Ainoana miehenä naisvaltaisella alalla ei todellakaan ole hauskaa.
Kyse siis hoitoalasta ja olen osaston ainoa miespuolinen työntekijä. Alussa oli niin kiva, kun tuli nuori mies porukkaan ja tasoittamaan naislaumaa. Pian olikin se huuma ohi ja alkoi syrjiminen. En kuulu porukkaan.
Tänään on kuulemma pikkujoulut, joista sain sivumennen kuulla. Minua ei tietenkään ole kutsuttu ja kun asiasta kysyin, se sivuutettiin ja annettiin ymmärtää, että omalla porukalla. No ne ei kuitenkaan ole työpaikan kustantamat.
Rajoitusten lievennettyä tulivat taas laivaristeilyt ja ravintolailla kuvioihin, ei minua niiihnkään ole pyydetty. Nuoremmat menevät omassa tyttöporukassa ja sitten nämä vanhemmat työntekijät omassaan. Tavallaan on kolme joukkuetta. Nuoremmat naistyöntekijät, vanhemmat naistyöntekijät ja minä
Olen saanut kyllä paljonkin huomautuksia ja nälvimistä ja ihan jopa suoraa vittuilua ja jopa suoraa uhoamista erään naistyöntekijän mieheltä, vaikken mitään muuta tehnyt kun menin terassilla moikkaamaan sattumalta siellä nähnyttä osaston työntekijää, hänen naistaan.
Tykkään itse työstä, mutta työyhteisöstä en. Pitää taas alkaa katsella Mollin sivuja.
Kommentit (29)
Tyttöjen iltoihin pääsee mukaan jos omaa juuri tietynlaista gay-energiaa ja suostuu meikattavaksi.
Kolmannen pyörän osa on julma. Jotkut naiset osaavat upeasti tuon ulkopuolelle jättämisen taidon.
Vierailija kirjoitti:
Metoo
Mantoo
Suomaalaiset ovat kiusaajakansaa joten toivottavast kualevat sukupuuttoon...
Nämä työpaikat on pahoja missä melkein kaikki työntekijät ovat samaa sukupuolta ja vähän iäkkäämpiä ihmisiä. Samaa koen paraikaa yhdessä sosiaalialan järjestössä. Tosin olen nuori nainen 50+ ikäisten naisten keskellä. Ikinä ei tervehditä, jos joudun noiden kanssa jotain puhumaan niin nauretaan ivallisesti, ja varsinkin jos pyydän apua niin vttuillaan. Esimerkkejä riittäisi vaikka kuinka. Ystäväni on kokenut samanlaista käytöstä raksalla vanhojen ukkosen toimesta, lisänä tosin lääppiminen.
Vierailija kirjoitti:
minulla hieman samankaltaisia kokemuksia.
Aina silloin tällöin joku naispuolinen kollega ravintolassa lähentelee ja taputteleekin.
Eivät vain kutsu yhteisjuhliin koskaan
Oksettavaa käytöstä naisilta. Naiset on just tollasia ällötyksiä!
Miksi terveydenhuoltoalalla kiusataan?
Miksi haluat olla naisten kanssa vapaa-ajalla?
No paikasta tuo on kiinni. Meilläkin on yksi mieshoitaja ja kyllä hän saisi tulla pikkujouluihin, mutta hän itse valitsi olla töissä tuolloin. Tarvitsi seuraavan viikonlopun vapaaksi niin siksi näin. Hauska tyyppi ja kaikki tulee hänen kanssaan toimeen. Välillä kiusaamme häntä pikkuläpillä, mutta hän osaa ottaa huumorilla ja kuittailee takaisin. Onhan tätä kuittailua meidän naistenkin kesken ja huumoria riittää.