Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohdin :)

10.09.2006 |

Heippa kaikki !

Tämä on aivan uusi juttu, nyt sain aikaseksi rekisteröityä että pääsen itse kirjoittelemaan .

En jaksanut selata kaikkia keskusteluja takaisinpäin, joten varmasti on paljon " minunlaisia" vauvakuumeen potijoita,niinkuin tämä yhteisökin kertoo mutta....Kertokaa loppuuko tämä ikinä ? :D Olen vasta 20 ja meinaan tulla suoraansanottuna hulluksi tämän kuumeeni kanssa...eipä siinä muuta auta kuin odotella, mutta sanokaa nyt jotain fiksua ? :D

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu lääke ei taida tepsiä. Välillä se saattaa laantua mutta ylensä tulee pian takaisin.

Vierailija
2/69 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on vaan mies , joka ei niinkään ole lämmennyt ajatukselle...Mut ihana seurata teidän juttuja täällä, oon fiiliksessä mukana !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei sadeorkidea,

minulla oli vähän aikaa sitten sama " ongelma" , itsellä tosi tosi vauvakuume (pitkään jo), mutta mies ei ollut niin mielissään ajatuksesta, ihan tässä lähiaikoina hän on alkanut ajttelemaan asiaa ja vauvaa toivomme... ei väkisin yritetä, mutta on tervetullut jos vain tärppää -toivotaan parasta =) minä saan opinnot loppuun alkuvuodesta ja töitäkin teen täysaikaisesti, ja mies työelämässä myös (on vanhempi kuin minä), joten mikä ettei! Toivotaan että sunkin mies alkaa lämmetä ajatukselle, minä tein ekan " siirron" elikkä lopetin pillerit, mies käytti silti meillä ehkäisyä, mutta ei enää mitään... painostin loppu kesästä vauvaasiasta liikaa ja se heikensi välejä, jätin asian hiukan hautumaan ja sittenhän kaikki parempaan muuttuikin =) Itse oon reilu parikymppinen, olen miettiny ihan samaa miten vauvakuume iskenyt niin kovaa. Mutta kyllä minä ajattelen niin, että nuorena jaksaa ja ehtii tehdä paljon lapsia, meitä kun on niin monenlaisia, ei minun kavereista kukaan muu vauvakuumeinen =) Ja koska elämässä kaikki hyvin (pitää nyt koputtaa puuta), ihana mies, jonka kanssa tahtoo lapset jen. Minä olen äiti-tyyppi, ei se ikää katso.. kerro miten asiat etenee?! Ja oikein paljon jakselemisia ja tsemppiä

Vierailija
4/69 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti vastauksesta ! Ihanalta kuulostaa tämä teidän tilanteenne, toivotaan parasta !:)

Sepä siinä onkin että jollain tavalla pelkään että en pärjää...siis en ollenkaan sitä ettenkö pärjäisi lapsen kanssa vaan rahallisesti. Itsellä loppuu myös opinnot nyt tammikuussa ja mies on opiskelija vielä pari vuotta. Tosin hänellä alkaa nyt työharjoittelujakso(joka kestää melkein sen kaksi vuotta) ja josta hän saa täyden palkan. Eihän se sitä tietenkään katso, onko sitä koskaan tarpeeksi rahaa,mutta kunhan edes pärjäisi !?:)

Mutta tätä on jatkunut reilun vuoden, koko ajan pieni kutina mahanpohjassa ja nään ja reagoin kaikkiin vauvoihin ja raskaana oleviin naisiin kaupungilla ja jokapaikassa !! Luen täällä iltaisin silmät ristissä kaikkia juttuja ! ;D

Sama juttu, olen tosiaan äitityyppi myös,olen tiennyt sen kauan...tämä nykyinen miehenikin aina hokee että " susta tulis kyllä aivan ihana äiti" !

Vierailija
5/69 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teidän tilanne olleskaan mahdottomalta kuulosta ainakaan minun mielestä =) Tietysti sitä kaikki varmaan pohtii, että pärjääkö rahallisesti, mutta me asutaan kuitenkin Suomessa (olen asunut 2 vuotta ennen ulkomailla ja nähnyt miten kaaoottista ja kurjaa voi olla..) ja täällä elämä on ns. turvattua! Onhan siinä puolensä, että nainen on ollut ja on työelämässä, äitiyspäiväraha tottakai isompi, mutta vaikka opiskelija olisi niin päiväraha on taattu! Minä en halua ajatella, että vauvaan " ei olisi varaa" , se on tekosyy. Se on jo voitto, että saa opinnot alta pois, se oli minullakin syy miksi vasta nyt olen laskenut vauvakuumeen valloilleen =) Eikös olekin hassua esim kaupungilla ollessa kun kaikki raskaana olevat ja rattaiden kanssa kävelevät ihmiset saa pään kääntymään! Vielä mekin saadaan se kokea, eikös?!

Vierailija
6/69 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies sanoi jo leikitellen poistavansa nämä vauvasivut meidän koneelta kun minä istun näitä lukemassa 24h ja hän ei pääse koneelle kuin harvoin =) heheh =)

Vierailija
7/69 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy alkaa surffaamaan salaa öisin ;)

Juu ihan samaa mieltä olen...kyllä se niin on että se kuulostaa tekosyyltä ettei ole rahaa..Mutta jotenkin se on aina vähän mielessä !

Olen miettinyt myös sitä että kuukautiskiertoni on 19 päivää, lueskelin kauhukseni netistä että silloin kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin koska silloin ei saata ovuloida ollenkaan ... Siis jos kierto on alle 21päivää ?

Tässä big brotheria toisella silmällä....:)

Vierailija
8/69 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo se kuulostaa kyllä aika lyhyelle kierrolle, ehkä kantsii kysyä lääkäristä niin saat ainakin mielenrauhan ja oikkean vastauksen. Mulla on kurja tilanne kun ei oo menkkoja olleskaan kun cerazette (pillerit, joita käytin) sotki rytmin totaalisesti ja eipä oo tullu enää olleskaan... Ajattelin ottaa terkkariin yheyttä ja vähän kysellä asiasta!

Niin raha-asiat... hm.. toisaalta mä ennen mietin kans että ekaa pitää olla iso talo jne ennen kun voi tehdä lapsia, mutta oon tajunnu, että tärkeintähän on, että on rakastavat vanhemmat ja toimeen tulee. Olisihan se kieltämättä kurjaa jos raha tilanne olisi tosi tosi tiukka ja niukka, kyllä se veisi voimia jo se, mutta mutta.... mitä säkin kerroit niin hyvällehän teillä vaikutti kun miehesi työssä..... miten itse koet ajatuksen? Ja jos itse (me naiset siis) on ehtiny olla ees sen 6kk enne äityislomaa töissä niin se lasketaan sen mukaan...... !

Onhan tää huumailukin toisaalta kivaa aikaa, täytyy nauttia tästä, vielä kivempää varmaan sitten kun se vauva on siellä vatsassa....... =)

Vierailija
9/69 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli vauvakuume 2 pitkää vuotta,kun mies ei lämmenny aja tukselle.ja ihan syystä kun molemmilla oli koulu kesken ja toinen menossa vielä inttiin.nyt sitte keväällä rupes mies oleen kypsä vauvan saantiin ja nyt sitte yritellään:) mutta kyllä se voimille otti niin kauan odottaa.tosin nyt sitte kun mun koulu loppuu keväällä on toinen edes töissä..jos jotain hyvää pitää keksiä siitä,että odotettiin..oon 21 ja mies 22 parin vkon päästä,ettei olla mitään vanhoja mekään.

sun kyllä kannattaa varata aika lääkäriin jos kp. on vaan 19!voi olla että vaikka ovuloisit,se ei kerkeä kiinnittymään kun vuotaa jo pois..en tiedä,mutta kannttaa tutkituttaa asia!

nyt sitte vaan miestä lämmittämään;) kyllä sitä aina rahallisesti pärjää..usein tutut ja sukulaiset tulee yllättäin apuun monin tavoin kun saa perheelisäystä.

tsemppiä vauvailuun!!

Vierailija
10/69 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tosta raha-asiasta ihan itse oon sitä mieltä et jos alkaa odottaa " oikeeta hetkeä rahallisesti" niin saa odottaa koko ikänsä ! Tärkeintä tosiaan on se rakastaa ja jotenkin tulee toimeen ....Ei kaikkien tavaroiden ja vaatteiden tarvi olla uusia ja hienoja ? Eikös näin :) ?

Minäpä soittelen nyt heti gynelle huomenna ja kysyn aikaa..Saiskohan sairasvakuutukseen gynellä käynnin jos on ihan " syy" eikä mikään peruskäynti ?

Huhhuijaa, tänään olis pitäny alkaa menkat, ei oo mitään tapahtunut :o

( sitä alkaa tulla jo vainoharhaiseksi!!) :D

Ihanaa viikkoa <3

Vierailija
11/69 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiia !

Kuulostaa hirveen samalta toi meidän tilanne, iätkin on aivan samat :D

Vierailija
12/69 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se kyllä on,ettei se vauva paljon kattele minkä merkkinen potkari on päällä tai millasilla vaunuilla ajellaan,kuhan on joku vaipat vaihtamassa ja hyvänä pitämässä!että hommiin vaan!perustelet kato miehelles hyvin niin se jää miettiin asiaa ja sitte yllättää sut joku päivä olemalla valmis tuohon ihanaan nyyttiin<3

hauskaa viikonjatkoa!:)

Vierailija
13/69 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu aivan samaa mieltä ollaan :) Sit kun lapsi kasvaa niin sit sitä rahaa vasta menee kun osaa vaatia ;)

Mitä mieltä muuten olette siitä että kuin kauan pitäisi seurustella ennen vauvan harkintaa ?

Vierailija
14/69 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sitte sitä rahaa vasta meneeki!:)

toi seurusteluaika on aika vaihteleva juttu kyllä.jotkut on ollu naimisissa 10 vuotta,toiset,kuten mun paras ystävä,seurustellu vajaan vuoden ja on 5kuulla raskaana.menivät juuri kihloihin:) että ei kai sitä voi oikeen määrittää..

mun mielestä ehkä sitten on vauvan aika kun on saatu nauttia kahen kesken elämästä tarpeeksi.että on jo vähän vakiinnuttu ja tuntee toisen hyvin.kaipa noi jutut tulee aika tapauskohtaisesti..vai mitä mieltä ootte?

Vierailija
15/69 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips

Kiva kun meitä on monta " samassa jamassa" olevaa.... Minä itse olen teidän kanssa suht saman ikäinen, mutta mieheni (ei olla kyllä naimisissa vielä=)) on 7 vuotta vanhempi... yhtä lapsi varmasti kuin muutkin miehet heh =) Hehän ei koskaan aikuisiksi kasva, eihän??! =)

Soitin tänään terveydenhoitajalle ja kyselin häneltä mikä on kun pillerit on lopetettu kohta 3 vkoa sitten ja menkkoja ei ole ollut kohta 8 viikkoon, hän vain nauroi ja sanoi " olethan tenhyt testin" ... pari viikkoa tässä on vasta oltu ilman mitään ehkäisyä, että tuskimpa minun vielä kannattaa testata, mutta hänen mukaansa mahikset on samat vaikkei menkkoja olekaan ollut niin siis tulla raskaaksi =) Kivaa!!!!

Meillä on elämä tällä hetkellä aika vauhdikasta siis kiireistä, kun mies pitkät päivät töissä ja minulla koulu ja työ, mutta kaikki silti hyvin =) Täytyisi vaan jossain vaiheessa keretä enemmän pupuileen =) =)

Minusta ei sillä niin kovin ole väliä kauan on seurusteltu enne kun lapsia oletaan " tekee" (kauhea sana, ehkä mieluummin kun niitä tulee jos on tullkseen parempi !!?)... Olisihan se kyllä hiukan ihmeellistä jos 2kk jälkeen päätettäisiin perustaa perhe kun just ja just opittu toisen lempi väri tietämään, vai!? Me ollaan oltu yhdessä 3 vuotta ja nähty että arki rullaa hyvinä kuin huonoinakin hetkinä, ja kyllä sen jokainen tietää millon on aika, ainakin me naiset =) miehiä saa hiukan potkia eteenpäin, perustella asioita, ehkä hiukan lahjoakin =) heheh!

Oletteko te puhuneet kavereille/perheille vauvakuumeestanne????

Vierailija
16/69 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ihmisistähän se riippuu. Kai sen itse tietää ja tuntee koska voisi olla sellainen aika. Juuri se että viettää niin kauan yhteistä aikaa ihan kahdestaan kun tuntuu että " se jokin puuttuu " ;)

Iih, tämä on niin jännää :) !

Miten on muuten muilla viikko alkanut ? Huomenna pitäis pari ripsipermanenttia :) :D

Vierailija
17/69 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan oltiin painettu entteriä ;)

Mä jauhan tästä vauvakuumeesta kaikille ja koko ajan, että en ihmettele jos kohta saan paperitupon suuhuni ja ilmastointiteippiä ympärille ;)

Juu ja oon samaa mieltä et lapsia saadaan ei tehdä !! :)

Vierailija
18/69 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä aika on jo kauhean jännää =)

Minä puhun vauvoista aivan koko ajan; työpaikka on ainut missä koitan suuni pitää kiinni =)

Illalla prismassa käydessä ihan vahingossa (niin varmaan =)) eksyin pienten lasten vaatepuolelle, voi niitä kaikkia ihania juttuja =)

Vierailija
19/69 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..täällä kukaan ei tuki vauvahuuruisen suuta:) saat höpöttää niin paljon kun jaksat,jos muualla ei ehkä aina jakseta kuunnella,täällä kyllä!

tuosta " lapsia saadaan,ei tehdä" jutusta,että niinhän se tietty on kun kauniisti aattelee,mutta todellisuudessa niin moni yrittää tosi pitkään ennen kun raskautuu jos edes raskautuu,että kyllä siitä tjot meiningit jää kakkoseks ja mittaillaan lämpöjä,tutkitaan limoja ja kytätään oviksia sun muuta.sitte kun on h-hetki niin ei paljon haluja toiselta kysellä vaan tehään kun on Se Hetki käsillä.tosin noita lämpöjä ja oviksia on kyllä hauska tutkia,aikansa,mutta jossain vaiheessa toivois vaan et raskautuis jo.muutamia tapauksia tiedän ja sympatiat menee heidän puolelleen<3

mutta ihanaa jos tärppää helposti ja stressittä!sehän olis ihanaa..meillä vasta yritystä 4 kiertoa ja huomenna jos testit tulee postissa testaan,vika kierron päivä..jänskättää ja vähän pelottaaki..:/

mut onpahan tämäkin yks tapa alottaa viikko:D meitähän alkaa oleen hyvä porukka täällä..:) nyt ne lahjonnat kehiin ja miehet hommiin;D

Vierailija
20/69 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kysyit siitä että onko kerrottu muille vauvakuumeilusta.heh,tähän onki hyvä vastata!se kyllä pysy aikansa salassa.tai silleen ettei siitä puhunu kellekkään(luin yksin salaa vauva-lehteä kun olin r-kioskilla duunissa ja oli hiljasta;)) mut sitte sen kyllä pikkuhiljaa porukka rupes huomaan ja sitte parhaalle kaverille kerroin ja äidille..ja sitte se kai rupes näkyyn jo päälle päin(ihan kun joku sairaus!)suvulle se valkeni vasta keväällä kun haettiin isän kanssa isän 50v vanha pinnasänky mummolan ullakolta(siinä on nukkuna 15 sukulaista)ja sattu täti oleen perheensä kanssa kylässä..nyt sitte neki tietää ja uutisia odotellaan..jeejee.

mut on se kiva kun kaverit tietää.ja tämä samainen paras ysti on 5kuulla itse raskaana:) se on vähän sellanen henkinen tuki..vaikka oli se kieltämättä aluks aika rankkaa kun ite oli haaveillu vauvasta 2 vuotta ja sitte toinen onki raskaana.mut nyt kun ite yritetään niin en muistele sellasia:) eihän se ole multa pois,päin vastoin!toivon että ansaitsen kummin roolin..

no joo.pälätinpäs taas hualella:) öitä nyt kaikille ja huomiseen!