Työt alkavat klo 8.00, moneltako menet työpaikan
...ovesta sisään, moneltako aloitat työt?
Entä kun työpäivä päättyy klo 16.00, oletko tuolloin vaihtamassa vaatteita vai paineletko työpaikan ovesta ulos?
Tuli mieleen tuosta viiden minuutin myöhästymisketjusta.
Mä en onneks ole riippuvainen julkisista kulkuvälineistä, kuljen töihin yleensä kävellen. Töissä olen n. 5 min ennen työpäivän alkua. Työpaikan ovesta poistun joko siihen aikaan kun työpäivä päättyy tai n. 5 min myöhemmin, koska vaihdan vaatteita ja käyn vessassa.
Kommentit (49)
Työaika 8.30-16. Olen paikalla 8.25-8.35. Kotiin lähden 16.30-17, joskus vasta 18. Harvoin pääsen lähtemään klo 16.
Säälittävä tapani on olla rankasti etuajassa, alkoi työpäivä mihin aikaan vain. Viimeisen vuoden olen pääsääntöisesti joka aamu ollut 45min etuajassa jota ei lasketa palkkaan vaikka töitä teenkin. Valinta on omani, haluan rauhallisen startin päivälle.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 19:23"]
7:58 sisään sitten vaihtaan vaatteet ja keittään kahvia. Työt aloitan n.9:00. Kello 16:00 ulos siihen mennessä tietysti on käyty suihkussa ja vaihdettu vaatteet.
[/quote]
Aika kauan keittelet kahvia.
Menen työhön kahdeksan ja kymmenen välillä. Lähden töistä kolmen ja kahdeksan välillä. Useimmiten toki pituus siinä 7h25min-7h39min välillä. Mutta ei ole minuutin päälle ja toisinaan sitten työtehtäviä myös illalla.
Työpäivä alkaa silloin kun leimaan sisään. Ja leimaan sisään silloin kun huvittaa.
Meillä on myös liukuva työaika klo 7-10. Ihan ehdoton, kun ennen sitä vien kolme lasta päiväkotiin. Ei tarvitse minuutin päälle ottaa stressiä, jos aamulla ei tunnu mikään menevän putkeen.
Työaika 7.00-15.20. Oon töissä varttia vaille, keitän kahvin ja juodessa valmistelen päivän töitä. 7.05 lähden kentälle ja pidän ainoan tauon n. 11.30. Töistä lähden 15.15. Harmaata ylityötä kertyy.
Menen kun huvittaa ja lähden kun siltä tuntuu.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 19:23"]
7:58 sisään sitten vaihtaan vaatteet ja keittään kahvia. Työt aloitan n.9:00. Kello 16:00 ulos siihen mennessä tietysti on käyty suihkussa ja vaihdettu vaatteet.
[/quote]
Aika kauan keittelet kahvia.
[/quote]
Tarvii ne juodakin. Ajattelin, että normaalilla järjellä varustettu olisi sen ymmärtänyt ilman erillistä sanomista.
Minulla on työaika, mutta ei minkäänlaista työajan seurantaa. Menen 8-10 välillä, ja lähden kotiin kun hommat on tehty. Ylitöitä teen joskus, mutta niistä sovin etukäteen pomon kanssa.
Ovesta paukkaan sisään 7:45-7:50.
Laitan päällivaatteet kaappiin, työkengät jalkaan, pesen kädet ja vien eväät jääkaappiin, näin olen työpusteellä valmiina viimeistään 7:55.
Työpäivän päättyessä 16:00, olen astumassa ovesta tuolloin tasalta, sillä osastolta lähden pari minuuttia vaille. Siinä takin päälle heittämisessä ja laukun nappaamisessa ei montaa minuuttia mene.
No onpa outo kysymys. Jos työaika on 8-16 niin aloitan työt klo 8 ja lopetan klo 16. Simple.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 19:43"]Säälittävä tapani on olla rankasti etuajassa, alkoi työpäivä mihin aikaan vain. Viimeisen vuoden olen pääsääntöisesti joka aamu ollut 45min etuajassa jota ei lasketa palkkaan vaikka töitä teenkin. Valinta on omani, haluan rauhallisen startin päivälle.
[/quote]
Sama! Ihanaa juoda kahvi rauhassa ja jutella yökön kanssa muistakin kuin työasioista (on yleensä saanut hommat jo tehtyä). Minulle on siunaantunut erittäin mukavia työkavereita, joten ei haittaa vaikka vähän ylimääräistä aikaa töissä vietänkin. :)
Ei se aina ole niin simple. Aloitan työt minuutilleen silloin kun työaika alkaa, 5 min aiemmin olen vaihtamassa vaatteita jotka työpisteessä aika tarkalleen 1 min ennen työaikaa. Tosi vittumaista kun piirua vajaa kuuskymppiset kääkät päpättää viikosta toiseen keskenään kuinka mä saavun myöhässä, aina. Oikeesti mä olen ajoissa, aina. En tajua miksi pitäis olla paikalla palkattomasti?!
Liukuva työaika ja työajan seuranta <3 Työaika 7t15min päivässä, tällä hetkellä olen pari tuntia plussalla.
Ovesta sisään 7.30-7.55 ja lähden 15.45-16.05 ovesta ulos.
Töihin 8:10, pois 12:30, 13:30 tai kerran viikossa vasta 17:00.
Liukuva duuniaika 7.00-9.30, tulen töihin välillä aikaisemmin välillä myöhemmin, leimaan sisään, haen kaffet ja luen netistä uutiset ja tsekkaan postin. Sitten aloitan duunit. Työaika on 7 h 15 min. Työ on itsenäistä ja työolot melko vapaat, duunikaveri pääsääntöisesti mukavia ja järkeviä. Valtio on työnantajani eli pitkä ja kapea leipä.
Töihin varttia ennen työajan alkua, käyn vaihtamassa vaatteet ja n. 10 min ennen vuoroa olen kahvi kädessä juttelemassa edellisen vuoron kanssa. Vasta tasalta aloitan työt ja päätän kun vuoro loppuu.
Olen paikalla klo 8.00 alan purkaa työvälineitä autosta ja aloitan työt kun kaikki valmiina ja järjestyksessä eli n. 8.20.
Teen laskutustöitä yksityisyrittäjänä ja laskutan per työ, en tunneista. Mutta saavun paikalle sovittuun aikaan.