa jotkut laihduttavat tai syövät itsensä hengiltä.
Lihavilla ei näytä olevan muuta motivaatiota laihduttaa kuin raha. Katsokaa nyt Jutta ja puolen vuoden dieetti -ohjelmaakin.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:31"]Lihavilla ei näytä olevan muuta motivaatiota laihduttaa kuin raha. Katsokaa nyt Jutta ja puolen vuoden dieetti -ohjelmaakin.
[/quote] Saako siinä rahaa?
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:20"]Sanotaan näin, että haluisin olla hoikempi. Mutta olen kasvoista tosi kaunis. Tehnyt mallin töitä kun olin hoikempi. Olen kuitenkin terve, minulla on hyvä liitto ja työpaikka. Olen onnellinen. Paino on vain yksi elämän osa-alue. Ja kuka meistä on 100% tyytyväinen kroppaansa?
[/quote]
Hyvä kirjoitus
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:27"]
Kirjoitin, että on tärkeää ja hienoa, jos joku on itseensä tyytyväinen. Ei siinä ole kyse ihannoimisesta, jos itsensä ja ulkonäkönsä rakastaminen tapahtuu terveissä rajoissa. Mutta jos yli- tai alipainosta on oikeasti terveydellistä haittaa, niin silloin asialle mielestäni pitäisi tehdä jotain. Pahimmissa tapauksissa jotkut laihduttavat tai syövät itsensä hengiltä.
[/quote]
Joillekin tuo ei vain ollenkaan toimi, että jotkut (sinun tai ap:n kaltaiset ihmiset) ottavat asiakseen ilmoittaa, että "asialle olisi syytä tehdä jotain". Yleensä se vain pahentaa itseinhoa ja sitämyöten oireita (pakonomaista syömistä tai laihdutusta).
Itse paranin syömishäiriöstä vasta, kun opin ensin hyväksymään ja rakastamaan itseäni juuri sellaisena kuin olin - 40 kiloa ylipainoisena. Vasta silloin elämäntapamuutos onnistui ja nykyisin olen normaalipainoinen.
Hävetkää.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:21"]
Mulla painoa 60 ja pituutta 162. Vihaan ihrojani. Ei kukaan läski ole tyytyväinen kroppaansa, se on valehtelua ja itsepetosta, jos niin väittää.
[/quote]
60/162 on normaalipaino.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:27"]
[/quote]
Joillekin tuo ei vain ollenkaan toimi, että jotkut (sinun tai ap:n kaltaiset ihmiset) ottavat asiakseen ilmoittaa, että "asialle olisi syytä tehdä jotain". Yleensä se vain pahentaa itseinhoa ja sitämyöten oireita (pakonomaista syömistä tai laihdutusta).
Itse paranin syömishäiriöstä vasta, kun opin ensin hyväksymään ja rakastamaan itseäni juuri sellaisena kuin olin - 40 kiloa ylipainoisena. Vasta silloin elämäntapamuutos onnistui ja nykyisin olen normaalipainoinen.
Hävetkää.
[/quote]
Tässä ketjussa kysyttiin mielipidettä, muuten minulla ei ole tarvetta arvostella tai kommentoida kenenkään painoa. Jokainen saa olla juuri sen kokoinen, kuin haluaa. Mutta minusta on silti inhottavaa katsoa vierestä, kun ihminen valittaa siitä, kun ylipainon takia on tullut ties minkälaisia ongelmia, joiden takia joutuu jatkuvasti sairaalaan ja silti hän ei ole valmis tekemään mitään terveydentilansa parantamiseksi. Tai vastaavasti on kamalaa katsoa sitäkin, kun rakas ihminen kuihtuu olemattomiin ilman, että voit itse auttaa.
Olen 178/72, en ole tyytyväinen itseeni tämänkään kokoisena. Tuntuu että jenkkikset pursuu kaikissa farkuissa. Olen siis lapsena ollut todella ylipainoinen, teininä alipainoinen ja nyt 22-vuotiaana kai normaalipainoinen. Tyytyväisenä itseeni olin noin 68 kiloisena, mutta jouduin onnettomuuteen enkä päässyt yli puoleen vuoteen treenaamaan kunnolla ja lihoin sen 4 kiloa.. Jotenkin epämukava olo kropassa, kun ei ole timmi.
En ite ainakaan ollut tyytyväinen kun painoin 84,5kg (171cm) kun pari vuotta sitten olin vielä 60kg! Kyllä se elämä aika paljon rajoittuneempaa on ollut tuhdimpana, jaksaminen hukassa ja itsetunto nollassa. 60 kilosena koin tarvetta olla siitäkin hoikempi, nyt lievästi ylipainoisena tuo tuntuu ihan hullulta että noin edes ajatteli. Onhan sitä onneksi avannut silmänsä nyt ja ymmärtänyt että haluan elää kehossa jossa voin hyvin ja olen onnellinen. Elämäntaparemontin tein reilu kuukausi sitten liikuntaa ja ruokailutottumuksia myöten (loppuvuonna panostin pelkkään liikuntaan) ja painoa tippunut nyt -6,4kg ja vaikka matkaa onkin vielä, jo nyt on vointi kohentunut! Enää ei haittaa vaikka painaisin 65kg kunhan paino alkaa kutosella, elämäntavat ja ruokavalio on kunnossa ja voin hyvin.
Itse olen tuhdimpana ollut niin onneton etten kyllä voi uskoa että joku lihava ihan OIKEASTI voisi sanoa olevansa tyytyväinen siihen ylipainoiseen tilanteeseensa...
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:21"]
En ymmärrä lihavuuden (tai laihuuden) ihannoimista. Tärkeää on, ihminen on tyytyväinen itseensä ja kroppaansa, mutta jos ylipaino tai alipaino on jo epäterveellisissä mitoissa niin silloin kannattaisi tehdä asialle jotain.
[/quote]
Onko se ihannointia, jos joku hyväksyy itsensä ja ajattelee, että on yhtälainen olla olemassa riippumatta siitä mitä painaa?
On ap:llä kyllä itsetunto melko hataralla pohjalla. Jos et mitään muuta elämässäsi ole saavuttanut kuin normaalipainon niin olen pahoillani puolestasi.
[/quote]
[/quote]
Onko se sinun ongelmasi, jos joku syö itsensä hengiltä? Mikset valita siitä, että joku juo itsensä hengiltä? Tai laihduta itseään hengiltä? Tai stressaa itsensä hengiltä? Tai urheile itsensä hengiltä? Tai työskentelee itsensä hengiltä?
Suurimmalle osalle lihavuus on ihan vaan kosmeettinen haitta, eikä edes itse lihavalle, vaan aapeen kaltaisille ihmisille. Suomessa monen lihavuuden syy on viina. Silti monet haukkujat näkevät enemmän ongelmana sen lihavuuden kuin sen viinan.
Kaikki eivät ole ulkonäkökeskeisiä ja siksi voivat olla oikein onnellisia. Heitä hävettää paljon enemmän, jos he päästävät typeryyksiä suustaan tai se etteivät he kyenneet auttamaan tai epäonnistuvat urallaan. Kaikille se six pack ja fitnesskisan voitto ei vaan ole mikään hieno saavutus tai edes mitenkään tavoiteltavaa. Luulen, että moni tiedemies ottaisi mielellään 20kg läskiä vyötärölle, jos voisivat saada nobelin palkinnon. Ja olisivat todella onnellisia.
Minä en kanna kiloja ylpeydellä, läskit kuuluu karsinaan ja lihoiksi saatana! hyi vittu ett oksettaa ku näkee kadulla niitä 160cm ja 70kg painavia :(
T: nainen 163cm 49kg
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:21"] [quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:18"] En ymmärrä lihavuuden (tai laihuuden) ihannoimista. Tärkeää on, ihminen on tyytyväinen itseensä ja kroppaansa, mutta jos ylipaino tai alipaino on jo epäterveellisissä mitoissa niin silloin kannattaisi tehdä asialle jotain. [/quote] Onko se ihannointia, jos joku hyväksyy itsensä ja ajattelee, että on yhtälainen olla olemassa riippumatta siitä mitä painaa? On ap:llä kyllä itsetunto melko hataralla pohjalla. Jos et mitään muuta elämässäsi ole saavuttanut kuin normaalipainon niin olen pahoillani puolestasi. [/quote] Kirjoitin, että on tärkeää ja hienoa, jos joku on itseensä tyytyväinen. Ei siinä ole kyse ihannoimisesta, jos itsensä ja ulkonäkönsä rakastaminen tapahtuu terveissä rajoissa. Mutta jos yli- tai alipainosta on oikeasti terveydellistä haittaa, niin silloin asialle mielestäni pitäisi tehdä jotain. Pahimmissa tapauksissa jotkut laihduttavat tai syövät itsensä hengiltä. [/quote] Onko se sinun ongelmasi, jos joku syö itsensä hengiltä? Mikset valita siitä, että joku juo itsensä hengiltä? Tai laihduta itseään hengiltä? Tai stressaa itsensä hengiltä? Tai urheile itsensä hengiltä? Tai työskentelee itsensä hengiltä? Suurimmalle osalle lihavuus on ihan vaan kosmeettinen haitta, eikä edes itse lihavalle, vaan aapeen kaltaisille ihmisille. Suomessa monen lihavuuden syy on viina. Silti monet haukkujat näkevät enemmän ongelmana sen lihavuuden kuin sen viinan. Kaikki eivät ole ulkonäkökeskeisiä ja siksi voivat olla oikein onnellisia. Heitä hävettää paljon enemmän, jos he päästävät typeryyksiä suustaan tai se etteivät he kyenneet auttamaan tai epäonnistuvat urallaan. Kaikille se six pack ja fitnesskisan voitto ei vaan ole mikään hieno saavutus tai edes mitenkään tavoiteltavaa. Luulen, että moni tiedemies ottaisi mielellään 20kg läskiä vyötärölle, jos voisivat saada nobelin palkinnon. Ja olisivat todella onnellisia.
[/quote]
Tämän ketjun aihe on otsikosta päätellen ylipaino, joten siksi viestinikin liittyvät siihen. Voin minä noista sinun listaamistasi aiheistakin keskustella, jos haluat. Alkoholi se vasta vaarallinen aine onkin, kuten monet muutkin asiat, jos on pakko vetää överiksi. Tarkoitukseni ei ollut missään vaiheessa valittaa, vaan kerroin vaan mielipiteeni. En kyllä tosiaan ymmärrä miksi tälläisestä asiasta pitää alkaa väittelemään, kun en ole ilmaissut muuta kuin sen, että on surullista katsoa vierestä, jos joku ihminen tuhoaa itsensä lihomisella tai laihtumisella ja että jos mittasuhteet kasvavat niin suuriksi, että se on ihmiselle vaarallista niin asialle pitäisi tehdä jotain. Miten tällaisestä voi edes suuttua?
Syömishäiriöisiä on vaan niin kiva haukkua kun saa tuntea itsensä terveeksi ja vahvaksi. Ja se tunne kun saa sanottua asiansa niille tyhmille, tulee niin viisas olo!
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:10"]
Suurin pudottaja -ohjelmassakin puntsit aina purskahtavat itkuun, kun kuulevat painonsa pudonneen. On siis suuri valhe, että lihavat olisivat tyytyväisiä olemaan lihavia.
[/quote]
No mä ainakin olen varsin tyytyväinen elämääni ja itseeni siitä huolimatta että olen lihava.
En siis sen takia, en ole erityisen iloinen siitä että olen lihava, ja mieluummin olisin normaalipainoinen, hoikka, tai vaikka laiha.
MUTTA. Varmasti moni sairas tai ruma tai tyhmäkin olisi mieluummin terve, kaunis tai fiksu, mutta ei noiden ominaisuuksien puute estä heitä olemasta onnellisia, ellei sitten itse ala itseään rajoittamaan.
Ei varmaan tyytyväinen kiloihinsa, mutta moni hyväksyy itsensä ja vartalonsa sellaisena kuin se on. Idea on siinä, että laihduttaminenkin on helpompaa, kun opettelee ensin arvostamaan vartaloaan, liikkumiskykyään, tasapainoaan jne. ja sitä kautta muokkaamaan ajatteluaan siihen, että vain terveellisillä elämäntavoilla saa vartalonsa pidettyä kunnossa jatkossakin. Ulkonäkökeskeinen laihduttaminen harvoin johtaa pysyviin lopputuloksiin, parempi olo on kuitenkin pitemmällä aikavälillä paljon motivoivampaa.
Tässä tällaisen täti-ihmisen näkökulmaa:
Nelikymppisenä painan stabiilisti 81 kiloa (168 cm). En vihaa itseäni, en vihaa kilojani, joskaan en niitä rakastakaan. Toki mielelläni olisin 10 kg sutjakampi, mutta en koe sen olevan välttämätöntä. Vaatteet löydän edelleen normaalimitoituksen puolelta.
Välillä tanakkuus harmittaa, mutta tällä hetkellä laihduttaminen ei ole mahdollista. Toivottavasti joku päivä kuitenkin saan itseni vähän pienempään kokoon. Sillä välin keskityn painon pitämiseen ennallaan.
Nuorempana ja kevyempänä oli aikoja, jolloin söin ja liikuin liian vähän. Silloin oli usein pää kipeä ja olin nykyistä voimattomampi. Oli myös aika, jolloin olin nykyistä kevyempi ja liikuin runsaasti. Silloin vasta vihasinkin itseäni. Harmitti, että kasvoni eivät ole kauniit. Reidet ovat lähekkäin toisiaan ja keräävät lihasta kuten rasvaakin helposti. Jos oli joku rasvakertymä väärässä paikassa, se harmitti heti. Ja miksi jalat ovat liian lyhyet jne jne. Nyt olen sovussa itseni kanssa paljon paremmin. Ja itsehän en tätä läskien esteettistä haittaa joudu näkemään, valitettavasti siitä kärsivät toiset.
Arvostakaa naiset itseänne ja toisianne!
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:21"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onko se sinun ongelmasi, jos joku syö itsensä hengiltä? Mikset valita siitä, että joku juo itsensä hengiltä? Tai laihduta itseään hengiltä? Tai stressaa itsensä hengiltä? Tai urheile itsensä hengiltä? Tai työskentelee itsensä hengiltä?
Suurimmalle osalle lihavuus on ihan vaan kosmeettinen haitta, eikä edes itse lihavalle, vaan aapeen kaltaisille ihmisille. Suomessa monen lihavuuden syy on viina. Silti monet haukkujat näkevät enemmän ongelmana sen lihavuuden kuin sen viinan.
Kaikki eivät ole ulkonäkökeskeisiä ja siksi voivat olla oikein onnellisia. Heitä hävettää paljon enemmän, jos he päästävät typeryyksiä suustaan tai se etteivät he kyenneet auttamaan tai epäonnistuvat urallaan. Kaikille se six pack ja fitnesskisan voitto ei vaan ole mikään hieno saavutus tai edes mitenkään tavoiteltavaa. Luulen, että moni tiedemies ottaisi mielellään 20kg läskiä vyötärölle, jos voisivat saada nobelin palkinnon. Ja olisivat todella onnellisia.
[/quote]
MISSÄ VAIHEESSA TÄÄLLÄ ON ALETTU VERRATA LÄSKIEN KERÄÄMISTÄ NOBELIN PALKINTOON :D antakaa mun kaikki kestää...
En olekkaan. T. 172/53