Mollavauva-verkkokauppa
Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä verkkokaupasta?
Tein tilauksen tammikuun alkupuolella ja maksoinkin sen silloin, nettisivuilla luvataan toimitus parin arkipäivän kuluessa. Tilaamieni tuotteiden kohdalla ei lukenut, että ne olisivat lopussa tms, joidenkin tuotteiden kohdalla kun tuollainen teksti oli.
Olen lähettänyt jo kaksi sähköpostiakin perään ja kysellyt tilauksestani, vastausta saamatta.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia, joutuukohan tässä vielä kauan odottelemaan vai kuluttaja-asiamieheenköhän pitää olla yhteydessä?
Onko kukaan tilannut k.o verkkokaupasta ja saanut tilaustaan? Täytyy näköjään alkaa tarkemmaksi eikä sokeasti luottaa vaan että tavarat kyllä toimitetaan, en taida enää ikinä maksaa etukäteen...
Kommentit (38)
Juu kirjeessä toimitettavaa heti varastosta löytyvää tavaraa ei saatu yli 3 viikkoon, ja vastausta kyselyihin myös tosi nihkeästi. Peruttiin kaupat. Jos ei näy rahoja 2 viikkoon (http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/returning-unwanted-goods/index_fi.htm) niin lähtee homma eteenpäin kuluttaja-asiamiehelle. Täytyy pistää myös facebookkiin sopiville sivuille jakoon että todella epäkurantti verkkokauppa.
Minä taidan olla ainut "onnellinen", jonka tilaus onnistui. Tilasin 14. päivä lapselle uimapuvun ja tänään se tipahti postiluukusta.
Tilasin unipussin pari kuukautta sitten (maksoin samalla) ja olen lähettänyt perään kolme sähköpostia, joihin tulee kyllä automaattivastaus, joka ilmoittaa viestiini vastattavan 1-2 päivän sisällä. Yhtään oikeaa vastausta en ole saanut. Aion ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
Älkää tilatko mitään kyseisestä verkkokaupasta!! Itse oon tapellut useemman kuukauden jo palautusten kanssa, tilaamani tuotteet tulivat (lopulta) niin myöhässä etten tehny niillä enää mitään, mutta palautukset ei ole hoituneet, rahoja ei kuulu vaan tilille.
Ottakaa ihmiset kuluttaja-asiamieheen yhteys jos on samoja ongelmia, saadaan vastuuseen kelvoton toimija.
Tämän takia en tilaa netistä mitään.
Onneksi löytyi tämä keskustelu kun olin juuri tilaamassa Mollavauvasta. Edellisen kerran vahingosta viisastuneena päätin googletella kokemuksia ja jätänpäs nyt tilaamatta. Alkaa mennä usko verkkokauppoihin kun viimeksi tilasin Beboliinasta ja tuollaisia samanlaisia yhteydensaamis-ongelmia oli sinnekin kun ei tuotteita kuulunut.
Sama ongelma. Tilasin tuotteen, ja tuli väärä koko ja väri. Laitoin palautukseen, enkä saanut koskaan tuotetta takaisin, lukuisista yhteydenotoista huolimatta. Aina luvattiin puhelimessa, että laitan postiin, ja mitään ei kuitenkaan tullut. :(
Itse tilannut 23.4. Tuotteen,pari viestiä laittanut toimitusajankohdasta ja ei vastausta
Itse tilasin uimatossut, jotka saapuivat nopeasti mutta olivat jo valmiiksi rikki. No uusia ei tullut vaikka sanoivat lähettäneensä. Sovimme, että odotan jos haluamaani väriä tulee niin lähettävät sitten uudestaan. Olen joutunut moneen kertaan selvittelemään ja viesteihin on vaikea saada vastausta. Juurikin muutama päivä sitten laitoin taas viestiä ja eipä ole taaskaan vastausta kuulunut. Laitan vielä yhden viestin ja sitten kuluttaja-asiamieheen yhteyden jos eivät vastaa. En todellakaan suosittele tilaamaan tuolta yhtään mitään.
Huomasin, että kyseinen yritys Mollavauva Oy on eronnut arvonlisäverovelvollisten rekisteristä. Silti laskuttaa arvonlisäveron.
Sain oman tilaamani ja maksamani tuotteen lopulta kun kirjoittelin heille useita sähköposteja. Yhteenkään sähköpostiin en saanut vastausta. Uhkasin ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Se kai tehosi lopulta...
Älkää vain tilatko kyseisestä verkkokaupasta mitään!
Tilasin uimavaipan marraskuussa ja kirjoitin että jos eivät ehdi toimittaa viikossa niin tilauksen voi perua, koska olemme lähdössä matkalle. No ei ehtinyt ajoissa, joten halusin palauttaa tuotteen. Monta viestiä sai laittaa ennen kuin vastasivat että miten palautan tuotteen. Nyt on sitten kohta 2 kk odoteltu rahoja takasin. Yhteenkään viestiin eivät ole vastanneet palautuksen jälkeen.
Älkää tilatko mitään. Yhteyttä ei saa eikä tuotteita kuulu. Tehkää muutkin ilmoitus kuluttaja-asiamihelle.
Itse tilasin myös tuotteet. Ei tullut perille. Ei vastata puheluihin eikä sähköposteihin, vaikka uhkasin poliisilla. Tein rikosilmoituksen, mutta poliisi ei kuulemma tee asialle mitään, vaikka tekijä on tiedossa!
Huomasin muuten juuri, että Mollavauva on saman yrittäjän kuin aiemmin kovasti parjattu Beboliina -verkkokauppa (ainakin yritysten osoitteet ovat samat). Näyttää siltä, että samat toimitusvaikeudet vain jatkuvat uuden nimen alla.
Itselläkin oli ongelmia Mollavauvan kanssa. Maksoin tilaukseni etukäteen. Sain osan tilauksestani, mutta bodyn jatkopalat jäivät puuttumaan, laskussa luki "toimitetaan ensi viikolla". Odotin kuukauden, mutta mitään ei kuulunut. Otin yhteyttä sähköpostitse, mutta sain vain automaattivastauksia.
Lopulta soitin yrityksen puhelinnumeroon, josta vastasi yrittäjä itse. Tämä lupasi lähettää puuttuvat jatkopalat heti ja laittaa vielä hyvitykseksi mukaan ylimääräiset jatkopalat. No, sain ne puuttuvat lähes kaksi kuukautta tilauksen teon ja maksun jälkeen, mutta mitään ylimääräisiä jatkopaloja ei lähetettykään. Tylsää kun tällaista luvataan ja sitten ei pidetäkään luvattua. Yrittäjä vielä kyseli että haluanko pojalle vai tytölle sopivat palaset, niin tietää laittaa sopivat mukaan.
Jäi tästä kaikesta niin huono maku suuhun, etten kyllä aio tilata enää mitään tuolta. Harmi sinänsä, kun tuotteet ovat tosi ihanan näköisiä, pidän kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin, että kyseinen yritys Mollavauva Oy on eronnut arvonlisäverovelvollisten rekisteristä. Silti laskuttaa arvonlisäveron.
Sain oman tilaamani ja maksamani tuotteen lopulta kun kirjoittelin heille useita sähköposteja. Yhteenkään sähköpostiin en saanut vastausta. Uhkasin ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Se kai tehosi lopulta...
Älkää vain tilatko kyseisestä verkkokaupasta mitään!
Eihän arvonlisäverosta vapaudu sillä, ettei kuulu rekisteriin.
Olen tehnyt ko kaupasta 2 tilausta ja molemmilla kerroilla tilaamani tuotteen kuosi/väri on vaihdettu etukäteen kysymättä. Sähköposteihin ei vastata :(
Minulla aivan sama kokemus kuin edellisillä kommentoijilla. Ihanat tuotteet, mutta jos tilaus-toimitus-mahdollinen palautus-rumbaan menee lähes neljä kuukautta, ei ole minun verkkokauppani. Koko ajan sai soitella perään, että mikä kestää ja miksi sovitusta ei pidetä kiinni. Onneksi on muitakin vaihtoehtoja! ;)
Nostelen tätä, kun itselläni on ongelmia rahojenpalautuksen kanssa... Onko kellään kokemuksia, kuka on saanut rahoja takaisin jos tuotteita ei ole kuulunut??