Argh, mitä vaatteita karsin matkalaukustani?
Luulen, että olen intoutunut, jälleen kerran, kasaamaan liikaa vvatteita mukaani...tosin en kyllä paikan päältä varmastikaan osta mitään vaatetta, kork jotkut rennot kengät tms..
Mutta siis sängyn päällä odottaa pakkaamista nyt 8 erilaista "ranta"vaatetta eli tunikatyyppisiä yläosia parilla eri värillä ja läpikuultavan ohuena että paksummalla kankaalla., en tiedä mitä niistä haluaisin poiskan jättää...Sitten olisi 1 farkkusortsit ja polvimittaisia hameita 4kpl+farkkuhame. T-paitoja 6kpl ja siisitimpiä puseroita 4kpl.
Ekan vkon lopussa vois pestä satsin pyykkiäkin, pesulapalvelut on mutta...
Kommentit (10)
Oletko se sama joka jo aiemmin kyseli pakkausneuvoja tropiikkiin lähtiessään?
Poista vaatteista kaikki, joita et ole juuri kotona käyttänyt. Varmuuden vuoksi mukaan otetut vaattet jää käyttämättä.
Mulla lähtee yleensä tropiikin reissuille 4 lyhythihaista yläosaa, kahdet shortsit tai hame + shortsit. Pitkät housut ja pitkahihainen paita kulkee päällä lennolla, ja lähden jo suomesta sandaalit jalassa, eli kenkiä ei tarvitse pakata mukaan. Näin olen pärjännyt kuukaudenkin reppureissun, kiikutan heti vaatteita pesulaan jos pysähdyn johonkin kaupunkiin vähintään kolmeksi päiväksi.
Hei 5, neuvosi ei ole erityisen hyvä koska enhän minä kotona ns rantavaatteita ja nyt talvella lyhyitä hameitakaan käytä. Ts silloin jäisi kaikki kotiin.
Kengät on toinen "ongelma", olen kenkäfriikki ja nyt karsinut kenkäni 4 pariin eli 2 eri väriset-ja laiset rantaläpsyt, 1 korolliset sandaalit ja 1 ballerinat. Mietin jättäiskö noi baltsut pois, mutta sitten ei ole kyllä yksiäkään ns siistimpiä kenkiä mukana..
ap
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:01"]
Mulla lähtee yleensä tropiikin reissuille 4 lyhythihaista yläosaa, kahdet shortsit tai hame + shortsit. Pitkät housut ja pitkahihainen paita kulkee päällä lennolla, ja lähden jo suomesta sandaalit jalassa, eli kenkiä ei tarvitse pakata mukaan. Näin olen pärjännyt kuukaudenkin reppureissun, kiikutan heti vaatteita pesulaan jos pysähdyn johonkin kaupunkiin vähintään kolmeksi päiväksi.
Eikö sulla ole päiviksi eri yläosaa kuin illoiksi? muistan viimereissusta kys maahan että hikoilin kuin pieni possu ja se vaate mikä oli aamulla laitettu päälle oli ihan nihkeä ja hikimärkä jo puoliltapäivin. Kosteus% 60 ja +32 asteen helle teki sen.
ap
[/quote]
Eihän tossa nyt ole mitenkään liikaa vaatetta, jos jostain pitää luopua niin pari rantatunikaa pois. Mulla on yleensäpaljon vaatetta mutta vaan pari "rantavaatetta", bikineissä siellä rannalla ollaan :)
puolet vaatteista pois! Mulla oli just 11 päivän kaupunkilomalla 30 asteen helteessä matkalaukullinen vaattetta mukana; käyttöä oli kaksille shortseille / hameelle ja farkkuhameelle ja noin kahdeksalle paidalle. Osan paidoista meni päivän, osa kaksi. Joinain päivinä oli eri paita päivällä ja eri illalla, jos tarvitsi "siistimpää".
Ja jos vietätte paljon aikaa rannalla / altaalla, niin vaatetarve on huomattavasti vähäisempi. Thaimaassa viikon lomalla ei tarvittu oikeastaan kuin kahdet shortit / hame ja ehkä neljä paitaa :)
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:01"]
Eikö sulla ole päiviksi eri yläosaa kuin illoiksi? muistan viimereissusta kys maahan että hikoilin kuin pieni possu ja se vaate mikä oli aamulla laitettu päälle oli ihan nihkeä ja hikimärkä jo puoliltapäivin. Kosteus% 60 ja +32 asteen helle teki sen.
ap
[/quote]
[/quote]
Yläosista on yksi siistimpi paita iltamenoihin. En tosin ole kovinkaan aktiivinen iltamenijä, käyn ehkä kerran baarissa per reissu, oli sitten kyseessä viikon tai kuukauden loma. "Päiväpaitaa" pidän pari päivää kerrallaan, kun ei toi hiki haise ollenkaan tropiikissa, riittää kun antaa paidan kuivua. Tykkään ns. intianpuuvilla paidoista, jotka kuivuvat nopeasti. Samaten kun paita on tarpeeksi löysä, sellainen tunikamainen, ei haju pinty niin nopeasti kuin tiukkoihin paitoihin.
Mutta kukin matkustaa tavallaan. Mulla on pinttyneenä tapana matkustaa mahdollisimman kevyesti, pelkällä käsimatkatavaralla ja tosiaankin pesettää vaatteita aina kun mahdollista.
Olet viikon matkalla? 2 tunikaa, 2 teepaitaa, yhdet shortsit, yksi hame, 1-2 siistiä paitaa. Itse ottaisin vielä jonkun siistin mutta rennon mekon, sillä voi mennä kaupingille, syömään jne.