Kuinka moni säilyttää keittiörättiä hanan päällä?
Vessan vesi keskustelussa, tuli puheeksi se että keittiön tiskirätti on kodissa pahin bakteeripesäke, likaisempi kuin WC-pönttö.
Miten tiedän kodissa säilytetään tiskirättiä? Meillä se on kaksiosaisen altaan välin päälle levitettynä.
Koen erittäin vastenmiliseksi tavan säilyttää tiskirättiä hanan päälllä.
Kommentit (91)
Mä säilytän hanan päällä yleensä, ja juuri tuollainen kaareva hana on kuin siinä yhdessä linkissä. Mutta ei siitä rätistä valu vettä mihinkään, koska ei sitä vettä valuvana siihen ripusteta. Rättiä myös keitetään eikä se haise. Ei ole ollut oksennustauteja.
Olen kyllä nähnyt teillä usein, että rätti jäänyt märkänä myttyyn. Ette myönnä?
on vuosien saatossa huomaanut että relevanttia tietoa ei kannata etsiä keskusteluketjuista.
Meillä roikkuu kaapissa. Kuivauskaapissa on se lista niin sen päällä
Hanan päällä se on iäisyyden meidän taloudessa ollut. Eikä mitään vatsatautia ole tullut. Ihmekään, että kakarat on kykyään kipeinä aina kun ei vastustuskyky ole minkäänlainen.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:48"]Ne altaan sisällä olevat nupit ja rivat vasta ällöjä onkin, likavesi roiskuu rätille altaan pohjalta. Sama varmaan, jos pitää altaiden välissä. Monet rätit vielä koskee sinne pohjaan, kun allas on matala. Ennen pidin rättiä kuivauskaapissa, nykyään hanan päällä kun kuivauskaappiin ei mahdu. [/quote] Se rätti tietysti otetaan siitä telineestä pois kun vettä lasketaan. Vai liimaako joku sen kiinni?
[/quote]Ai, se bakteereja kuhiseva rätti? Toki sitten joka välissä desinfioit sormesi. Muutenhan saat paskataudin.
[/quote]
Eikö joku pese käsiään rätin käytön jälkeen!!!???!!! Ai niin, juoksuputkella säilyttäjät joutuu hypistelemään sitä, koska se on tiellä siinä putken päällä.
[/quote]
Justhan tuo telineessä säilyttelijä kertoi siirtävänsä rätin pois edestä eli hypistelee sitä rättiä. Samoin pitää tehdä jos säilyttää rättiä altaiden välissä. Altaita ei voi käyttää jos rätti roikkuu siinä välissä tai ainakin se rätti kastuu joka kerta. Eikä kyllä ole enää kovin hygieeninen. Joten pakostakin te hypistelette niitä rättejänne. Ja sitten te kauhistelette kun putkellä säilyttäjien pitää koskea rättiin. Ja juu, kukaan muuhan ei ymmärrä käsiään pestä, vain altaassa rättinsä säilyttävät tekee näin. Onneksi, sillä se teidän jatkuvasti märkä, altaan bakteereissa lilluva rättinne todellakin on bakteeripesä.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:32"]
Hieno asia tämä hygienian lisääntyminen. Silloin kun minä olin nuori ei tiedetty hygieniasta (juuri) mitään. Lapsilla ei ollut allergioita eikä korvatulehduksia.
Nyt on ydinkatastrofiin verrattava uhka, jos keittiön hanassa roikkuu tiskirätti.
[/quote]
Muutama vuosi sitten mainostettiin kiivaasti antibakteerista saippuaa keittiöön. Ei mainosteta enää. I wonder why...
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 11:36"]
Eikö joku pese käsiään rätin käytön jälkeen!!!???!!! Ai niin, juoksuputkella säilyttäjät joutuu hypistelemään sitä, koska se on tiellä siinä putken päällä.
[/quote]
Joka kerta, kun käytän shifonettia, pesen sen jälkeen käteni saippualla kylppärissä, missä kädet pitäisi muutenkin aina pestä. Ei keittiössä.
Ja säilytän shifonettia hanan päällä. Totta kai.
Tästä tulikin mieleen et tiskiharja ja rätti pitää lopuksi huuhdella kylmällä.
Säilytän hanan päällä ja käytän säännöllisesti mikrossa.
"Sen paikka ei oo siinä. Piste. Tyhmä. Elät paskassa, hyi."
"On sen paikka siinä. Piste. Tarpeeksi puhdas on ja kukaan ei sairastu. Saatanan neurootikko."
"Hyi oot ällöttävä, juot sitten samalla wc-pöntöstä. Teillä on niiiiiin paskaista."
"Mä ainakin elän oikein, ei oo mitään paskabakteereja. Haistakaa paska."