Paljonko IKEA keittöt maksaa?
Mitä Ikean keittiöt suurin piirtein maksaa?
Pitäisi tehdä pieneen (kaappeja yksi rivi muutaman metrin seinustalla) keittiöön remppa. Keittiökoneista pitäisi uusia liesi samalla, tiskikone ja jääkaappi on uudehkot. En ole eläissäni tehnyt keittiöremppaa, eikä mulla ole mitään käsitystä että missä hinnoissa liikutaan. Siis puhutaanko sadoista euroista, parista tonnista, viidestä tonnista vai kymppitonnista?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta ennen kuin rupean mittaamaan ja naputtamaan tietoja tuonne, niin haluaisin tietää, että liikutaanko tässä 500 euron vai 5000 euron hinta-arviossa? AP.
Ok. Miksi?
Että tietäisin, voidaanko keittiöremppa toteuttaa NYT (voidaan jos maksaa esim. 2500e) vai siirretäänkö vaikka vuoden päähän ( mikä täytyy tehdä jos maksaa esim. 7000e).
Jos maksaa 7000 ja siirretään vuoden päähän, niin en rupea nyt mitään mittailemaan.
Ok. Aika jännällä logiikalla menet.
Kuinka niin jännä logiikka? Remonttitilillä on tällä hetkellä reilut 3000 e, jotka voi käyttää tähän. Jos maksaa kovin paljon enemmän, niin pitää säästää muutama kuukausi. Enkä ole asiasta niin innostunut, että nyt rupeaisin keittiösuunnitteluohjelman kanssa askaroimaan, jos remontti on ajankohtainen vaikka vuodenpäästä. AP
Ikean keittiötä en valitsisi, jos etsitään pitkäikäistä, kestävää ratkaisua. Mikäli on tarkoitus asua vain muutama vuosi asunnossa tai halutaan vaihtelun vuoksi tehdä uusi keittiö muutaman vuoden-10 v välein, trendien vaihtuessa niin sitten ehkä..Leveät vetolaatikot notkahtavat keskeltä aika nopeasti. Ovat toki parempaa tekoa kuin Ikean Malm-lipastot pahvipohjineen.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ymmärrän kyllä. Mutta enhän minä mitään tarkkoja hinta-arvioita täällä penää, vaan kun asia on itselleni täysin uusi, niin halusin tietää kokeneemmilta, että missä hintaluokassa liikutaan - puhutaanko sadoista, tuhansista vai kymppituhannesta.
Kiitos heille, jotka asiallisesti vastasivat ja auttoivat. Viisi tonnia varaan ja katsotaan mihin se riittää, niin kuin hiihtäjät sanoo. AP
Eikös se ole aika itsestään selvää että paljon enemmän kuin satoja jos sekunnin googletuskin kertoo että liesi vie jo sen verran
Vierailija kirjoitti:
Juu, ymmärrän kyllä. Mutta enhän minä mitään tarkkoja hinta-arvioita täällä penää, vaan kun asia on itselleni täysin uusi, niin halusin tietää kokeneemmilta, että missä hintaluokassa liikutaan - puhutaanko sadoista, tuhansista vai kymppituhannesta.
Kiitos heille, jotka asiallisesti vastasivat ja auttoivat. Viisi tonnia varaan ja katsotaan mihin se riittää, niin kuin hiihtäjät sanoo. AP
No ehkä tunnin hommalla saat sillä ohjelmalla aika tarkan hinta-arvion just sille sun keittiöllesi, ei jotain puolivillaisia nettipalsta-arvailuja. Aika pieni vaiva mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Haluan vaihtaa auton, paljonko maksaa?
Just ostin auton, makso 2000e. Eli varaa sen verran
Vierailija kirjoitti:
Kuten aloitusviestissä mainitsitkin, niin pienestä autosta on kyse. Peltoauton tietysti löytää vaikka parilla sadalla ja jos haluat panostaa, niin rahaa saa palamaan vaikka 50 000 euroa. Mutta arvioisin, että hyvän peruskuntoisen, uudehkon ja pienikokoisen vaihtoauton saat noin 10 000 eurolla. Noin. Ole hyvä.
Mä kyllä aloittaisin siitä keittiösuunnitteluohjelmasta. Ikealla esim. on hyvin erihintaisia ovia yms osia, mutta rungot on aina samat. Jos vaikka sillä ohjelmalla ensin kliksuttelee rungot paikalleen, saa sen lähtökohdan, mistä lähdetään liikkeelle. Riippuen siitä, minkä hintaiseksi tuo tulee, voit alkaa sitten miettiä esim. just noita ovia, liesiä ja muita laitteita - riittääkö perustaso vai haluatko jossain jotain lisälaatua, josta luonnollisesti tulee lisää hintaa, jolloin sun ehkä täytyy säästää kuukausi tai kaksi vielä.
Ja ekassa suunnitteluvaiheessa ei tarvi tietää mittoja sentilleen. Kun levität kädet, sormenpäiden väli on suunnilleen sama kuin oma pituutesi. Siitä pystyt arvioimaan suuntaa antavat mitat. Keittiökaappien mitoituskaan ei ole senttien, vaan kymmenten senttien välein, joten luonnoksen pelkillä rungoilla voi tehdä nopean arviomitan perusteella.
Pitääkö ostajan koota kaapinrungot itse, vai ovatko rungot jo valmiiksi kasattuja? Onko Ikealla asennuspalvelu, vai pitääkö olla sen verran taitoa, että kiinnittää itse kaapit seinille?
TÄMÄ mua aina ketuttaa kaikissa rakentamis- ja remontoimiskeskusteluissa. Aihe kerää joka kerta aivan hirveän rasittavia pätijöitä ja vänkääjiä. Lisäksi näille ihmisille on täysin mahdotonta ymmärtää, että kaikki eivät ole valtavan kiinnostuneita vaikka nyt keittiösuunnittelusta ja remontoinnista, eivätkä halua tai jaksa käyttää siihen aikaa. Tekevät ehkä jotakin muuta mieluummin. Itse teetätin vuosia sitten keittiöremontin Avaimet käteen -periaatteella eli menin keittiöfirmaan ja sanoin, että budjetti on xxx euroa, mitä tällä saa. Sieltä tultiin mittailemaan kotiin, sain suunnitelman käteen ja koko remontti toteutettiin niin, että mun ei tarvinnut muuta kuin hyväksyä ja valita esim. suunnitteijan esittämistä vaihtoehdoista se toinen. Oli erittäin toimiva systeemi ja olin tyytyväinen, en ikinä olisi halunnut käyttää aikaa jonkun keittiösuunnitteluohjelman ihmettelemiseen ja mittailemiseen. En ole vaan pätkääkään kiinnostunut sellaisesta ja maksan mieluusti niille, jotka ovat ja osaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta ennen kuin rupean mittaamaan ja naputtamaan tietoja tuonne, niin haluaisin tietää, että liikutaanko tässä 500 euron vai 5000 euron hinta-arviossa? AP.
Ok. Miksi?
Että tietäisin, voidaanko keittiöremppa toteuttaa NYT (voidaan jos maksaa esim. 2500e) vai siirretäänkö vaikka vuoden päähän ( mikä täytyy tehdä jos maksaa esim. 7000e).
Jos maksaa 7000 ja siirretään vuoden päähän, niin en rupea nyt mitään mittailemaan.
Ok. Aika jännällä logiikalla menet.
Kuinka niin jännä logiikka? Remonttitilillä on tällä hetkellä reilut 3000 e, jotka voi käyttää tähän. Jos maksaa kovin paljon enemmän, niin pitää säästää muutama kuukausi. Enkä ole asiasta niin innostunut, että nyt rupeaisin keittiösuunnitteluohjelman kanssa askaroimaan, jos remontti on ajankohtainen vaikka vuodenpäästä. AP
Se on jännää, tai oikeastaan sumeaa logiikkaa, kysyä jotain ihmisiltä, joilla ei ole aavistustakaan tilasta, mihin sinä olet laittamassa kaappeja.
Kai ymmärrät sen, että sinun antamilla perustiedoilla (nolla) ei ole mahdollista antaa minkäänlaista hintatietoa? Ota nyt se mitta käteen ja mittaa se tila, mihin ne kaapit tulee. Leveys ja korkeus, sitten jatketaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö ostajan koota kaapinrungot itse, vai ovatko rungot jo valmiiksi kasattuja? Onko Ikealla asennuspalvelu, vai pitääkö olla sen verran taitoa, että kiinnittää itse kaapit seinille?
On asennuspalvelu, tekevät ihan kaiken, kun vaan maksaa.
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ mua aina ketuttaa kaikissa rakentamis- ja remontoimiskeskusteluissa. Aihe kerää joka kerta aivan hirveän rasittavia pätijöitä ja vänkääjiä. Lisäksi näille ihmisille on täysin mahdotonta ymmärtää, että kaikki eivät ole valtavan kiinnostuneita vaikka nyt keittiösuunnittelusta ja remontoinnista, eivätkä halua tai jaksa käyttää siihen aikaa. Tekevät ehkä jotakin muuta mieluummin. Itse teetätin vuosia sitten keittiöremontin Avaimet käteen -periaatteella eli menin keittiöfirmaan ja sanoin, että budjetti on xxx euroa, mitä tällä saa. Sieltä tultiin mittailemaan kotiin, sain suunnitelman käteen ja koko remontti toteutettiin niin, että mun ei tarvinnut muuta kuin hyväksyä ja valita esim. suunnitteijan esittämistä vaihtoehdoista se toinen. Oli erittäin toimiva systeemi ja olin tyytyväinen, en ikinä olisi halunnut käyttää aikaa jonkun keittiösuunnitteluohjelman ihmettelemiseen ja mittailemiseen. En ole vaan pätkääkään kiinnostunut sellaisesta ja maksan mieluusti niille, jotka ovat ja osaavat.
Eli mielestäsi ap:n pitää mennä keittiöliikkeeseen mittojen kanssa kysymään arviota? Olet aivan oikeassa. AV:lla ei tämän parempia vastauksia saa, varsinkin jos annetut tiedot on luokkaa ”pieni keittiö”.
Vierailija kirjoitti:
Ikean keittiötä en valitsisi, jos etsitään pitkäikäistä, kestävää ratkaisua. Mikäli on tarkoitus asua vain muutama vuosi asunnossa tai halutaan vaihtelun vuoksi tehdä uusi keittiö muutaman vuoden-10 v välein, trendien vaihtuessa niin sitten ehkä..Leveät vetolaatikot notkahtavat keskeltä aika nopeasti. Ovat toki parempaa tekoa kuin Ikean Malm-lipastot pahvipohjineen.
Puustelliko siellä linjoilla ? Meillä on IKEAn keittiö (aika laaja sellainen) ollut nyt melkein kymmenen vuotta. paljon noita vetolaatikoita, eikä minkäänlaista väsymistä näkyvissä. Toki meillä on ne kalliimmat Blumin mekanismilla olevat laatikot
Vierailija kirjoitti:
Mahtoiko olla ylläri monelle se tieto , että ikean levyt ovat sisältä pelkkää sanomalehtipaperia. Puuta Ikean levykalusteissa on juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tämä kyselijä halusi tietää Ikea-keittiöistä, joten oletettavasti tuolla myöhemmin keskustelussa ilmoittamallaan budjetilla ei tuollainen avaimet käteen -palvelu onnistu. Eli aloituskysymyksessä olisi hyvä olla ainakin joku tieto siitä, minkä kokoluoka keittiö on tulossa. Hintaan vaikuttaa myös pitääkö esim. vesi- ja sähköliitöntöjä siirtää, lattiaa aukoa jne. Ja ovien, tasojen ja laitteiden hinnoissa on hurjat haitarit myös. Samankokoisen keittiön voi tehdä tosi eri hintaisilla ratkaisuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtoiko olla ylläri monelle se tieto , että ikean levyt ovat sisältä pelkkää sanomalehtipaperia. Puuta Ikean levykalusteissa on juuri mitään.
Taasko Puustelli kiukuttelee ? Ihan samaa levyä se on kuin "kotimaisissakin", taitaa olla jopa paksumpaa (oliko se nyt 16 vs 19 mm)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten aloitusviestissä mainitsitkin, niin pienestä autosta on kyse. Peltoauton tietysti löytää vaikka parilla sadalla ja jos haluat panostaa, niin rahaa saa palamaan vaikka 50 000 euroa. Mutta arvioisin, että hyvän peruskuntoisen, uudehkon ja pienikokoisen vaihtoauton saat noin 10 000 eurolla. Noin. Ole hyvä.
On kylläkin ihan tavallisen kokoinen, sopii parkkiruuttuun kuten muutkin autot. Mittailemaan en ala, ennenkuin tiedän paljonko maksaa. Sen vaihdokin pitäisi olla kuitenkin selvästi edustavampi kuin nykyinen. Repikää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ketuttaa se, että kysellään hintatietoja, ilman mittoja.
Rahalla saa kaikkea, mutta tässä on kyse "muutamasta" lisäkaapista olemassaolevaan keittiöön.
Sinun kannattaisi ottaa huomioon se, että jotkut saattavat olla amatöörejä, mutta silti muutaman keittiöremontin itse tehneitä. Jos osaa itse tehdä, ei ole tarvetta heittää tuhansia "avaimet käteen" ratkaisuun, joka on tarkoitettu kädettömille. Useimmat tietää itse, mitä haluaa, kun kyseessä on oma keittiö.
Vierailija kirjoitti:
Jos et omien mittojen perusteella vaivaudu ottamaan hinta-arviota Ikean sivuilta, niin kuinka voit edes todeta, että no ei se remontti olekaan nyt ajankohtainen? Miksi edes mietit remonttia, jos jo etukäteen päätät, että ei ole ajankohtainen asia.