Työt alkavat klo 8.00, moneltako menet työpaikan
...ovesta sisään, moneltako aloitat työt?
Entä kun työpäivä päättyy klo 16.00, oletko tuolloin vaihtamassa vaatteita vai paineletko työpaikan ovesta ulos?
Tuli mieleen tuosta viiden minuutin myöhästymisketjusta.
Mä en onneks ole riippuvainen julkisista kulkuvälineistä, kuljen töihin yleensä kävellen. Töissä olen n. 5 min ennen työpäivän alkua. Työpaikan ovesta poistun joko siihen aikaan kun työpäivä päättyy tai n. 5 min myöhemmin, koska vaihdan vaatteita ja käyn vessassa.
Kommentit (49)
Töihin tulen yleensä jo 7.45, leima lähtee juoksemaan kuitenkin vasta tasalta joten ennen tasaa en tee töitä, käynnistän vain koneen ja täytän vesipulloni tmv. Ulos leimaan itseni tasan klo 16 joten työpaikan ovesta astun ulos pukemisen nopeudesta riippuen 5-10 minuuttia myöhemmin.
Meillä alkaa työt just siihen aikaan kun työpäivä virallisesti alkaa. Olen noin 20 min ennen vaihtamassa työvaatteita. Työt loppuvat myös tasan siihen aikaan ku päivä virallisesti päättyy. Sen jälkeen vaihdetaan vaatteet ja työpaikan ovesta poistun noin kymmenen minuuttia myöhemmin.
Menen julkisilla, olen noin kymmentä vaille työpaikalla. Työpiste sijaitsee heti oven vieressä (pienehkö toimisto) eikä vaatteita tarvitse vaihtaa. Haen kahvia ja availen koneen, työt aloitan 8.00. Puhelimen suljen 16.00 ja 16.01 olen jo kotimatkalla.
Työpaikan ovesta astelen klo 7.50-7.57 ja kotiin lähden klo15.30-15.40
Työpaikalla 7.40, työt aloitan vähän ennen kahdeksaa, vaatteita menen vaihtamaan tasan 16.00, joskus hieman yli.
Meilläkin on onneksi liukuva työaika, aamulla tultava 6-9 välillä ja lähteä saa kolmen jälkeen milloin haluaa. Jos ei olisi, olisin paikalla ehkä viittä vaille kahdeksan ja lähtisin viittä vaille neljä. Leimaan itseni sisään ennen ulkovaatteiden riisumista ja ulos pukeutumisen jälkeen.
Saavun about 7:50-8:10. Lähden 16:00 tai kun työt on tehty. Meillä ei niin muutaman minuutin päälle kyttäillä saapumisia. Kaikilla on joka tapauksessa työaika enemmän tai vähemmän plussalla.
Liukuva työaika. Ahdistaa tuollaiset xx:00 ajat.
Olen taukohuoneessa 5-10 min ennen työvuoron alkua ja leimaan kortin 2 min ennen. Töihin rupean siinä samalla. Työvuoron loppuessa leimaan kortin tasan silloin kun se loppuu ja lähden kotiin.
7.30 paikalla ja 16.15 lähden vaihtamaan vaatteita
Jos työt alkaa tasalta, oon pääovesta sisällä parii minuuttia ennen. Siitä suuntaan vielä pukkariin, eli oikeassa paikassa oon ehkä 5min yli.
Ja kun työt loppuu tasalta, puolelta laitan jo pillit pussiin ja viimeistään varttia vaille suuntaan pukkariin ja siitä viitisen minuutin kuluttua oon jo ovesta ulos. Ennen tasaa siis. Myös kahvi- ja ruokatauoilla en jaksa katsoa kelloa.
Olen paikalla 0740. Kävely pukukaapeille parkkihallista 5min, vaatteiden vaihto 5min, kävely pukuhuoneelta työpisteelle 10min. Tasan kahdeksalta, tai joskus viittä vaille, aloitan työt. Työpäivä loppuu klo 1545, silloin saan lähteä työpisteeltä pois. Sama 15-20min menee vaatteiden vaihtossa ja autolle kävelyssä paluumatkalla.
7:58 sisään sitten vaihtaan vaatteet ja keittään kahvia. Työt aloitan n.9:00. Kello 16:00 ulos siihen mennessä tietysti on käyty suihkussa ja vaihdettu vaatteet.
Työaikani alkaa virallisesti 10.30. Olen kuitenkin usein jo tuntia ennen töissä, jotta saan juoda kahvin rauhassa ja lukea lehden. Toisesta päästä sitten työaika loppuu joskus listan mukaan tai myöhemmin, riippuen kiireestä. Toki laitan tunnit ylös listaan, en ilmaiseksi tee töitä.
Jos olisi kamala työpaikka, niin menisin varmaan n.10 min ennen, että saan vaatteet vaihdettua ja pukuhuoneeseen jo minuutin ennen virallista työajan lopettamista.
Vaihtelee, mutta menen ajoissa. Keitän kahvit, luen wlmani ja spostjn.
Vaihtelee. Mulla on 8-16 työaika ja aina olen sisällä viimeistään klo 8. Joskus olen paikalla jo reilusti ennen, mutta silti virallinen aika alkaa klo 8. Klo 15.55 alan lopetella ja yleensä pääsen ovesta lähtemään joskus kymmen yli. Jos lähden viimeisenä, laitan ovet kiinni ja muut tarpeelliset jutut. Ei kellokortteja, eikä meilläkään ole minuutin päälle. Puolen tunnin tarkkuudella merkitään. Jos olen paikalla 8.35, silloin olen virallisesti 8.30, mutta ei talo siinä häviä. Hoidan hommani joka tapauksessa. Siinä mielessä on oltava tarkka, että teen aika paljon tuntilaskutettavaa suunnittelutyötä, ja meidän firmassa ollaan kyllä tarkkoja, että se tehdään mitä laskutetaankin.
Leimaan yleensä klo 8.05 ja samantien jo avaan koneen, sitten riisun takkini ja luen säpon sekä syön aamupalani. Tai keitän ensin kahvit jos sitä ei ole kukaan tehnyt. Ulos siinä 16.10.
Meillä on liukuma klo 7-10, joten ei tarvi olla minuutilleen