Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko miehet koskaan kateellisia toisilleen? Millaista on miesten välinen kateus?

Vierailija
19.11.2021 |

Onko se enemmän naisten välinen ominaisuus? Jotkut miehet ainakin tuntuvat loputtomiin jauhavan toisten miesten koulutuksesta ja johtajista.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne miehet naisista ole kateellisia toisilleen.

Ovat aivan eri juttuja joista muita miehiä kadehtiaan.  Ura, parempi palkka. paremmat tulokset kuin itsella monissa asioissa, urheilusuoritukset, kunto, jaksaminen, auto, vene, kesämökki, asunto, talo.

Yliopistoissa, sairaloissa, myyntipuolella on helvetillinen määrä kateutta ja selkään puukottamista toisia kohtaan.

Ei tämä ole mun mielestä kateutta vaan sellaista arvostusta, jos saavutukset on itse hankittuja eikä mitään naamalotossa voittamista.

”Naamalotossa voittamista”? 😂

Tässä yksi kateuden muoto.

Niin? Kommentoin edellisen kirjoittajan esimerkkejä. Hyvä kunto saa muilta miehiltä arvostusta, koska sen eteen on tullut tehtyä töitä. Sama juttu koulutuksen ja statuksen suhteen. Poikkeuksia tietysti löytyy.

Vierailija
62/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kateellinen keskipituisille/pitkille ja komeille miehille, koska olen itse lyhyt ja ruma. Henkisille ominaisuuksille en juurikaan ole kade, koska niitä voin itse kehittää tiettyyn pisteeseen asti.

Sama. Lyhyys on aivan hirveä taakka ja trategia miehelle. Täyttä elämän ja vlimavarojen tuhlausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillukateus on yksi. Paljon naisia kattavalle miehelle ollaan kateellisia.

Vierailija
64/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kateellinen keskipituisille/pitkille ja komeille miehille, koska olen itse lyhyt ja ruma. Henkisille ominaisuuksille en juurikaan ole kade, koska niitä voin itse kehittää tiettyyn pisteeseen asti.

Sama. Lyhyys on aivan hirveä taakka ja trategia miehelle. Täyttä elämän ja vlimavarojen tuhlausta.

Lasketaanko 170 ja vähän päälle lyhyeksi? Minusta se on täysin hyvä pituus

T. nainen

Vierailija
65/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä taas mammoja kiukuttaa.

Ei ole mitään syytä olettaa, että miehet olisivat tässäkään suhteessa erilaisia kuin naiset, mutta silti ketju täyttyy siitä, kun mammat selittävät toisilleen ilman minkäänlaista todistusaineistoa, kuinka miehet sitä ja tätä. Niin kuin joka ikinen ketju tällä palstalla.

Vierailija
66/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ammateista olette miehet kateellisia?

Vierailija
67/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä sanoisin että en ole ikinä ollut kateellinen toiselle miehelle, mutta olen vain iloinen että menee hyvin. En kuitenkaan ihaile, koska se ei välttämättä ole minun tavoite saavuttaa kaikkea, vaan katsoa miten asiat menee.

Vierailija
68/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistimiehet ovat erittäin kateellisia jos he huomaavat jonkun olevan itseään älykkäämpi.

Vierailija
69/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peniskateus ei vaivaa naisia vaan miehiä.

Vierailija
70/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistimiehet ovat erittäin kateellisia jos he huomaavat jonkun olevan itseään älykkäämpi.

Näille miehille on hauska vihjata toisen miehen suuremmasta älykkyydestä.

Vierailija
71/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat ihmisiä, ja heillä on kaikki samat tunteet kuin naisillakin.

Miehet on ihmisiä, mutta biologisesti erilaisia kuin naiset. Ensinnäkin miehet ovat paljon heterogeenisempiä kuin naiset, jotka ovat puolestaan huomattavasti homogeenisempiä kokonaisolemukseltaan kuin miehet.  

Freudin lanseeramana peniskateus on naisellinen ominaisuus.

Apua nyt lensi kanvit rinnuksille ja läppärille! :D :D Tuo viimeinen lause!!!! :D :D

Herrajumala kuinka olenkaan kateellinen kun ei ole sellaista söpöä pikku prinssinnakkia haarojen välissä :D :D  Hirveetä jos olisikin oikeasti!!

Mutta mitä tuohon kateuteen tulee, se liittyy miehillä hyvin usein siihen että kadehditaan "toisen naista" ikäänkuin nainen olisi jokin esine. Hyvin hyvin usein myös näkee katkeraa kirjoittelua miehiltä kun joku "ruma lihava" julkkis on iskenyt sen ja sen missin tai mallin. Ai että se kirvelee!

Kadehditaan myös toisen autoa jos se kalliimpi ja uudempi, se  pitää mollata heti eikä itse IKINÄ hulittaisi tuota!

Kyllä peniskateus on ihan tunnustettu psykologinen termi. Peniskateudesta se feminismikin on sikiännyt. 

Peniskateus on käsitteenä jotenkin todella miehinen, se kertoo siitä mitä mies ajattelisi jos hän huomaisi, että hänellä ei ole penistä mutta hänen kavereillaan on. Naisena en osaa samaistua tuolla tavalla miehiin, tai kuvitella minkälaista olisi jos minulla olisi penis. Mitä minä edes tekisin sillä, ei minulla ole mitään halua penetroida ketään?

”Tyttö tulee panneeksi merkille veljensä tai kanssaan leikkivän pojan silmäänpistävän, suureksi pyrkivän peniksen, oivaltaa sen heti oman pienen ja piilevän elimensä vastineeksi ja lankeaa siitä hetkestä peniskateuden pauloihin. – – Hänen mielipiteensä ja päätöksensä on samassa selvä: hän on nähnyt sen, hänellä ei ole sitä, hän tahtoo sen.”

Oikeasti, ei kukaan nainen ajattele noin, Freud kuvaa nimenomaan miesten ajattelua.

Vierailija
72/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on ihmisiä, mutta biologisesti erilaisia kuin naiset. Ensinnäkin miehet ovat paljon heterogeenisempiä kuin naiset, jotka ovat puolestaan huomattavasti homogeenisempiä kokonaisolemukseltaan kuin miehet.  

Apua nyt lensi kanvit rinnuksille ja läppärille! :D :D Tuo viimeinen lause!!!! :D :D

Herrajumala kuinka olenkaan kateellinen kun ei ole sellaista söpöä pikku prinssinnakkia haarojen välissä :D :D  Hirveetä jos olisikin oikeasti!!

Mutta mitä tuohon kateuteen tulee, se liittyy miehillä hyvin usein siihen että kadehditaan "toisen naista" ikäänkuin nainen olisi jokin esine. Hyvin hyvin usein myös näkee katkeraa kirjoittelua miehiltä kun joku "ruma lihava" julkkis on iskenyt sen ja sen missin tai mallin. Ai että se kirvelee!

Kadehditaan myös toisen autoa jos se kalliimpi ja uudempi, se  pitää mollata heti eikä itse IKINÄ hulittaisi tuota!

Kyllä peniskateus on ihan tunnustettu psykologinen termi. Peniskateudesta se feminismikin on sikiännyt. 

Peniskateus on käsitteenä jotenkin todella miehinen, se kertoo siitä mitä mies ajattelisi jos hän huomaisi, että hänellä ei ole penistä mutta hänen kavereillaan on. Naisena en osaa samaistua tuolla tavalla miehiin, tai kuvitella minkälaista olisi jos minulla olisi penis. Mitä minä edes tekisin sillä, ei minulla ole mitään halua penetroida ketään?

”Tyttö tulee panneeksi merkille veljensä tai kanssaan leikkivän pojan silmäänpistävän, suureksi pyrkivän peniksen, oivaltaa sen heti oman pienen ja piilevän elimensä vastineeksi ja lankeaa siitä hetkestä peniskateuden pauloihin. – – Hänen mielipiteensä ja päätöksensä on samassa selvä: hän on nähnyt sen, hänellä ei ole sitä, hän tahtoo sen.”

Oikeasti, ei kukaan nainen ajattele noin, Freud kuvaa nimenomaan miesten ajattelua.

Miksi ihmeessä kuvittelet, että miehet ajattelevat noin? Ei kukaan ajattele, ei nainen eikä mies. Freudhan oli muutenkin aivan sekaisin.

Vierailija
73/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joidenkin naismenestys olisi kiva olla itsellänikin, mutta ei sitä tai muutakaan osaa sillen kadehtia, kun ollaan kuitenkin eri yksilöitä. Olen kiinostunut muiden elämästä, mutta en oikein osaa verrata sitä kateuden tasolla omaani. Olen ok tuloinen tylsä mies, joka elää omaa tylsää introverttiä elämäänsä.

Vierailija
74/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merikapteenin ammatista.

T. IT-nörtti

Vierailija
75/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kuvittelet, että miehet ajattelevat noin? Ei kukaan ajattele, ei nainen eikä mies. Freudhan oli muutenkin aivan sekaisin.

Siis tarkoitan, että Freud tuntuu kuvitelleen mitä hän itse tuntisi jos hän huomaisi, että pojilla on pippeli mutta hänellä itsellään ei. Hän ei pystynyt kuvittelemaan, että ei naiset kilpaile miesten kanssa samoista asioista (ainakaan tässä asiassa), ja ei naiset kaipaa itselleen penistä yhtään sen enempää kuin miehet kaipaavat itselleen naisellisia rintoja. Nainen voi olla toiselle naiselle kateellinen rinnoista, ja mies voi olla toiselle miehelle kateellinen peniksestä, mutta sukupuolet harvemmin kadehtivat toisiaan kuten Freud oletti.

Vierailija
76/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merikapteenin ammatista.

T. IT-nörtti

Mikäs syy?

Kiinnostaa sikäli, kun itse aloitin 20 vuotta sitten IT-hommat, niin ensimmäisessä firmassa, johon menin, niin henkilö jonka piti minua perehdyttää, ilmoitti lopettavansa IT-hommat ja lähtevänsä merikarhuksi jollekin laivalle.

Vierailija
77/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassa kerran mietittiin että kenellä on isoin. Nylkytettiin ne juhlakuntoon ja vertailtiin ja miekkailtiin. Se joka pystyi pitämään kiuaskiven nupin päällä pisimpää voitti.

Vierailija
78/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoitan, että Freud tuntuu kuvitelleen mitä hän itse tuntisi jos hän huomaisi, että pojilla on pippeli mutta hänellä itsellään ei. Hän ei pystynyt kuvittelemaan, että ei naiset kilpaile miesten kanssa samoista asioista (ainakaan tässä asiassa), ja ei naiset kaipaa itselleen penistä yhtään sen enempää kuin miehet kaipaavat itselleen naisellisia rintoja. Nainen voi olla toiselle naiselle kateellinen rinnoista, ja mies voi olla toiselle miehelle kateellinen peniksestä, mutta sukupuolet harvemmin kadehtivat toisiaan kuten Freud oletti.

Freudilla itsellään oli joku aivan sairas pakkomielle pippeleihin. Esimerkiksi hänen höpinänsä oidipaalikriisistä, jossa poika haluaa syrjäyttää isänsä ja panna äitiään, ja lopulta päätyy pelkäämään että isä tajuaa tämän ja haluaa kastroida pojan, on aika trippailevaa settiä. Ei kai kukaan kuvittele, että ihmiset oikeasti ajattelisivat tai tuntisivat noin?

Vierailija
79/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kateellinen eräälle kaverilleni, mutta ei sitä ikinä voi kertoa. Häntä on siunattu karismalla sekä ulkonäöllä, ja esimerkiksi exäni tunnusti erotessa että oli aina pitänyt enemmän hänestä kuin minusta jne. Silloin mietin tosissaan kaulakiikkuun hyppäämistä. Hänellä tuntuu aina käyvän uskomattoman hyvä tuuri joka asiassa, on esimerkiksi saanut todella hyvän työpaikan sillä että on sattunut panemaan oikeaa yhden illan juttua. Rahapeleissä hänellä on aina uskomaton tuuri ja naisten suhteen suunnilleen päättää vain kenet sattuu haluamaan. 

Kyllähän sitä miettii että miksi vitussa itse on edes syntynyt, etenkin kun huomaa ettei kyseinen tyyppi edes tajua miten hyvät kortit on saanut. 

t. 22v mies

Olette vielä hyvin nuoria. Hänellä voi olla edessään vaikka minkälaisia vastoinkäymisiä ja sinulla puolestaan onnenkantamoisia. Yleensä elämä kurittaa kaikkia, jossain vaiheessa

Vierailija
80/101 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan sanontakin että pillukateus on se kamalin kaikista, elikkä jos kaveri kaataa naisia kuin heinää, tai onnistuu saalistamaan oikein kuuman mimmin itselleen, niin se saattaa vähän koiraista vaikkei sitä itselleen haluakkaan myöntää.