Pohdin :)
Heippa kaikki !
Tämä on aivan uusi juttu, nyt sain aikaseksi rekisteröityä että pääsen itse kirjoittelemaan .
En jaksanut selata kaikkia keskusteluja takaisinpäin, joten varmasti on paljon " minunlaisia" vauvakuumeen potijoita,niinkuin tämä yhteisökin kertoo mutta....Kertokaa loppuuko tämä ikinä ? :D Olen vasta 20 ja meinaan tulla suoraansanottuna hulluksi tämän kuumeeni kanssa...eipä siinä muuta auta kuin odotella, mutta sanokaa nyt jotain fiksua ? :D
Kommentit (69)
Heippa SadeOrkidea ja Kiia ja muut (?!).... Kauhian nopsaa on päivä taas vierähtänyt, töitä ja etätöitä ja koulutöitä ja kotitöitä ja.. =) Koulussa huomasin, että 4 tyttöä/naista raskaana, jotka aloittaneet samaan aikaan kuin minä... sit olisin halunnut ostaa Anttilasta raskaustestin, olivat loppuneet, sitten citymarketista, olivat loppuneet.. ohohoho.. taitaa siis olla vyöryvää vauvakuumetta liikenteesä, te olettekin tainneet jo kuulla siitä??? =)
Hyvä hetki tulla tänne palstalle käymään kun mies lähti Saunaan.... =) Äsken me ruokapöydässä puhuttiin jos lähdettäisiin matkoille jouluna, mutta mikä tuntui hyvälle, mies sanoi, että jos olen silloin raskaana, niin täytyy harkita kohdetta tarkasti (ettei tule ruokamyrkytyksiä tms), hän siis jo asiaa ajattelee näin =)
Meillähän tämä vauvajuttu (yrittäminen?!) on kuitenkin aika aluilla, että en tiedä miten äkkiä sitä raskaaksi tulee... ja vielä kun menkkojakaan ei ole ollut, voisi koittaa saada kierron eka kuntoon ja haaveilla vasta sitten!
On muuten totta, kiia, mitä sanoit siitä tekemisestä/saamisesta, kyllähän me sitä ajallisesti säädellään, millon ois hyvä hetki jne... .tottahan se on, ei sille voi mitään =) Mutta saamisella mä ymmärrän, että lapsi ei ole ns. " vahinko" ... siis että sitä lasta halutaan kovasti.
Sadeorkidea, Onks sulla suht normaalikierto normaalisti vai onko chanssi olla raskaana? Mistä raskaustestiä voipi tilata kotia??? Sehän olisi kätevää! Kiia, kerro sit miten kävi????? Testasitko?
testasin päivällä ja negaa näytti..taitaa alkaa uus kierto huomenna,on tähän sellanen olo että täti tulee..pyhyy..mut kyllä se vielä tärppää.niin kai se on pakko uskoa!mut onpahan ainakin tosi haluttu kaveri sitten kun se päättää haluta tulla meille:)
vähän ihanaa kyllä jos mies tolleen jo aattelee.se on se miehen " vauvakuume" ,tollasta huolehtimista ja ajattelevaisuutta.hyvähyvä:)
nyt kyllä väsyttää aika lailla,olin ens koulussa ja sitte vielä duunissa.nyt sapuskaa naamaan ja telkun ääreen,jee:)!
Ihana jumppatunti takana ja nyt jukurttia ja " Pako" -töllöstä !
Cattolica:
Hahaa, onko se tämä syksy joka on sekoittanut naiset vai mikä !? Ihanaa ! :) Ja aivan ihanalta kuulosti tämä sinun miehesi suunnittelu, hänelläkin asia varmasti mielessä koko ajan ! Eikä sitä tiedä vaikka sattuis mahdottoman hyvä tuuri käymään.... ;) Mulla on kyllä mahdollisuus olla raskaana... Hmm hmm, ei nyt innostuta liikaa ;D
Kiia:
Voihan....No nyt nenä pystyyn ja lisää yritystä peliin :) Miksi ei se voi olla niin helppoa jos oikein kovasti haluaa ? :D
Tunnustan tyhmyyteni: Mitä tarkoittaa täti tässä raskaus-yhteydessä?*punastelee* ;D
Mitäs mieltä olette muuten urheilusta raskauden aikana ?
Se vielä et aivan sairaan huono olo tuli yhtäkkiä,en tiedä oliko liian raju aerobikki vai ruoka vai mikä mutta tuntuu koko ajan et on pala kurkussa...voi olla alkavista menkoistakin :O
Kiia: no voi kurjaa kun testi näytti negaa.. toisaalt jos tulee yhtään olo et voisitkin olla raskaana (mahista aina on!) tai täti jättää tulematta niin testaa aamulla (eikös sitä suositella mieluummin aamulla kun päivällä testattavan!!!?).. Onko sulla apteekin vai kauppojen testejä??
Kyllä se sieltä vielä tärppää, kovaa yritystä ja peukut pystyyn! =)
Oli huvittavaa kun kerroit siitä että kun on " ne päivät" niin sitä ei toisen haluja paljon mieti ym ym niin minun mies vitsillä heitti tänään että " joo-o tosi kiva olla tällänen spermakone vain, halutha tässä menee...." , nauratti niin paljon kun tajusin miten kauheita (??!!) me naiset ollaan vuvakuumeen lumoissa =) heheh
Oon erittäin onnellinen siitä miten mies on alkanut suhtautua vauvaasiaan ja on mukana ei voi sanoa että kuumeilemassa mutta varmasti omalla tavallaan........ Ei hän turhia vielä hötkyile!
Minulla vaikka pillerit pari viikkoa sitten lopetettu, tuntuu, että turhauttaa jos ei tärppää syksyn aikana... ei kai sitä niin saisi ajatella.. no, oon mä tosi optimistinen joten ei hätää... mutta minä olen tällänen turhanpäiväinen stressaaja kaikesta niin paljon ehtii asiat mielessä pyöriä... hm.....
SadeOrkidea: Jospas oletkin raskaana.. pahoinvointia?! jaahas jaahas.. =)
Mitenhän on tuo liikunta raskauden aikana, voisin kuvitella, että sitä täytyy harrastaa mutta varmaan lajeja saa harkita tosissaan (ei karatea ei ralliautoilua!! =))... eiköhän lenkki ja uinti ole varmasti ihan hyviä vaihtoehtoja!!! ... varmaan sitten jos (joskus!?) on raskaana niin ottaa kaikesta selvää iha tip top =)
Mussa on jo se hassu piirre että kiinnitän ruokavalioon tosi paljon huomiota (enemmän kun normaalisti) esim että saan riittävästi kalsiumtuotteita, sekin tulee ihan siitä että luin joskus että kun raskaana niin täytyy extramäärä saada kalsiumia vauvan vuoksi ym...... teillä samaa??
Nyt tämä likka lähtee nukkumaan, huomenna uusi päivä ja uudet kujeet! Hyvää yötä=)
ei oikeen tuu vielä uni silmään,joten tupsahdimpa tänne:)
oon jo vähän paremmalla mielellä tuon päiväsen jälkeen..
Sade orkidea,tädillä tarkoitin menkkoja (eng.Aunt flow),jotka toivottavasti ei tule huomenna.mun selkää särkee tosta yhestä kohasta kyllä niin et voih!:/
Cattolica,testasin acon10,eli herkällä testillä,mutta kai niitä myöhäsiä plussia on niilläkin jotkut testanneet.pidän vielä toivon huomiseen yllä:) mä tilasin niitä kaks,että toinen polttelee sitte torstai aamuna ,jos huominen on täditön.sitte kyllä otan aamupissasta!
joo,on se aika raakaa tämä lisääntyminen.mies polot;) on meillä saatu siitä riitakin aikaseks,mut toisaalta onhan se ymmärrettävää ettei toinen päivästä toiseen jaksa,jos normaali tahti pupuilla on huomattavasti harvempi.mut pienellä viettelyllä pääsee aika pitkälle;D oliskin niin mukavaa,et kun oikeen kovasti tahtois,tulis vaan raskaaks!:) ei tartteis puurtaa sen eteen niin kovin..
tuosta urheilu hommasta,mä just alotin ratsastaan ja mietinki et kuinkakohan pitkälle sitä kehtaa harrastaa,sitten kun on raskaana.en varmaan hirmu kauaa,vaikken oo kyllä vielä kertaakaan tipahtanu selästä,jee!varmaan rauhalliset lajit on omiaan,just uinnit sun muut.
ootteko miettiny tikuttaa ovista,eli ostaa ihan niitä ovistestejä?mä yhen kierron aikana kokeilin,mut en tiiä...ne oli vähän rasittavia.jotenki..mut jos ei tiiä koska on ovis,niin kannattaahan sitäki kokeilla!mä mittailin nyt ekan kerran lämpöjä ja se oli ihan hauskaa.löysin vahingossa netistä sellasen taulukon oikeen:)
mä taidan tästä lähtee nukkuun,et jaksan huomenna juhlia meijän 4 vuosipäivää<3 mikä oliskaan parempi lahja kuin plussa...*niisk* ;) nyt oonki jo kp.27 puolella..
milläs kiertopäivillä te muut meette?
öitä vaan..taidan olla täällä aina se vika kirjottelija..hehee:)
cattolica,tuosta ruokavaliojutusta vielä piti sanomani,että liikkeellä on vähän samaa.nauroin ehkä enemmän kun pitkään aikaan kun muutama päivä sitten oltiin s-marketissa ruokaostoksilla,ja pysähdyin hyllyn kohalle missä on kaiken maailman vitamiineja sun muita ja pohdin ääneen että:onkohan täällä sitä sinkkiä mitä pitäisi syödä että tulee raskaaksi..? mieheni ilme,metallimies kun on ammatiltaan,oli kyllä niin hauska että melkeen naurattaa vieläkin.
että purkit kehiin,tytöt,mistä vaan saattaa olla apua!;)
joo...nyt mä häippään..:)
Heh heh, voin vain kuvitella miehesi ilmeen kun olet vitamiinien keskellä miettinyt mikä auttaisi raskautumiseen =)
Juttelin entisen pomoni kanssa äskettäin ja hän sanoi, että hänellä oli tokalla kertaa erittäin vaikea tulla raskaaksi, ei siis tärppiä tullut niin lääkäri oli sanonut, että koitapas olla ajattelematta sillon touhujen keskellä sitä, että tulisipa raskaaksi, samoin luohan se turhia paineita miehellekin, no, hän otti vinkistä vaarin ja raskautui!!!
Mulla kyllä on aika hankala pitää sitä poissa mielestä, mutta auttaakohan??
Minä koko ajan koitan mietti olisikohan minulla jotain raskausoireita, kohta niitä varmaan repeaa jo keksimäänkin kun niin toivoo! Eihän sitä tiedä, vaikka raskaana jo olisikin, mutta kun ei oo niitä menkkoja ollut niin en viitsi testata!
Toivotaan kiia että sulla olis tärpännyt! =) Tosi haluttu lapsi! =)
Mä en oo koskaan kokeillu niitä ovulaatiotestejä, en mitannu lämpöjä enkä mitään muutakaan... .koen sen jotenkin turhana (tässä vaiheessa vielä sanon näin), mutta tottakai jos mitään ei ala tapahtuu niin kai sitä kaikki " keinot" ottaa käyttöön...
Luin vasta artikkelin lehdestä jossa sanottiin että naisen hedelmällisin ikä on 20-22, hyvä me!!!!! =)
Heippa kaikki !
Kuulostaa kyllä fiksulta tuo että ei liikoja ressailis, niin voi tapahtua jotain...se menee helposti sellaseksi " jyystämiseksi" kun oikeen yrittää,eikö ? :D
Nyt mäkin voin sanoo et täti ei ole tullut tänäänkään käymään! Eli siis 3päivää myöhässä... :O Ei toi mun kiertoni nyt aivan tasanen ole ollut pillereiden lopettamisen jälkeen mutta mutta... who knows ;) Kohta täytyy alkaa kyllä testailemaan !
Ihanan lämmintä oli tänään <3 Ja taas oli mulla kasvohoidossa ihana raskaana oleva arviolta n. 20v-> vuotias älyttömän kaunis nuori neito :)
Hän oli vielä aivan viimeisillään ja näkyi kun vauva potki hurjasti masussa ! Voi tätä huumaa <3
Moikka moi!
SadeOrkidea, mille se masu näytti kun se vauva potki?? =) ihanaa!
Mua alko ihan jännittää sun puolesta =) niin who knows tosiaan vaikka pikkuinen jo olisi ´tärpännyt´.. Testaaminen on varmaan kivaa puuhaa siis ihan sen oikeen testin tekeminen.. ajattelitko kauan odotella?? Eiks sul vähän jotain oireitakin ollut?! u
Mä kans mietin, että kohta testaan, mut mitenköhän nopeesti näkyy jos esim ois tullu raskaaksi viime viikolla, ja ainahan sitä sanotaan, että sit pitäis näkyä kun olisi menkat pitäny alkaa mut ei alkanukaan.. siis tarkotan, että voisko mulla näkyä kun en oota menkkoja millekään tietylle päivälle kun jo 8 viikkoa ilman koko tätiä??!!!!! Tajuuko tästä mitään? Ymmärrän vaikkei tajuukaan, on pitkä päivä takana ja jo huomiset työt ja koulut ja kaikki mielessä =) =)
Tilasin kotiin netistä tänään testejä =) saas nähdä millasia ovat ja millon ylipäätänsä tulevat! Löysin sellasen sivuston ja sit aattelin.... =) Oishan toi apteekkikin tossa lähellä, minne köpötellä vaan... u
Täytyy kyl sanoo että mulla on tänään ollut mahassa aivan hassu tunne, vähän sellanen kun menkat vois alkaa mut ei niin paha kun yleensä sillon.... en tiiä... eikai tässä vainoharhaseksi ryhdy!? ei kai! =)
nooh, minä lähden unten maille, aamulla taas kello soi mukavaan aurinon nousun aikaan (ei kai nyt sentään =))........................... moips
Kuulostellaan taas UUU
CAttolica, se masu " pomppi" ihan pienesti ja tämä neiti joutui pitämään kättä masun päällä ja sanoi että poika (!) on näköjään vauhdikkaalla päällä :D
Ja joo, kyllä tässä on kohta alettava testailee, meinasin perjantaina ! Kuitenkin tämä kierto ei ole ollut niin selvä, niin odotellaan nyt. Ja perjantaina ollaan lähdössä istumaan iltaa, niin oikeen hyvä testata ennen sitä !! Ja oireita on ollut...huono olo, mutta myös iltaisin :o Tänään oli aamulla niin huono olo että jouduin puuron syömään makuuasennossa :/ Huono olo saattoi johtua kyllä migreenistäkin, mulla liittyy siihen aina oksetus !
Siis luulisi että se näkyy vaikka ei ole ollut menkkoja ? Minun maalaisjärjellä ainakin ?
Vainoharhaisuutta täälläkin ilmassa ! Toivotaan vaan että se ei ole sitä !!! :D
Mä nyt aamulla testasin uudestaan,mutta negaa se näytti.äsken sitten totesin että täti tuli:( mutta nyt alkaa sitte uusi kierto ja uus yrittäminen:)
noita testejä on eri herkkyyksiä,on 10 ja 20..mitä herkempi testi,sitä pienemmän määrän hcg hormoonia se tunnistaa ja siten plussakin näkyy aiemmin kun vasta menkkojen myöhästymisen jälkeen.7-11 päivää hedelmöittymisestä näkee noilla herkimmillä jo haamuja..ja ovulaatiohan ei oo kun yhden päivän aikana,niin aika hyvin voi lskea että koska aikasintaan mahdollinen plussa vois näkyä.ne apteekin omat testit ei vissiin ole kovin herkkiä..aconit on kai niitä herkimpiä..
testatakaa nyt ihmeessä,muaki alkaa jänskättään!?;) iiii..!!
mä lähden nyt väsään koulujuttuja kun huomenna haluun ne palauttaa koska lähen huomenna ulkomaille etelään <3 se on mun ylläri äidille kun sillä on synttärit,hihii:)
plussasäteitä teille+++++++
Kiia, oikein oikein mukavaa etelän matkaa sinulle; on varmasti aivan ihanaa lähteä reissuun kaikelta syksyn kiireeltä ja tohinalta! =)
Harmi kun testi näytti sinulle negaa, mutta tätin jälkeen taas uusi tsemppi päälle ja ei voi muuta kun toivoa!!!! u peukut pystyyn! u aina lippu korkealle !
SadeOrkidea, ihmeessä kantsii testata ainakin ennen kun lähtee mitään ottamaan =) Aika jänskää!! Kuulostaa jo aika pahalta nuo sinun oireet.... hmm... huomenna aamulla testaat??
Minulla on joko menkat alkamassa taikka sitten olen raskaana oikeasti jo nyt, mahassa on sellanen tunne, siis sellane mikä enne menkkoja aina, ei ehkä ihan niin voimakkaana kun yleensä, sit tulee sellasia hetkellisiä pistoksia eripuolille mahaan välillä ja vähän on turvonnut olokin (ei herkuista!! =)), viime yönä heräsin ja ekana ajattelin, että turvottaa... valkovuotoakin on, että mitä lie onkaan, koitan olla asiaa miettimättä, jos täti tulee niin huomenna tulee (onpa tosi kiva kun lähetää viikonlopuksi mökille) pooh =) Nyt täytyy siivota, oon aikamoinen perfrktionisti ja mukava käydä huomenna vaikka kukkia ostaa pöydälle kun puhas koti. Jos huomenna ei menkat ala niin ostan myös testin ja teen sen illalla! (vaikka aamulla suositellaankin tekevän)!
Heips!
En ole päässyt koneelle kun reissussa oon ollut. To iltana jännitettiin ihan hirveesti et miköhän tulos on, ois voinu tehdä testin heti kun on näin paljon myöhässä,mut tein kuitenkin aamupissasta, heräsin kuudelta perjanta-aamuna tekee testiä ja pitkä miinushan sieltä tuli :( Mut en ymmärrä, " täti" ei vieläkään ole tullut ja 6 päivää myöhässä ja silti negatiivinen ? Kuin luotettavia ne testit oikein on ? Clearbluen testissä luki 99% varmuudella ?
Kiialle ihanaa reissua !! Ja Cattolica, kerrokerrro miten kävi ????
Moikka SadeOrkidea,
Pahoittelut negan puolesta.. hm.. voisiko sinulla olla ettei raskaushormoni (!!!?) vielä näkyisi testissä, kun tätiä ei näkynyt ja yritystä ollut päällä?!
Minä tosiaan tein ne kaksi testiä, eilen aamuisesta en tiedä, ihan ihan tosi haalee haamu siinä saattoi olla, mutta en juhli kun se voi olla näköharhaakin!!!? Mies katsoi sitä myös ja näki aivan älyttömän haalean hamun, mutta mietin vain voisiko testi huijata ja se kohta mihin sen viivan pitäis tulla niin jotenkin " näyttäytyi" .. en tiedä, pitäisi käydä ihan terveyskeskukses varmistaa asia... ei vaan aikataulu oikeen suo sitä nyt ens viikolla... hm... tai sitten vaan uutta testiä ostamaan! =)
menkkaoireita on koko ajan, mahassa nipistelee, juoksen vessassa, päätä särkee jne, mutta ei menkkoja ole tullut. Mitähän tässä oikein pitöisi ajatella. Kyllä meillä touhuilut kovasti jatkuu, jos nyt ei olisi raskaana niin toivottavasti viimeistään kohta!!! Vauvakuume vain kasvaa ja kasvaa! =)
Lueskelin näitä teidän juttuja, ja pystyin hyvin samaistumaan! Olisiko mitenkään mahdollista että pääsisin porukkaan mukaan? Oon 22-vuotias, ja yritetään ensimmäistä lasta. Jotenkin oon tuntenut itseni ulkopuoliseksi noissa muissa juttuketjuissa, kun olen vielä niin nuori ja kokematon... ;) Yritetty ollaan kesäkuusta lähtien, ja liian monta kertaa oon joutunut jo pettymään!
Olisi mukavaa jutella tosiaan tällaisella pienemmällä porukalla, jonka henkilöt on samassa elämäntilanteessa! Kiitos, jos huolitte minut poloisen! :)
Tervetuloa tosiaan !:) En ole edes ajatellut meitä porukaksi, mutta kai me sitten ollaan ! Tälläisiä vähän nuorempia yrittäjiä :) Itsekin aloin kirjoittelemaan tässä vasta ihan viime viikkona tänne ja tuntenut myös itseni ulkopuoliseksi muissa porukoissa missä kaikki tuntevat toisensa...tutustutaan me nyt :)
Cattolica, siinä testissä sanottiin et voi tehä minä aikana vuorokaudessa vaan ja jopa 3 päivää ennen tädin oletettua aikaa !
Mulla on hyvä kutina sun puolesta !!!:)
Taidan lähtee yoapteekkiin hakee nyt toista testiä ja teen aamulla.
Ja kiitos paljon=) Nyt on pakko häipyä kun mies hiillostaa.. Meillä ei siis ole kotona nettiä, olen nyt vanhemmillani, mutta pääsen silti lähes joka päivä ainakin käväisemään vauvasivuilla. Ääks, kai näihin jää jotenkin koukkuun!;) Mutta tosi mukavaa tutustua teihin, ja toivottavasti meistä kaikista tulee vielä onnellisia odottajia mahd pian! Mukavaa tulevaa viikkoa!
Tänään on ollut menkat kaksi päivää myöhässä...hui :o <3 Mut nyt oon ajatellut tätä asiaa niin et menee jo stressistä että ei ihme et heittelee :D
Tänään suunniteltiin luokan päättäjäisristeilyä ja kaverit vinoili että " siellä se risteilyllä siemailee appelsiinimehua ja silittelee vatsaa ja menee yhdeksältä nukkumaan!" Kiitti ! :D