Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni säilyttää keittiörättiä hanan päällä?

Vierailija
09.02.2015 |

Vessan vesi keskustelussa, tuli puheeksi se että keittiön tiskirätti on kodissa pahin bakteeripesäke, likaisempi kuin WC-pönttö.

Miten tiedän kodissa säilytetään tiskirättiä? Meillä se on kaksiosaisen altaan välin päälle levitettynä.

Koen erittäin vastenmiliseksi tavan säilyttää tiskirättiä hanan päälllä.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:22"]

hanan päällä, mitenpä ne migrobit siitä pääsee hiippailemaan veden sekaan? Ei mitenkään.

[/quote]

No esim. käsistä kun kääntelet sitä juoksuputkea, joka on paskasen rätin alla.

yöks.

Vierailija
22/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno asia tämä hygienian lisääntyminen. Silloin kun minä olin nuori ei tiedetty hygieniasta (juuri) mitään. Lapsilla ei ollut allergioita eikä korvatulehduksia.

Nyt on ydinkatastrofiin verrattava uhka, jos keittiön hanassa roikkuu tiskirätti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meille ainakaan oo mitään paskatautia sen takia tullu että rättiä pidetään hanan päällä.

Vierailija
24/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tiskirättini olisi likainen? Käytän sen kanssa aina antibakterisia puhdistusaineita jotka suihkutetaan suihkupullosta ja huuhtelen käytön jälkeen huolellisesti. Lisäksi kuivaan sen ilmavasti ja pesen säännöllisesti pesukoneessa, mikrokuituliina kun on.

Vierailija
25/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tiskikaapin ritilässä roikkumassa s-mallinen koukku ja rätti roikkuu siinä.

Vierailija
26/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapissa koukku, johon rätti ripustetaan sellaisella pyyhkeelle tarkoitetulla irtoknipsu-lenkillä. Pesen heti kun tuntuu olevan tarvetta.

Vierailija
27/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuninluukun kahvaan ripustettuna.

Vierailija
28/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:09"]

Miksi sitä ei saisi siinä säilyttää? Miten se muka on epähygieenisempää kuin säilyttää sitä likaisten altaiden välissä?

[/quote]

Huljutatko salaatit altassa seisovalla vedellä? Jos tiskirätti on hanan päällä, niin sehän on melkein sama kuin että ottaisi juomaveden wc-pöntöstä.
[/quote]

Kuka huljuttaa salaattia tai mitään suoraan altaassa jonne liruu kaikki ruoanjätemurut lautasia pesukonetta varten huuhtoessa. Minä pidän tiskialtaita huomattavasti likaisempina kuin tiskirättiä. Ja ei, en pyyhi altaita tiskirätillä vaan pesen ne siihen tark. Varatulla vanhalla tiskiharjalla.
Terkuin siivoojan tytär.

Vierailija
29/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:09"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 08:59"]Vessan vesi keskustelussa, tuli puheeksi se että keittiön tiskirätti on kodissa pahin bakteeripesäke, likaisempi kuin WC-pönttö. Miten tiedän kodissa säilytetään tiskirättiä? Meillä se on kaksiosaisen altaan välin päälle levitettynä. Koen erittäin vastenmiliseksi tavan säilyttää tiskirättiä hanan päälllä. [/quote] Eipä tuo sinun tapasikaan paljon miellyttävämpi oli. Kastuuhan se tuossakin, eikä ainakaan kuivu nopeasti. Itse säilytän patterin päällä. Ei muuten haise koskaan.

[/quote]

Kyllä se tuossa altaiden välissä kuivuu ihan yhtä nopeasti kuin hanan päällä... pattereita meidän talosta ei löydy. Kuivan rätin siirrän tiskipöydän nurkkaan. Onhan se nyt ihan eri asia pitää rättiä tisialtaan reunalla  kuin hanan päällä, siihen hanaan nyt kuitenkin kosketaan usein kun siitä otetaan vettä.

-ap-

[/quote]

Miksi, oi miksi siitä hanasta täytyy pitää kiinni, kun ottaa vettä? Kääntyileekö hana itsestään eikä vesi millään osu lasiin?

Vierailija
30/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanassa, tällainen malli. Rätti on siellä alhaalla, vesi tulee ylhäältä. Paskatauteja ei sairastella, rätti vaihdetaan joka toinen päivä ja pestään 90 asteessa. 

http://www.keittiojatti.fi/wp-content/uploads/sites/2/2012/10/hana_2.jpg

Vierailija
31/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:32"]

Hieno asia tämä hygienian lisääntyminen. Silloin kun minä olin nuori ei tiedetty hygieniasta (juuri) mitään. Lapsilla ei ollut allergioita eikä korvatulehduksia.

Nyt on ydinkatastrofiin verrattava uhka, jos keittiön hanassa roikkuu tiskirätti.

[/quote]

Tuo on ihan silkkaa paskapuhetta. Puolison suvussa on paljon vilja-allergiaa ja on ollut todella suuri lapsikuolleisuus sukunsa isovanhempien lapsuudessa. Ennen vanhaan lapset vain kuolivat kun ruokavalio ei sopinut heille.

Vierailija
32/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:20"]

Paljon nopeammin se kuivuu hanan päällä kuin altaiden välissä.

[/quote]

Ja sitten ihmetellään just teillä on paskatautia kerran kuussa.
[/quote]
Meillä on aina säilytetty hanan päällä. Ensinnäkin mä haluan nähdä sen lian valuvan ylöspäin? Ja paskatautiahan mulla on ollu viimeks joskus 10v sitten. Samoin ku flunssaa.. Meillä myös on tapana vaihtaa se rätti säännöllisesti.

Vierailija
33/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:09"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 08:59"]Vessan vesi keskustelussa, tuli puheeksi se että keittiön tiskirätti on kodissa pahin bakteeripesäke, likaisempi kuin WC-pönttö. Miten tiedän kodissa säilytetään tiskirättiä? Meillä se on kaksiosaisen altaan välin päälle levitettynä. Koen erittäin vastenmiliseksi tavan säilyttää tiskirättiä hanan päälllä. [/quote] Eipä tuo sinun tapasikaan paljon miellyttävämpi oli. Kastuuhan se tuossakin, eikä ainakaan kuivu nopeasti. Itse säilytän patterin päällä. Ei muuten haise koskaan.

[/quote]

Kyllä se tuossa altaiden välissä kuivuu ihan yhtä nopeasti kuin hanan päällä... pattereita meidän talosta ei löydy. Kuivan rätin siirrän tiskipöydän nurkkaan. Onhan se nyt ihan eri asia pitää rättiä tisialtaan reunalla  kuin hanan päällä, siihen hanaan nyt kuitenkin kosketaan usein kun siitä otetaan vettä.

-ap-

[/quote]

Miksi, oi miksi siitä hanasta täytyy pitää kiinni, kun ottaa vettä? Kääntyileekö hana itsestään eikä vesi millään osu lasiin?

[/quote]

Jos on niin epähygieninen että pitää rättiä hanan päällä, niin tuskin myöskään varo käsiään vettä ottaessa.

Meillä ainakin on kaksi allasta ja hanaa tulee käänneltyä koko ajan altaasta toiseen ja pois edestä että saa kattilan alle jne.

Ei sitä rättiä ole mikään pakko pitää siinä hanan päällä, joten en ymmärrä että mistä moinen tapa on moneen edes tarttunut.

Vierailija
34/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tiskialtaan yläpuolella sellainen tanko jossa pidän tiskirättiä ja myös tiskiharjaa.

Vierailija
35/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:09"]

[/quote]

-ap-
[/quote]

Itse en säilytä rättiä hanan päällä, mutten myöskään koske hanassa muuhun kuin kädensijaan vettä ottaessani. Mun mielestäni rätti ei kuivu nopeasti hanan päällä, eikä kahden altaan välissäkään, vaan vapaasti esim. Pyykkinarulla tai vaikka uunin rivan päällä, jos ei patteria ole.

Vierailija
36/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

liina-lasse, löytyy googlaamalla

Vierailija
37/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ongelmat. 

Vierailija
38/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:37"]

[/quote]

Meillä sitä putkea joutuu kääntelemään käsin, just siksi että se ei käännyt itsestään.

Miksi keittiörättiä pitäisi säilyttää putken päällä?

Meillä roikkuu kaapin alla koreja, jonka reunalla kuivataan keittiörättiä.

Vierailija
39/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on altaan sisäreunassa pieni "teline" jossa rättiä säilytetään.

Vierailija
40/91 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:08"]

En säilytä hanan päällä vaan ihan siinä pöydällä. Tai usein tuntuu etten ehdi sitä kädestäni laskea, milloin on minkäkin keittiön tason nurkalla jos homma keskeytyy. Vaihdan sen kyllä puhtaaseen 1-2x päivässä (tai joka kaatuneen maitolasin jälkeen). T. Neljän äiti ja Pph.

[/quote]Kummonen tiskirättivarasto sulla mahtaa olla? Vaihdat tiskirätin 2 kertaa päivässä? Tiesitkö että niitä voi myös pestä ja desinfioida? Jessus mitä tuhlausta tai sitten teillä on ihan superpaskaista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän