Kansainvälinen miestenpäivä
Tietääkö mammat, että tänään vietetään kansainvälistä miestenpäivää`? No varmaankaan ette, eikä mikään ihme, koska ei missään muuallakaan näytetä muistavan. Naistenpäivää kyllä hehkutetaan puoli viikkoa etukäteen. Imekää parsaa.
Kommentit (46)
Ihan itte naisetkin järkkää ne naistenpäivän jutut, mikäs miehiä estää? Miten haluaisitte että miestenpäivänä muistettais miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wikipedia kertoo että Kansainvälisen miestenpäivän päätavoitteet ovat myönteisten miesroolimallien edistäminen, miesten myönteisen panoksen juhlistaminen eri elämänalueilla, huomion kiinnittäminen miesten terveyteen ja miehiin kohdistuvaan syrjintään, sukupuolten välisten suhteiden ja tasa-arvon parantaminen sekä maailman tekeminen turvallisemmaksi.
Miten ap meni niin kuin omasta mielestä tämä aiotuksesi kannalta näiden asioiden edistäminen?
Naistenpäivän tarkoitus on edistää naisten oikeuksia. Miten tätä palvelee se, että työpaikalla esimies tuo naistyötekijöille kukkia? Mitään, edes tähän rinnastettavaa, ei kuitenkaan tapahdu miestenpäivänä.
Ei-Ap
Okei ollaan sitten kaikki keskustelematta siitä mikä miestenpäivän tarkoitus on ja niistä teemoista.
Tässä aplle (jos hän on mies) kukka 🌹
Nyt olen tehnyt osani miestenpäivästä ja saan sen unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet kokevat yhä sortoa ympäri maailman.
Siksi on tärkeää muistaa miesten asiaa tänä päivänä.
Oheisesta kartasta voi katsoa missäpäin maailmaa miesten asema on heikoin - mitä vihreämpi väri, sitä huonompi asema on:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/Nordic_Countries_gl…
Pystyisikö pelkän kuvan sijaan kertomaan niistä ongelmista joiden takia asema on heikompi ja mihin verrattuna se on.
No onhan vaikka Suomessa sellainen, että alle 30v mies ei saa normaalisti voimassaolevaa passia jos ei ole suorittanut asevelvollisuutta.
Huuh-huh, en edes tiennyt tuollaisesta ennenkuin kävin uusimassa passia (alkuperäinen hommattiin kun olin lapsi, niin en siitä kauheasti tiedä). Kysyttiin, että onko asevelvollisuus suoritettu ja se tarkastettiin jostain sotilaspiiristä!
Tuo on totta ja on kyllä todella pohjoiskoreaa. Ei moni tosiaan usko tuota, niin käsittämättömältä se tuntuu 2020-luvulla, saati että Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ainakaan kauhean montaa miestä, ketä suuremmin arvostaisin, niin ei syytä tuuletella. Isänpäivä oli viikko sitten ja ainoa mies jota oikeastaan arvostan onkin siinä. Mutta hei tsemppiä ghostailuun ja tunteiden sanoittamisen opetteluun.
Älä juokse niiden chadien perässä. "En juoksekaan, vaan ne tulee Tinderistä mun kotiin!"
Vierailija kirjoitti:
Te ootte niin huonoja järjestämään bileitä.
Nii, homot tekee tänkin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansainvälinen suihinottopäivä, muistakaan miestänne!
Heh heh, kuvitteletko olevasi nokkelakin? Ei, et ole. Et mielestäni. Se, että vietetään ja juhlistetaan miehiä pitäisi olla arvokas asia. Sinulle se meinaa alapääsi muistamista? Tyylikästä. Tai sitten ei.
Niinpä. Ei oo näille sankareille toivomaansa juhlaa luvassa vuoden päästäkään.
Juu ei, ei tuollaisille alapäänsa ohjattavana oleville. Minulla jos mies olis, niin juhlisin tätä päivää kokonaisuuden kautta, en vain yhden (fyysisen!)ominaisuuden. Vaakamambo ym. voisi kuulua tähän päivään, tai voisi olla kuulumatta. Miksi näin? Ei se päivää katso eikä tarvitse juhlapäivä olla tällaiselle toiminnalle. Ehkä toiset miehet (ja kyllä!) Osaavat ajatella toisellakin päällä asioita (:
Vierailija kirjoitti:
Kansainvälinen suihinottopäivä, muistakaan miestänne!
Tällaisten kommenttien vuoksi en viitsi hehkuttaa mitään miestenpäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet kokevat yhä sortoa ympäri maailman.
Siksi on tärkeää muistaa miesten asiaa tänä päivänä.
Oheisesta kartasta voi katsoa missäpäin maailmaa miesten asema on heikoin - mitä vihreämpi väri, sitä huonompi asema on:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/Nordic_Countries_gl…
Pystyisikö pelkän kuvan sijaan kertomaan niistä ongelmista joiden takia asema on heikompi ja mihin verrattuna se on.
No onhan vaikka Suomessa sellainen, että alle 30v mies ei saa normaalisti voimassaolevaa passia jos ei ole suorittanut asevelvollisuutta.
Huuh-huh, en edes tiennyt tuollaisesta ennenkuin kävin uusimassa passia (alkuperäinen hommattiin kun olin lapsi, niin en siitä kauheasti tiedä). Kysyttiin, että onko asevelvollisuus suoritettu ja se tarkastettiin jostain sotilaspiiristä!
Kiitoksia! Itsekään en tästä tiennyt. Ei kenkään pidä olla vain sukupuolensa takia sidottuna mihinkään reksiteriin joka saa määrittää hänen passinsa.
Kukaan nainen ei toivottanut minulle hyvää miestenpäivää. Työskentelen hoitoalalla. Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin, että haen loppukuun saikkua.
Tiesin kyllä että on miestenpäivä ja suututtaa todella paljon kun tänään ei ole naistenpäivä.
T:Voimaantuja
Vierailija kirjoitti:
Tiesin kyllä että on miestenpäivä ja suututtaa todella paljon kun tänään ei ole naistenpäivä.
T:Voimaantuja
Mistä ajattelit voimaantuloa? Minä-minä-minä ajattelustako? Paljon voimia sinne!!!!
Vierailija kirjoitti:
Kukaan nainen ei toivottanut minulle hyvää miestenpäivää. Työskentelen hoitoalalla. Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin, että haen loppukuun saikkua.
Just tuollaisia miehiä tekeekin mieli juhlistaa.
Vieläkään ei oöe hallituspuolueen puheenjohtajat Ohisaloa lukuunottamatta toivottaneet hyvää miestenpäivää. Pääministeri ja kaverinsa osoittavat olevansa avoimen miesvihamielisiä. Muistakaa miehet että demarit polkevat oikeuksianne. Ps ja Kokkarit ovat miesten puolella.
Vierailija kirjoitti:
Sattumoisin samalle päivälle osuu myös YK:n kansainvälinen käymäläpäivä. Erikoinen juttu! Kummassakin riittää siis juhlimisen aihetta.
Miehet pitäisi pakottaa syömään ihmisten ulosteet, niin vessoja ei enää tarvittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattumoisin samalle päivälle osuu myös YK:n kansainvälinen käymäläpäivä. Erikoinen juttu! Kummassakin riittää siis juhlimisen aihetta.
Miehet pitäisi pakottaa syömään ihmisten ulosteet, niin vessoja ei enää tarvittaisi.
Marin ja kumppanit varmaan tuota ajaa. Onhan tämä historian miesvastaisin hallitus ja tasa-arvo ottanut pakkia 100 vuotta taaksepäin miesten osalta.
Semikitkerät feministit "onnittelemassa" vastakkaista sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Marin ei onnitellut taaskaan miehiä Twitterissä? Viisikosta vain Ohisalo onnitteli. Pisteet Marialle👍
Vitttuakos se sun napaa kaivelee ketä Sanna onnittelee ja ketä ei? Hänen oma asiansa.
Ei kait suomilehmät mitään muista. Mutta kyllähän itketään naistenpäivän... Ja jos muistaa niin muistaminen on tyyliin sitä lähinnä loukkaavaa, ruokaa, läheisyyttä joku lahja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Marin ei onnitellut taaskaan miehiä Twitterissä? Viisikosta vain Ohisalo onnitteli. Pisteet Marialle👍
Vitttuakos se sun napaa kaivelee ketä Sanna onnittelee ja ketä ei? Hänen oma asiansa.
Ei kannattaisi Sannukan valehdella kannattavansa tasa-arvoa. Kihottaako totuus feministejä?