Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olkalaukun pitäminen oikein

Vierailija
09.02.2015 |

Näytänkö ihan urpolta, jos laitan olkalaukun hihnan pään yli, jolloin sen hihna kulkee rintakehän poikki ja kainalon alta? Muuten olalla pidettynä se valuu helposti alas ja koko laukku putoaa kyynärtaipeeseen keikkumaan. Varsinkin ruuhkabussissa käy helposti näin. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:20"]Eipä siinä sitten mitään, jos et kuitenkaan ole kiinnostunut ihmisten mielipiteistä. Mä muistan vieläkin kouluajoilta yhden omituisen ihmisen, joka kulki aina tuulipuvunpuserossa. Sillä oli sellainen pieni mustaa nahkaa oleva käsilaukku, jonka ohuen hihnan se viritti kiristämään sen kahisevan tuulipusakkansa rintamuksen yli. Siihen vielä vähän liian lyhyet farkut, tennissukat ja mummoavokkaat, niin järkkylook oli täydellinen. [/quote] Onkohan me oltu samassa koulussa :D

[/quote]

Toivottavasti et itseäsi ehdota. :D Tämä oli siis tosiaan yläkoulun/lukion teini-ikäinen tyttöoppilas ja lookin täydensi tosi tuuheat luonnontummat kulmakarvapehkot ja aina nyrpeä ilme. Yksilöllinen pukeutuminen ok, mutta keski-ikäinen maalaisemäntä maitokaupassa -look ei ole yleensä nuorison keskuudessa niitä tavoitelluimpia. Minkään aikakauden nuorison.

Vierailija
2/15 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Pidän melkein aina noin. Oho, en tiennytkään että se olisi urpoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennesvanhaan se oli urpoa, kunnes siitä tuli trendikästä, ja nyt lienee aivan sama.

Vierailija
4/15 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan hyvä tapa, mutta hihnan on oltava riittävän pitkä ettei laukku ole ihan kainalotasolla. Se voi näyttää vähän huvittavalta.

Vierailija
5/15 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messenger-laukkua on normaalia pitää noin, mutta jos sulla on joku käsiveska, jossa olkahihna, niin näytät typerältä, jos laitat sen noin.

Vierailija
6/15 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:03"]

Tuo on ihan hyvä tapa, mutta hihnan on oltava riittävän pitkä ettei laukku ole ihan kainalotasolla. Se voi näyttää vähän huvittavalta.

[/quote]

Onneksi siinä on tarpeeksi pitkä hihna, niin ei jää kainaloon. 

Messenger-laukkua ei ole, mutta otan sen riskin että jokin muu olkalaukku näyttää jonkun muun mielestä typerältä samalla tyylillä pidettynä. Ap

Vierailija
7/15 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko messenger-laukut niitä jotka keikkuvat perseen päällä? Se se vasta typerältä näyttää! Tavallisen laukun pitäminen hihna rinnan yli ei todellakaan näytä tyhmältä, jos siis hihna on tarpeeksi pitkä. 

Vierailija
8/15 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina pitäny käsilaukkuu silleen, että hihna kulkee rintakehän poikki. Mulla se hihna ei vaan pysy yhellä olalla. Ja kädessä kannettavaa en halua, koska oon hajamielinen ja unohtasin sen varmasti jonneki, jos kädestäni sen laskisin.

Vierailija
9/15 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä sitten mitään, jos et kuitenkaan ole kiinnostunut ihmisten mielipiteistä. Mä muistan vieläkin kouluajoilta yhden omituisen ihmisen, joka kulki aina tuulipuvunpuserossa. Sillä oli sellainen pieni mustaa nahkaa oleva käsilaukku, jonka ohuen hihnan se viritti kiristämään sen kahisevan tuulipusakkansa rintamuksen yli. Siihen vielä vähän liian lyhyet farkut, tennissukat ja mummoavokkaat, niin järkkylook oli täydellinen.

Vierailija
10/15 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita laukku jossa on ohut hihna. Mielellään väriltään sellainen joka sopii takkiin. Itselläni on musta laukku, jossa on todella ohut ja kaunis metallihihna, vain pieni osa hihnasta on mustaa nahkaa.

Vierailija
11/15 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen oma kansakoulun aloitus, kun sain olkalaukun koululaukuksi, niin kuin useimmat tytöt. Sitä kannettiin juuri noin, että hihna oli vinosti rinnan päällä. Ei sitä olisi kapealla pienellä olalla jaksanut kantaakaan, kun tuli useampia kirjoja. Mutta tämä kuva nousee aina mieleen, kun näen aikuisen naisen kantavan olkalukkua noin. Ymmärrän sen silloin, jos on paljon kantamuksia, jolloin ei ole käsiä korjaamaan olalta valahtavaa hihnaa.

Vierailija
12/15 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:20"]

Eipä siinä sitten mitään, jos et kuitenkaan ole kiinnostunut ihmisten mielipiteistä. 

[/quote]

En ole aloittaja, mutta pakko sanoa, että jos olisi hirveän kiinnostunut muiden mielipiteistä ja varsinkin yrittäisi miellyttää kaikkia muita, niin olisi hirveä stressi siitä että kun tekee näin niin yhdet ovat tyytyväisiä mutta toiset pitävät kamalana moukkana tms., ja kun tekisi toisin, niin toiset pitäisivät sitä tapaa oikeana mutta joidenkin muiden mielestä taas se olisi aivan väärin. Eli jokaista ei pysty miellyttämään mitenkään. Paras tehdä niin kuin itse parhaaksi kokee.

Vierailija
13/15 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:20"]

Eipä siinä sitten mitään, jos et kuitenkaan ole kiinnostunut ihmisten mielipiteistä. 

[/quote]

En ole aloittaja, mutta pakko sanoa, että jos olisi hirveän kiinnostunut muiden mielipiteistä ja varsinkin yrittäisi miellyttää kaikkia muita, niin olisi hirveä stressi siitä että kun tekee näin niin yhdet ovat tyytyväisiä mutta toiset pitävät kamalana moukkana tms., ja kun tekisi toisin, niin toiset pitäisivät sitä tapaa oikeana mutta joidenkin muiden mielestä taas se olisi aivan väärin. Eli jokaista ei pysty miellyttämään mitenkään. Paras tehdä niin kuin itse parhaaksi kokee.

[/quote]

Niin, no aloittajahan se oli kiinnostunut ihmisten mielipiteistä. Tai vain oikeanlaisista mielipiteistä. Se minun vääränlainen mielipiteeni nyt vaan on se, että juntilta näyttää, jos on pieni käsilaukku ja ohut hihna takin rintamuksen yli. Ei saa mitään.

Vierailija
14/15 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:20"]Eipä siinä sitten mitään, jos et kuitenkaan ole kiinnostunut ihmisten mielipiteistä. Mä muistan vieläkin kouluajoilta yhden omituisen ihmisen, joka kulki aina tuulipuvunpuserossa. Sillä oli sellainen pieni mustaa nahkaa oleva käsilaukku, jonka ohuen hihnan se viritti kiristämään sen kahisevan tuulipusakkansa rintamuksen yli. Siihen vielä vähän liian lyhyet farkut, tennissukat ja mummoavokkaat, niin järkkylook oli täydellinen.
[/quote]

Onkohan me oltu samassa koulussa :D

Vierailija
15/15 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän noin. Se on vaikeampi ryöstää, ainakin edes vähän vaikeampi.