Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko miehet koskaan kateellisia toisilleen? Millaista on miesten välinen kateus?

Vierailija
19.11.2021 |

Onko se enemmän naisten välinen ominaisuus? Jotkut miehet ainakin tuntuvat loputtomiin jauhavan toisten miesten koulutuksesta ja johtajista.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on naisten välinen solidaarisuus?

Olen nyt seurannut mieheni ja veljeni ystäväporukoita vuosien ajan. Olen niin kateellinen siitä yhteishengestä ja tuesta, jota miesten välillä on. Miesporukassa kaveria ei jätetä, pidetää yhdessä kivaa ja ollaan aina kaverien puolella. Kaikissa nais- ja tyttöporukoissa jotka tiedän, puukotetaan selkään, kiusataan ja ilkeillään. Ihan kokoajan on jotain draamaa menossa.

Vierailija
82/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä saavutuksista huomaa kateutta, ominaisuudet joihin ei voi vaikuttaa ei aiheuta kateutta ainakaan meillä päin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat ihmisiä, ja heillä on kaikki samat tunteet kuin naisillakin.

Miehet on ihmisiä, mutta biologisesti erilaisia kuin naiset. Ensinnäkin miehet ovat paljon heterogeenisempiä kuin naiset, jotka ovat puolestaan huomattavasti homogeenisempiä kokonaisolemukseltaan kuin miehet.  

Freudin lanseeramana peniskateus on naisellinen ominaisuus.

Apua nyt lensi kanvit rinnuksille ja läppärille! :D :D Tuo viimeinen lause!!!! :D :D

Herrajumala kuinka olenkaan kateellinen kun ei ole sellaista söpöä pikku prinssinnakkia haarojen välissä :D :D  Hirveetä jos olisikin oikeasti!!

Mutta mitä tuohon kateuteen tulee, se liittyy miehillä hyvin usein siihen että kadehditaan "toisen naista" ikäänkuin nainen olisi jokin esine. Hyvin hyvin usein myös näkee katkeraa kirjoittelua miehiltä kun joku "ruma lihava" julkkis on iskenyt sen ja sen missin tai mallin. Ai että se kirvelee!

Kadehditaan myös toisen autoa jos se kalliimpi ja uudempi, se  pitää mollata heti eikä itse IKINÄ hulittaisi tuota!

Kyllä peniskateus on ihan tunnustettu psykologinen termi. Peniskateudesta se feminismikin on sikiännyt. 

Peniskateus on käsitteenä jotenkin todella miehinen, se kertoo siitä mitä mies ajattelisi jos hän huomaisi, että hänellä ei ole penistä mutta hänen kavereillaan on. Naisena en osaa samaistua tuolla tavalla miehiin, tai kuvitella minkälaista olisi jos minulla olisi penis. Mitä minä edes tekisin sillä, ei minulla ole mitään halua penetroida ketään?

”Tyttö tulee panneeksi merkille veljensä tai kanssaan leikkivän pojan silmäänpistävän, suureksi pyrkivän peniksen, oivaltaa sen heti oman pienen ja piilevän elimensä vastineeksi ja lankeaa siitä hetkestä peniskateuden pauloihin. – – Hänen mielipiteensä ja päätöksensä on samassa selvä: hän on nähnyt sen, hänellä ei ole sitä, hän tahtoo sen.”

Oikeasti, ei kukaan nainen ajattele noin, Freud kuvaa nimenomaan miesten ajattelua.

Miksi ihmeessä kuvittelet, että miehet ajattelevat noin? Ei kukaan ajattele, ei nainen eikä mies. Freudhan oli muutenkin aivan sekaisin.

Siis tarkoitan, että Freud tuntuu kuvitelleen mitä hän itse tuntisi jos hän huomaisi, että pojilla on pippeli mutta hänellä itsellään ei. Hän ei pystynyt kuvittelemaan, että ei naiset kilpaile miesten kanssa samoista asioista (ainakaan tässä asiassa), ja ei naiset kaipaa itselleen penistä yhtään sen enempää kuin miehet kaipaavat itselleen naisellisia rintoja. Nainen voi olla toiselle naiselle kateellinen rinnoista, ja mies voi olla toiselle miehelle kateellinen peniksestä, mutta sukupuolet harvemmin kadehtivat toisiaan kuten Freud oletti.

Freudilla itsellään oli joku aivan sairas pakkomielle pippeleihin. Esimerkiksi hänen höpinänsä oidipaalikriisistä, jossa poika haluaa syrjäyttää isänsä ja panna äitiään, ja lopulta päätyy pelkäämään että isä tajuaa tämän ja haluaa kastroida pojan, on aika trippailevaa settiä. Ei kai kukaan kuvittele, että ihmiset oikeasti ajattelisivat tai tuntisivat noin?

Toki, en kommentillani tarkoittanut että miehet näin yleensä ajattelisivat kuin Freud, hänellä oli vaikka millä mitalla todella erikoisia ajatuksia. Tarkoitin vain ja ainoastaan sitä, että jos joku ylipäätään peniksiä kadehtii niin se on kyllä toinen mies (en silti väitä että tämä on yleistä). Nainen ei halua itselleen kikkeliä yhtään sen enempää kuin mies haluaa itselleen tissit. 

Vierailija
84/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on ihmisiä, mutta biologisesti erilaisia kuin naiset. Ensinnäkin miehet ovat paljon heterogeenisempiä kuin naiset, jotka ovat puolestaan huomattavasti homogeenisempiä kokonaisolemukseltaan kuin miehet.  

Apua nyt lensi kanvit rinnuksille ja läppärille! :D :D Tuo viimeinen lause!!!! :D :D

Herrajumala kuinka olenkaan kateellinen kun ei ole sellaista söpöä pikku prinssinnakkia haarojen välissä :D :D  Hirveetä jos olisikin oikeasti!!

Mutta mitä tuohon kateuteen tulee, se liittyy miehillä hyvin usein siihen että kadehditaan "toisen naista" ikäänkuin nainen olisi jokin esine. Hyvin hyvin usein myös näkee katkeraa kirjoittelua miehiltä kun joku "ruma lihava" julkkis on iskenyt sen ja sen missin tai mallin. Ai että se kirvelee!

Kadehditaan myös toisen autoa jos se kalliimpi ja uudempi, se  pitää mollata heti eikä itse IKINÄ hulittaisi tuota!

Kyllä peniskateus on ihan tunnustettu psykologinen termi. Peniskateudesta se feminismikin on sikiännyt. 

Peniskateus on käsitteenä jotenkin todella miehinen, se kertoo siitä mitä mies ajattelisi jos hän huomaisi, että hänellä ei ole penistä mutta hänen kavereillaan on. Naisena en osaa samaistua tuolla tavalla miehiin, tai kuvitella minkälaista olisi jos minulla olisi penis. Mitä minä edes tekisin sillä, ei minulla ole mitään halua penetroida ketään?

”Tyttö tulee panneeksi merkille veljensä tai kanssaan leikkivän pojan silmäänpistävän, suureksi pyrkivän peniksen, oivaltaa sen heti oman pienen ja piilevän elimensä vastineeksi ja lankeaa siitä hetkestä peniskateuden pauloihin. – – Hänen mielipiteensä ja päätöksensä on samassa selvä: hän on nähnyt sen, hänellä ei ole sitä, hän tahtoo sen.”

Oikeasti, ei kukaan nainen ajattele noin, Freud kuvaa nimenomaan miesten ajattelua.

Miksi ihmeessä kuvittelet, että miehet ajattelevat noin? Ei kukaan ajattele, ei nainen eikä mies. Freudhan oli muutenkin aivan sekaisin.

Siis tarkoitan, että Freud tuntuu kuvitelleen mitä hän itse tuntisi jos hän huomaisi, että pojilla on pippeli mutta hänellä itsellään ei. Hän ei pystynyt kuvittelemaan, että ei naiset kilpaile miesten kanssa samoista asioista (ainakaan tässä asiassa), ja ei naiset kaipaa itselleen penistä yhtään sen enempää kuin miehet kaipaavat itselleen naisellisia rintoja. Nainen voi olla toiselle naiselle kateellinen rinnoista, ja mies voi olla toiselle miehelle kateellinen peniksestä, mutta sukupuolet harvemmin kadehtivat toisiaan kuten Freud oletti.

Freudilla itsellään oli joku aivan sairas pakkomielle pippeleihin. Esimerkiksi hänen höpinänsä oidipaalikriisistä, jossa poika haluaa syrjäyttää isänsä ja panna äitiään, ja lopulta päätyy pelkäämään että isä tajuaa tämän ja haluaa kastroida pojan, on aika trippailevaa settiä. Ei kai kukaan kuvittele, että ihmiset oikeasti ajattelisivat tai tuntisivat noin?

Hän kuvaili näköjään omia pimeitä fantasioitaan ja kuvitteli muillakin olevan ihan samanlaisia.

Vierailija
85/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisuus on ehkä väärä sana. Samaan pyrkiviä kyllä on. Miehet esimerkiksi puhuvat yllättävän vähän naisistaan tapaamisissaan ja sitä vähemmän, mitä julkisempi tai yleisesti halutumpi nainen on. Jostain julkkisnaisista et saa mitään tietoa miesten tapaamisista, puheenaiheet on ihan muualla. Ja miksei olisi.

Vierailija
86/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kateudet:

1. Naapurin auto

2. Naapurin kaunis nuori vaimo

3. Naapurin lompakko

4. Naapurin iso kyrrpä

Vierailija
87/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri on kateellinen mun vaimosta. Oikeasti huvittaa että siellä se miettii, Pekka se taas pääsee tänä iltana naimaan sitä kaunista Marjattaa.

Vierailija
88/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä mies on monesti kateellinen toisen miehen yleiselle miehekkyydelle, kullin koolle, sosiaalisille taidoille, palkalle, hienolle kodille ja autolle, mutta etenkin toisen perhe-elämälle. Nuorena sinkkuna korostuu tuo miehekkyys ja raha.

Vierailija
89/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ylipäätään on kilpailuhenkisiä. Enemmän tai vähemmän. Kaikki kilpailevat oman viiteryhmänsä sisällä, vertailevat itseään muihin, haluavat vakiinnuttaa asemansa porukassa jne. Tuo asetelma tuo väkisinkin kateutta eri tilanteissa. Joillain kateuteen on enemmän syytä kuin toisilla.

Vai kuinka moni on nähnyt vain 100% sopuisia ja ristiriidattomia ihmisryhmiä?

Vierailija
90/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kateus ilmenee joko yleisenä v***uiluna tai hienovaraisemmin siten että tämä kateuden kohde pyritään esittämään ikävässä valossa.

Miehet tuntuvat kadehtivsn ihan ihme juttuja, esim. töihin ja palkkaan liittyviä. Sen kun vaan menisi ja tekisi perässä mutta ei.

Vierailija
91/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorma

Irmeli

Audi

Järjestys vaihtelee

Vierailija
92/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla kateellinen sellaisesta, jota ei rahalla saa.

Esimerkiksi hyvät käden taidot, tai jonkin soittimen taidokas soittaminen. 

M.55

Vierailija
93/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat muuten yllättävän kateellisia toisten miesten ulkonäöstä. Esimerkiksi silloin, jos joku on niin hyvän näköinen, että saa naisten huomion, vaikka on ihan täysi toteemi. Kaikista viittuuntuneimpia on keskivertoa paremman näköiset miehet, jotka ovat kyllä ihan menestyneitä naisasioissa, mutta joutuvat tekemään paljon töitä sen eteen.

Vierailija
94/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ne. Lähinnä katkeria kommentteja rivien välistä.

Kateuden aiheet lähinnä uralla menestykseen liittyviä. Sillä selitetään sitten kaunis vaimo jne. Vaimohan ei tietenkään voi olla se tienaava yksilö - eihän?

On ne... kukapa ei olisi kateellinen femspeinaavalle palstanartulle.

Vierailija
95/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on provo.

Kateus on nimenomaan miehille tyypillinen ominaisuus. Miehet ovat paljon kateellisempia kuin naiset. Tämän tietää jokainen, joka on ollut miesten kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
96/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on provo.

Kateus on nimenomaan miehille tyypillinen ominaisuus. Miehet ovat paljon kateellisempia kuin naiset. Tämän tietää jokainen, joka on ollut miesten kanssa missään tekemisissä.

No niin. Sieltä se totuus paljastuikin....

Vierailija
97/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kateellinen keskipituisille/pitkille ja komeille miehille, koska olen itse lyhyt ja ruma. Henkisille ominaisuuksille en juurikaan ole kade, koska niitä voin itse kehittää tiettyyn pisteeseen asti.

Pituus saattaa olla miehillä yksi "kateuden" aihe. Muistan, kun ex kerran toivoi olevansa puoli metriä pidempi, en silloin kiinnittänyt huomiota, mutta myöhemmin muistin asian ja mietin, että miksi ihmeessä haluaisi olla yli 220cm pitkä, kun koripallo ei ollut juttu iänkään puolesta enää silloin.

Yleisesti ottaen en usko, että miehet ovat niin kateellisia toisilleen kuin naiset. Toki niin miehissä kuin naisissakin löytyy niitä, jotka ovat kateellisia ja niitä jotka eivät ole.

Vierailija
98/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on paljon monimutkaisempi. Oikeasti asia on toisinpäin alun perin. Kannattaa muistaa, että tuo termi on miehen keksintöä. Vain mies voisi keksiä jotain tuollaista. Tuon ajatuksen syöttäminen naisille on tietyllä tapaa vahingollista, joskin naisillekin voi olla hyödyllistä lähteä miehisessä maailmassa kompensoimaan ”puutettaan” esim. kehittämällä kunnon uran ja saavuttamalla asemaa. Oikeasti naisilta ei kuitenkaan puutu mitään, ja siksi miesten voi olla vaikea ymmärtää, mikä naisia vaivaa. Järkevämpi tapa yrittää sanoittaa asiaa voisi olla vaikka yksinäisyys ja perheen kaipuu, jatkuva vähättely, seksuaalisen väkivallan uhriksi joutuminen, surkea palkka, lait, jotka ovat aina miesten puolella jne. Mutta tosiaan ainoastaan mies rupeaisi tarjoamaan tuota selitystä, vaikka se jollain alitajunnan symbolisella tasolla olisikin totta.

Vierailija
99/101 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
100/101 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait tämän voi kateudeksi laskea.

Olen itse kolmissakymmenissä ja minulla on hyvä nelikymppinen työkaveri, mies. Mielenkiinnon aiheet menee yhteen, samanlainen huumori jne.

Erotuksena se, että hän on komea, perheellinen ja eloisan nuoruuden elänyt tarinoidensa perusteella ja kaikin puolin mukava henkilö. Itse olen hädin tuskin järjissäni pysyvä, mt-ongelmainen, perusluonteeltani kylmä yksin elävä ikisinkku.

Kyllä se välillä kirpaisee jos hän kertoo ihan perusarjestaan - lapset kasvaa, tehtiin tuota ja tapahtui näin ja noin jne. Tietäen, että itse en tuota koskaan koe. Tietäen, että yksin saa taas mennä nukkumaan ja sylissäni ei tule muuta olemaan kuin pehmolelu.

Joo, tiedetään, vinkumiselta ja itsesääliltä kuulostaa, mutta kun ei ole mikään auttanut niin apeaksi vetää.