Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luonnontieteisiin liittyviä amisaloja? :)

Vierailija
09.02.2015 |

Heii, olen siis ysiluokkalainen tyttö ja yhteishaku lähestyy, eikä minulla ole mitään tietoa minne haen :(

Minua kiinnostaa eniten ja vahvoja aineitani on matikka, fysiikka ja kemia, ja olisi mukavaa jos löytyisi niihin liittyvä ala :) olisi plussaa jos siihen työhönkin mihin sitten valmistuu liittyisi jotenkin matematiikkaa yms. 

Keskiarvoni on tällä hetkellä 8,4 eli ihan suosituimpiin paikkoihin en ehkä pääse, matikka, fyssa ja kemia on kuitenkin 10 ja bilsa 8 (yritän kuitenkin nostaa) 

Haluan amikseen sillä jotkin aineet kuten kielet, äidinkieli ja taideaineet tuottavat jo nyt täällä peruskoulussa mulle tosi paljon vaikeuksia :( 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Sinuna menisin lukioon ja ottaisin pitkän matikan, fysiikan ja kemian. Lukion aikana voit miettiä, kiinnostavatko nuo aineet sinua niin paljon, että mahdollisesti haluaisit opiskella jotain niistä korkeakoulussa. Jos olet kiinnostunut lääketieteestä, ota lisäksi myös biologia.

Vierailija
22/34 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:38"]Minäkin sanoisin, että hae lukioon ja siitä yliopistoon. Itse olen myös äkyttömän kiinnostunut erityisesti fysiikasta ja tähtitieteestä. En vain nuorempana tajunnut hakea lukioon vaan menin amikseen alalle joka ei kiinnosta pätkääkään. Nyt kaduttaa, eikä varaa ole opiskella yhtään enempää.
[/quote]

Tai ammattikorkeaan. Lukion jälkeen on paljon enemmän vaihtoehtoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laborantti mutta työllisyys valitettavasti on vähän mitä on... 

Vierailija
24/34 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköalalla on oikeasti hytyä jos osaa laskea. Jos amis sujuu hyvin, niin siitä on helppo jatkaa insinööriksi.

Laborantti voisi olla toinen koulutus joka vosi sopia.

Vierailija
25/34 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:33"]

Jos et tiedä niin lukioon. Se meneekin sit hankalaksi jos opiskelee amiksessa ammatin, josta ei ole varma. Samalla varmistuu onko oikeasti rahkeita luonnontieteelliselle alalle. Ei peruskoulun jutut sitä hyvin kerro

[/quote]

Paitsi jos lukio ei sitten sujukkaan kovin hyvin, niin ei pääse mihinkään jatko-opiskelemaan ja pelkillä lukipapereilla pärjää ehkä just ja just pelkän peruskoulun käynneille.

Vierailija
26/34 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 11:50"]

Heii, olen siis ysiluokkalainen tyttö ja yhteishaku lähestyy, eikä minulla ole mitään tietoa minne haen :(

Minua kiinnostaa eniten ja vahvoja aineitani on matikka, fysiikka ja kemia, ja olisi mukavaa jos löytyisi niihin liittyvä ala :) olisi plussaa jos siihen työhönkin mihin sitten valmistuu liittyisi jotenkin matematiikkaa yms. 

Keskiarvoni on tällä hetkellä 8,4 eli ihan suosituimpiin paikkoihin en ehkä pääse, matikka, fyssa ja kemia on kuitenkin 10 ja bilsa 8 (yritän kuitenkin nostaa) 

Haluan amikseen sillä jotkin aineet kuten kielet, äidinkieli ja taideaineet tuottavat jo nyt täällä peruskoulussa mulle tosi paljon vaikeuksia :( 

[/quote]Monta kymppiä, eikä silti tuon parempi keskiarvo? ilmiesesti on sitten myös heikkoja aineita? Lukioon ei kannata mennä jos ei ole kova lukemaan, eikä varsinkaan jos on vaikeaa kielten kanssa.

t. yksi joka keskeytti lukion ja siirtyi ammattikouun sähköpuolelle ja jatkoi siitä amk insinööripintoihin ja on nyt ollu insinöörinä kohta 18 vuotta.

Vierailija
27/34 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae Olarin luonnotiedepainotteiseen lukioon. Se on hyvä lukio, itse opiskelin siellä ja oon myöhemmin tehnyt siellä satunnaisesti sijaisuuksia. Jos pääset luonnontiedelinjalle (siihen on pääsykokeet), voit ottaa vähemmän humanisti/kielikursseja. 8,4 keskiarvolla pääset kyllä hyviin lukioihin ja aivan varaasti pärjäät lukiossa jopa vähän hankalammissa aineissa.

Vierailija
28/34 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 15:07"]Hae Olarin luonnotiedepainotteiseen lukioon. Se on hyvä lukio, itse opiskelin siellä ja oon myöhemmin tehnyt siellä satunnaisesti sijaisuuksia. Jos pääset luonnontiedelinjalle (siihen on pääsykokeet), voit ottaa vähemmän humanisti/kielikursseja. 8,4 keskiarvolla pääset kyllä hyviin lukioihin ja aivan varaasti pärjäät lukiossa jopa vähän hankalammissa aineissa.
[/quote]

Eikö täällä opiskella myös englanniksi, kuten yläkoulun lumaluokilla? Jos siis kielten kanssa oli heikkoa.

Vierailija
29/34 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 11:50"]

[/quote]Monta kymppiä, eikä silti tuon parempi keskiarvo? ilmiesesti on sitten myös heikkoja aineita? Lukioon ei kannata mennä jos ei ole kova lukemaan, eikä varsinkaan jos on vaikeaa kielten kanssa.

t. yksi joka keskeytti lukion ja siirtyi ammattikouun sähköpuolelle ja jatkoi siitä amk insinööripintoihin ja on nyt ollu insinöörinä kohta 18 vuotta.

[/quote]

Joo, onhan niitä heikompiakin valitettavasti.

Taideaineet meni/menee mulla huonosti (osin tosin olemattoman motivaation ja lintsaaminen takia) ja musiikista ja kuviksesta (jotka on valinnaisena olemattoman tarjonnan takia) mulla on kutoset, ilman taideaineita, kotsaa, käytöstä ja liikuntaa toi keskiarvo onkin jo 8,7

Todellinen ongelma on kyllä sit se ruotsi joka on vitonen.Enkku on kasi, mulla on aika vahva sanasto koska olen koettanut lukea enkuks asioita että oppisin, ja pystyn lukemaan aika vaikeitakin asioita ja ymmärtää, mutta kielioppi ja oma kirjoittaminen menee paljon huonommin. Äikkä on ollut seiska jo kolme viime todistusta, mutta yritän kovasti nostaa sitä kasiin ja ope jo sanoikin jouluna että jos jatkan hyvää linjaa kasi voisi olla tulossa päättötodistukseen.

ns. lukuaineet kuten yhteiskuntaoppi mulla on kyllä ihan hyviä, kasi YHsta ja samoin hissasta (sitähän mulla ei enää ole). Biologiasta vois kans nousta jos seuraava koe menee hyvin. 

... Tiedän että lukioon on menty heikommallakin lähdöillä, mutta moni just kertoo että siellä on raskasta ja pitäisi olla kiinnostusta melkein kaikkeen, ja mua kun kiinnostaa oikeastaan ainoastaan noi matemaattiset aineet. 

Niin siksi ehkä amis kuitenkin olis turvallisempi valinta mulle, ala vaan on vielä hakusessa :/

-ap

Vierailija
30/34 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoistutkinto on paras vaihtoehto tossa tilanteessa! Suosittelen lämpimästi :)

Vierailija
31/34 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AMK:n puolella sitten luonnontieteellisiä koulutuksia? Tein itse sen virheen, että opiskelin painostettuna ammatin minkä alan työt eivät voisi vähempää kiinnostaa (liiketalous)

Minua kiinnostaa todella paljon biologia, maantieto ja tähtitiede ja avaruustutkinta. Lukioon en enää haluaisi mennä, koska olen kuitenkin sen verran muita vanhempi.

Vierailija
32/34 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:03"]

Onko AMK:n puolella sitten luonnontieteellisiä koulutuksia? Tein itse sen virheen, että opiskelin painostettuna ammatin minkä alan työt eivät voisi vähempää kiinnostaa (liiketalous)

Minua kiinnostaa todella paljon biologia, maantieto ja tähtitiede ja avaruustutkinta. Lukioon en enää haluaisi mennä, koska olen kuitenkin sen verran muita vanhempi.

[/quote]

Tradenomi ainakin.

Vierailija
33/34 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:11"]

[/quote]

Tradenomi ainakin.

[/quote]

Mistä lähtein trade on luonnontiedeala?

Vierailija
34/34 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:11"]

[/quote]

Tradenomi ainakin.

[/quote]

Mistä lähtein trade on luonnontiedeala?

[/quote]

Tietojenkäsittely eli IT-trade ainakin näyttäisi olevan. Mitä? Luuletko pääseväsi biologistiksi amiksen kautta? Voi lapsi rakas...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän