Lapsille maistatettiin uusia kouluruokia. Videoalla lapselta kysyttiin millaisista kouluruoista hän tykkää niin vastasi" Sellaisista missä on lihaa eikä mitään kasvisruokaa"
Jutun loppuun toimittaja oli kirjoittanut sitten miten joku mysteeri lapsi tykkää kasvisruoasta ja eläinten oikeuksista. 😂
www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/55f8f6a1-f966-4e2a-9e75-ba066f1be537
Kommentit (73)
Kasvisruoka menis kouluissa kuin väärä raha, jos siitä ei pidettäis jumalatonta älämölöä.
ENSI KESKIVIIKKONA ON SITTEN KASVISRUOKAPÄIVÄ!
SILLOIN EI LIHAA, ONLY KASVIS!
mitä enemmän sitä rummutetaan, sitä enemmän se aiheuttaa vastareaktioita.
Jos kasvisruokapäivä olisi päivä muoden joukossa, ei siihen kiinnitettäisi huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin esim. pinaattiletut on yksi kouluissa parhaiten meneviä ruokia. Samoin esim.sosekeitto.
Samoin uunimakkara tai makaronilaatikko. Tai jauhelihakastike.
kalapuikot, lasagne, poronkäristys, italianpata ja esimerkiksi chili con carne ovat lasten suosikkiruokia samoin kuin hernekeitto jossa on lihaa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella törkeätä kun käytetään lapsia hyväksi oman ideologian tuputtamiseen
Minustakin on törkeää, kuinka tässä ketjussa maalitetaan lapsia oman kasvisfoobisen ideologian vuoksi.
Itse olen sekasyöjä eli syön kasviksia ja lihaa eli en ole kasvis kammoinen vaikka niin yrität väittääkin
Miksi sitten maalitat viattomia lapsia?
Lopeta lapsiemme käyttäminen aseena sinun omassa sodassasi.
Jos minulla on jokin sota, niin se on sananvapauden puolesta. Lapsenkin pitää saada kertoa mielipiteensä ilman että häntä aletaan maalittaa verkossa. Hävetkää, te jotka väitätte etteivät lapset saisi puhua kouluruoasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska lapsi on totutettu kotona syömään pelkkää lihaa.
Useimmissa maailman maissa kasvisten syönti on normaalia. Ei tehdä eroa kasvis-ja liharuoan välillä vaan ruoka on ruokaa. Eikä huudeta että joka ruoassa pitää olla lihaa.Onko sut totutettu lapsena syömään pelkkää lihaa????? Asuitko jossain carnivorien ihmissyöjäheimossa vai? 🤣🤣🤣🤣
Mun lapset on ikäjakaumalla 7-17 v. Tänä aikana olen huomannut että vanhimman ikäluokassa on ollut rajusti enemmän niitä joiden kotona syödään jauhelihaa ja broileria ja makaronia eri yhdistelmin, lapsilla pieru haisee kuolemalta ja eivät tiedä mikä on herne tai parsakaali paitsi että YÖK.
7-10v lasteni kaverit osaavat syödä esimerkiksi ihan tavallista salaattia ruokana - esikoisen luokkakaverit olivat aikanaan ihan järkyttyneitä kun meillä ei ollut lihapullia eikä jauhelihaspagettia, vaan iso vati jossa on tarjolla useita eri kasviksia ja tämän lisäksi iso kulhollinen pastaa kunnon tomaattipapukastikkeella tai kattilallinen perunamuusia. Proteiinia kasvisruuasta saa helposti enemmän kuin mistään lihasta - ja eipä se liha auta proteiiniin lähteenä kun lapsilla uskomaton ummetus siitä jauhelihamakaronin ja paahtoleivän imeskelystä.
Hernekeitto ruisleipäpäivänä lapsesi kaasuttavat niin, että koulun juutalaisilla lapsilla tulee itku silmään.
Niin kuin itsekin myönnät kyse on sinun ideologiastasi eivätkä lapset halua syödä ruokiasi.
☝ Pimahtanut
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruoka menis kouluissa kuin väärä raha, jos siitä ei pidettäis jumalatonta älämölöä.
SILLOIN EI LIHAA, ONLY KASVIS!mitä enemmän sitä rummutetaan, sitä enemmän se aiheuttaa vastareaktioita.
Jos kasvisruokapäivä olisi päivä muoden joukossa, ei siihen kiinnitettäisi huomiota.
Päiväkodissa koetettiin järjestää vegaaniruokapäiviä mutta ainoastaan 2 lasta sadasta tykkäsi ruoan mausta. Ei tuon ikäisillä lapsilla ole kantaa ilmastokysymykseen, puoluepolitiikkaan tai siitä pitääkö kasvisruokaa lisätä eettisistä syistä.
Lapset yksinkertaisesti totesivat ruoan olevan pahanmaksuista.
Vierailija kirjoitti:
SILLOIN EI LIHAA, ONLY KASVIS!mitä enemmän sitä rummutetaan, sitä enemmän se aiheuttaa vastareaktioita.
Niin, olennaisinta olisi tarjota laadukasta ruokaa laadukkaista raaka-aineista (ei taida toteutua nyt oli liharuokaa tai kasvisruokaa), jossa on erittäin kattava ravintoainekoostumus ja joka kelpaa mahdollisimman monelle lapselle ja on heidän mielestään hyvää sekä pitää nälkää.
Kuulostaa kivalta, että toisten asiakkaiden makumieltymys kiinnostaa. Ja hyvä, kun "asiakkat" tykkäsivät! Koulukin saisi kiinnostua asiakkaidensa mieltymyksistä, ja ottaa tulokset jotenkin huomioon, ellei näin jo tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on törkeää, kuinka tässä ketjussa maalitetaan lapsia oman kasvisfoobisen ideologian vuoksi.
Itse olen sekasyöjä eli syön kasviksia ja lihaa eli en ole kasvis kammoinen vaikka niin yrität väittääkin
Jos minulla on jokin sota, niin se on sananvapauden puolesta. Lapsenkin pitää saada kertoa mielipiteensä ilman että häntä aletaan maalittaa verkossa. Hävetkää, te jotka väitätte etteivät lapset saisi puhua kouluruoasta!
Miksi he eivät sitten saisi sanoa pitävänsä liha ruuasta kun aina pitää kaivaa kasvissyöjä lapsi määrittämään kaikkien mielipide. Oma mielipiteeni on että kukin syö mitä itse haluaa mutta aintasi sen saman mahdollisuuden kaikille myös sekäsyöjille
Vierailija kirjoitti:
Niin, ainahan on ollut puuropäiviä, on pinaattikeittoa, hernekeittoa etc. Ihan mukisematta on syöty kasvisruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa koetettiin järjestää vegaaniruokapäiviä mutta ainoastaan 2 lasta sadasta tykkäsi ruoan mausta. Ei tuon ikäisillä lapsilla ole kantaa ilmastokysymykseen, puoluepolitiikkaan tai siitä pitääkö kasvisruokaa lisätä eettisistä syistä.
Suomesta ei oikein saa hyviä raaka-aineita, jotta voisi valmistaa kasvisruokia ilman keinotekoista makua. Lapset tunnistaa huonon laadun.
Pipsa-69 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lihansyöjät syövät kasviksia eivätkä pelkää niitä mutta kasviksia syövä prosentti kansalaisista haluaa pakottaa valtaväestön elämään heidän tavallaan.
Jos kerran kaikki syövät kasviksia, niin miksi olisi ongelma että kaikki syövät kasviksia?
Yleisesti ottaen ihminen saa olla juuri niin vinksahtanut kuin haluaakin, vaikka gei tai ransu tms. Raja menee siinä kun omaa sairasta ideologiaa aletaan kaksin hieroa muiden naamaan. Siinä menee raja. Ilmaisinko asian kyllin selvästi?
Varsin radikaalihan ajatuksesi on, enkä suorastaan sairaudesta puhuisi. Mutta kyllä minulle sopisi, että lihansyönti ideologiana jätettäisiin kokonaan ihmisten yksityisasiaksi ja kouluissa tarjoiltaisiin pelkkää proteiinipitoista kasvisruokaa.
KUOLEMAA REHUPUNTEILLE! ✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska lapsi on totutettu kotona syömään pelkkää lihaa.
Useimmissa maailman maissa kasvisten syönti on normaalia. Ei tehdä eroa kasvis-ja liharuoan välillä vaan ruoka on ruokaa. Eikä huudeta että joka ruoassa pitää olla lihaa.
Meillä syödään todella paljon kasvisruokaa ja minulla on ollut kausia, jolloin en ole syönyt lihaa ollenkaan. Lapsi siinä sivussa on syönyt kasvisruokaa, mutta silti on löytynyt ehkä kaksi ruokalajia, joita suostuu syömään ilman marinaa.
Lapset pitävät myös karkeista ja sipseistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ainahan on ollut puuropäiviä, on pinaattikeittoa, hernekeittoa etc. Ihan mukisematta on syöty kasvisruokaa.
Koulun hernekeitossa on lihaa ja kysy lasten mielipidettä pinaattikeitosta. Sitä otetaan yleensä juuri sen verran, että lautasen pohja peittyy.
T: Koulun keittiötyöntekijä.
Kaikille ei soija, pavut ja linssit sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi he eivät sitten saisi sanoa pitävänsä liha ruuasta kun aina pitää kaivaa kasvissyöjä lapsi määrittämään kaikkien mielipide. Oma mielipiteeni on että kukin syö mitä itse haluaa mutta aintasi sen saman mahdollisuuden kaikille myös sekäsyöjille
Jutussa oli yksi lihasta ja yksi kasviksista pitävä lapsi. Ja nyt täällä aikuiset ihmiset itkevät, miksi piti kaivaa esille kasviksista pitävä lapsi, sekä haukkuvat tätä lasta. Mihin on maailma mennyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vegaaniruokailun "isä" on kaupunginvaltuutettu LeoStranius (vihr.), toivoo, että kokeilua jatkettaisiin eli kaikista lapsista tehtäisiin kasvissyöjiä koska 2% lapsista tykkäsi syödä kasvisruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekasyöjä, tuo ruokavalioiden sorrettu heteromies! Pystyy syömään ihan kaikkea mutta silti on aina paha mieli ja jää nälkäiseksi.
Aikuisen ihmisen kuuluisi virallisten suositusten mukaan syödä 150 grammaa lihaa päivittäin ja väitän että te lihansyönnin puolustajat syötte enemmän. Ja jos lapset saavat kotona lihaa, miksi heidän kuuluisi saada sitä koulussakin? Moni lapsi ei saa kotona terveellistä kasvisruokaa, joten sitä kuuluisi tarjota koulussa. Kotona voi sitten tukkia suolistot raadoilla.