Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työt alkavat klo 8.00, moneltako menet työpaikan

Vierailija
09.02.2015 |

...ovesta sisään, moneltako aloitat työt?

Entä kun työpäivä päättyy klo 16.00, oletko tuolloin vaihtamassa vaatteita vai paineletko työpaikan ovesta ulos?

Tuli mieleen tuosta viiden minuutin myöhästymisketjusta.

Mä en onneks ole riippuvainen julkisista kulkuvälineistä, kuljen töihin yleensä kävellen. Töissä olen n. 5 min ennen työpäivän alkua. Työpaikan ovesta poistun joko siihen aikaan kun työpäivä päättyy tai n. 5 min myöhemmin, koska vaihdan vaatteita ja käyn vessassa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen julkisilla ja tykkään lähteä ajoissa, joten töissä olen jo puolelta. Siinä on aikaa ottaa kopioita, vastailla Wilma-viesteihin ja lukea mailit. Töistä lähden heti niiden päätyttyä ja jatkan päivää tarvittaessa kotona.

Vierailija
42/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7:45, että ehdin pukea työvaatteet ja käydä vessassa. Kello 16 lähden vaihtamaan omat vaatteet ja sitten ulos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen työpaikalle n 5 minuuttia ennen työajan alkua, ennen tasaa tulisi työvaatteet vaihtaa. Leimaan itseni sisään n 7:58-8:02, ei ole koskaan tullut sanomista "myöhästelyistä", sen minuuti yli kun saattaa kello nasahtaa vain siksikin ettei heti pääse koneelle. Ulos leimaan itseni n 16:00-16:05 (jos on joku homma kesken niin hoidan sen loppuun tai sellaiseen vaiheeseen, että sen voi järkevästi jättää kesken).

Vierailija
44/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuoro alkaa klo 8.00, olen yleensä n. 7.50-7.55 paikalla. Juon ennen vuoron alkua pikaisesti kahvit ja vaihdan vaatteet työpaikalla. Kirjataan tasan minuutilleen sisään. 5 min myöhästymisistä ei kyllä silti välitetä. Jos vuoro loppuu klo 16, hoidan sen asian loppuun mitä olen klo 16 tekemässä, kirjaan ulos ja sitten vaihtamaan vaatteet. Ulkona autolla olen sitten n. 16.10. Puolen tunnin palkatonkin on minuutilleen 30 min.
-
Toisessa työpaikassani taas klo 8 tuleminen saattoi tarkoittaa joskus 7.50 ja joskus 8.15, ei niin tarkkaa. Taukoa pidettiin, kun ei ollut asiakkaita, eli yleensä reilusti normaalia enempi. Kotiin sai lähteä sopimuksen mukaan, miten on kiire ja halua tehdä töitä. :D

Vierailija
45/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovesta menen sisään 7.56 ja pukuhuoneessa olen 7.57 ja kun kellon on 16 olen pukuhuoneessa alkamassa vaihtaa työtakkia pois jne. Sitten ei ole enää niin kiire pois ja kotiin.

Vierailija
46/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on liukuma 7-10, yleensä itse olen paikalla 7:30.  Leimaan itseni suoraan kun tulen hisseiltä tuolloin 7:30, jonka jälkeen kävelen työpisteelle ja otan takin pois. Haen alakerrasta aamupuuron ja syön aamupalan. Puhelinlinjat aukeaa klo 8, jolloin yleensä mulla on puuro siinä edessä mutta vastaan jos puhelu tulee. 

Iltapäivällä puen vaatteet päälle ja leimaan vasta kun hissi tulee kerrokseeni, yleensä n. 15:40. Linjat menee kiinni klo 16, mutta on muita ihmisiä vastaamassa iltapäivällä kun minä olen aamuisin.

Vierailija
47/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaika 7.00-16.30. Olen valmiina kotini eteisessä heti kun auto ajaa pihaan. Työaikani päättyy iltapäivällä kun viimeisen auton perävalot häviävät pihasta. Ammatti pph. Yllämainittu on suunniteltu työaika. Toteuma heittelee miten milloinkin ei minusta riippuvista syistä.

Vierailija
48/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on työvuoro 8-16:30, olen työpaikan pukuhuoneessa 7:30 ja vuoropalaverissa 7:45. Työn aloitan palaverin jälkeen, yleensä jo ennen kahdeksaa. Kotiin lähden useimmiten ajoissa, kuitenkin vähintään 2 kertaa viikossa joudun jäämään ylitöihin. Ne tunnit saan sit joskus vapaaksi, yleensä ehtii kertyä kokonaisen vuoron verran niitä plussatunteja ja saan ylimääräisen vapaapäivän. :)

Vierailija
49/49 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te oikein olette töissä, kun teillä on kellokortti ja tiukka työaika? Kellokortilla työskennellessäni on ollut yleensä siirtymä 7-9/9.30-19 ja jos ei ole kellokorttia, niin sitten tiukka työaika esim. 7-15 tai kokonaistyöaika (esim. 1600 h/vuosi). Jos on oltava työpisteessä esim. 8 niin olen vaihtamassa vaatteita 10 min ennen ja poistuin työpisteestä 16 -vaatteiden vaihto ja kotiin 10 min myöhemmin.